Call of Duty: Ghosts i topp på Steam

Robot

Högt pris avskräcker inte – Infinity Wards senaste går hem i den digitala butiken.

#call-of-duty-ghosts, #activision

Medlem

Wow, 530 spänn för ett PC-spel.... Skulle inte tro det.

Medlem

undra hur många av de som köpte spelet inte kan starta det pga 6 gb ram krav. Tror majoriteten av casual spelarna ligger på 4gb ram fortfarande. ?

Medlem
Skrivet av Divion:

Skulle rekomendera GMG faktiskt, tycker de oftast har mycket bättre priser än Steam, men man får ändå en steamnyckel på mycket.

Jag köpte mitt Ghosts där för 316kr

(Jag hade 3 pund extra rabatt, kostar 340kr nu med 20%-koden)

Redaktör
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av Divion:

Skulle rekomendera GMG faktiskt, tycker de oftast har mycket bättre priser än Steam, men man får ändå en steamnyckel på mycket.

Kollade där nyss, 40 pund ordinarie pris.

signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av Divion:

Hmm, ståg visserligen att koden bara gällde till 8e November, men värt ett försök om någon är sugen.

GMG20-P6Y1F-KC19F

Hursom helst, bättre pris än Steam

Medlem
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av BlueBlood:
Skrivet av Divion:

Hmm, ståg visserligen att koden bara gällde till 8e November, men värt ett försök om någon är sugen.

GMG20-P6Y1F-KC19F

Hursom helst, bättre pris än Steam

Bara att vänta en stund, Greenmangaming har mer eller mindre vouchers hela tiden, så det lär dyka upp någon snart

Inaktiv

Nej, bara nej helt enkelt. Det är ett spel med så många brister och 60 euro är löjligt dyrt för ett PC spel med just dessa. Det tänker jag aldrig betala. Som tur är finns det alternativ som nämns ovan för dom som inte kan vänta.

Medlem

Har inte sätt så mycket av spelet (fullt upp med bf4). Enda jag vet är att metacritics userscore är låg som satan.
Ligger det nått i de nummer som syns där eller är det bara alla butthurt fanboys som röstat lågt för att de förlorat sitt favvovapen?

Inaktiv

Undra om spelet sålt lika bra om det hade haft ett annat namn än "Call of Duty"...

Medlem

PC-versionen är en horribelt dålig konsolport av ett redan halvdant spel, stay away.

Inaktiv

Det är ju rent vansinne att digitala kopior är dyrare än fysiska kopior.

Medlem
Skrivet av Divion:

MW 3.0? skulle inte tro det.

signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Inaktiv

det här en helt otroligt dålig och rutten konsollport, blackops 2 funkade bra på pc .. mw 3 va en rutten konsollport .. verkar va varannat spel i cod-serien som är skit på pc..

Medlem

Why people? Why? D:

Medlem

Är inte ghist otroligt kritiserat? Inte barav hardcorefanboizz utan också softcore folket

Inaktiv

PC Master Race har väldigt rutten smak måste jag säga.

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

Är inte ghist otroligt kritiserat? Inte barav hardcorefanboizz utan också softcore folket

vem bryr sig om kritiken när folk ändå förbokar och köper skiten

Medlem
Skrivet av doom:

det här en helt otroligt dålig och rutten konsollport, blackops 2 funkade bra på pc .. mw 3 va en rutten konsollport .. verkar va varannat spel i cod-serien som är skit på pc..

Jag personligen älskade att lira COD förut, MW2 var ju sjukt roligt då det kom. Lirade alla COD fram till Blops 1, sen tappade jag intresset helt och hoppade över MW3, Blops 2 och nu Ghosts.. alla spel verkar vara samma nu för tiden vilket gjort att jag helt tappat smaken för COD som en gång i tiden var så sjukt roligt.

Medlem
Skrivet av doom:
Skrivet av Ztreek:

vem bryr sig om kritiken när folk ändå förbokar och köper skiten

Fattar inte varför...

