Att skriva för skrivandets skull

Medlem

"Tangenterna slås ned i en frenetisk takt. Det är det välskapta ljudet från tangentbordet - nej, instrumentet - som skapar de fagra tonerna. Det är mina fingrar samt lederna i dem som skapar musiken. Ett mekaniskt ljud som har sin egen takt, rytm och själ. Att tynga ett tangentbords knappar är att skapa musik."

Där har ni det. Jag är en författare. Hela trettio minuter tog det för mig att skriva det ynka stycke text ni ser här ovan. Är jag nöjd med det? Nej. Jag är en perfektionist ända ut till fingertopparna. Denna förbannelse har jag levt med hela mitt liv, jag jämför mig själv med mästarna och kommer alltid till samma slutsats - det duger inte.

Däremot kommer detta inte raderas. Det kliar i mina fingrar. På en sekund kan jag utföra Ctrl+A och sedan Delete. Det är oerhört lockande, men den här gången kommer resultat stå kvar. Jag skriver för skrivandets skull. Jag vill bli duktig på att skriva, jag vill kunna uttrycka mig i text. Jag fascineras av välformulerade romaner, krönikor och dylik.

Genom denna kanal, denna blogg. Kommer jag att ta första klivet, ett tufft kliv för en perfektionist som jag. För om man vill bli skicklig på att skriva måste man - skriva.

#blogg

Medlem

Yeah, man kan bara bli bättre på skriva om man faktiskt försöker skriva.

Men man ska nog inte vara så hård mot sig själv i början. Jag läser en bok om speldesign och den står det "Your first 10 games will suck. Just accept it and it will all be easier on you". Tror det kan funka likadant med skrivandet.

Medlem

Skriv på bara, många här gillar att läsa.

Medlem

Låter som om du är på rätt väg!
Fortsätt med det goda arbetet och slit och skriv av dig så vi får mer att läsa!

signatur

/MJ

1
Skriv svar