Inte nog med att det är samna gamla sedan år tillbaka, så ser spelet ut som skräp och samtidigt har högre systemkrav än BF4.

Sen bannar de folk som använder FoV fix.. dålig FoV kan göra spelet ospelbart för vissa, får själv ont i huvudet, galet dåligt företag IW är..BO1 och BO2 var ju faktiskt helt okej.. förstår inte varför IW inte ens försöker göra ett bra spel eller ta serien frammåt vilket de gjorde ned MW1.

Hoppas

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Kritiken kommer främst från högljudda personer som inte ens gillar spelserien. Så har det alltid varit. De allra flesta som gillar spelet har inte tid med att sitta i kommentarsfält och kräkas plattityder, de har fullt upp med att ha roligt.

Jag köpte min kopia för strax över 300-kronorslappen (från Oneplay), det kallar jag inte dyrt om för ett spel som man kommer lägga ner hundratals timmar på.

signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Sen bannar de folk som använder FoV fix

Vem har blivit bannad för det?

signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Spelet har blivit en gammal dinosaur. IGN's recension var ju dessutom väldigt bra... för dom.

Jag skulle inte rekommendera ett köp för fullpris; jag betalade 98:- SP-kampanjen ser faktiskt bättre ut än vad CoD någonsin gjort, men det är precis samma dödfödda action som tidigare, men nu handlar det enkom att följa markörerna. Det är absolut förbjudet att tänka något själv.

MP-delen är kul i små korta portioner, men för mig har faktiskt kontrollen / kontrollerna blixtsnabb respons.

Om det finns någon spelserie som behöver nytt liv, nya fräscha idéer så är det CoD.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

g2play brukar annars ha trevliga priser och rabatter.
Jag betalade 318 sek för mitt ex med "discount coupon".

Medlem

Jag köpte MW2 på Game i Borås för 750spänn, aldrig mer, no way, mkt utav spelen som kommer är skit och borgar inte så högt pris även om det är special edition med extra vapen eller annat skit.

Spelen blir sämre, dessutom helt digitala nedladdningar och samtidigt så stiger priserna.

Jag får inte ihop det där. precis som med musikindustrin.

Sen tycker jag det är botten att många utav maskinerna inte är tillbakakompatibla, det handlar definitivt inte om hårdvaran utan av ren girighet och lathet.

Har man kanske 100 xboxspel som man vill kunna lira, utav att rota fram en gammal xbox, eller kanske 360 for att spela på en X-bone, så går inte det, utav 20 original Xbox, kan jag bara spela 3 st på xbox 360, och det kommer vara NOLL på X1an det är BOTTEN.

Den industri ni alla hyllar har gått i graven då det gäller kvalitet, servicetänkande och prismedvetenhet.

Det är en marknad, alla skall ha mer, och sen om ni inte uppskattar deras produkter, tråkigt, för ni kommer köpa del två iaf som utlovar ännu mer än vad ghost gjorde.

Medlem

Har nu testat ghosts hos en vän och min upplevelse efter några dagars nötande är:

Medioker mp
Medioker sp

Att detta spel hamnar på topplistan och folk är beredda att betala överpris för ett redan dåligt spel är ju ett bevis på hur spelmarknaden ser ut idag. Sen klagar folk på att det är en dålig pc-port. Lösningen är enkel. Sluta köp dessa spel! Låt de gå i konkurs så kanske de lär sig.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Inaktiv

det är inte spelet som lockar, det är tävlandet och till viss del spelarna. dock kör jag mycket hellre bf4

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Ztreek:

Sen bannar de folk som använder FoV fix

Vem har blivit bannad för det?

Vet ej vem det var på twitter som varnade folk men denne person länkade till den grupp som gjort fov fix till ghost.. någon på deras hemsida hävdade att det är nästan 50% risk att bli bannad.. sen om den siffran stämmer är en annan sak, men man bör nog inte använda sig av det

12
Skriv svar