Blizzard överväger uppfräschning av Warcraft
De klassiska första spelen kan släppas för moderna datorer.
#world-of-warcraft-warlords-of-draenor, #dota-2, #heroes-of-the-storm
Jag vet inte. AoEII HD blev ju inte så jättelyckat, man kanske bara blir besviken för att det inte blir lika skoj som man hoppas. Fast om det är gratis, så varför inte?
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Jag vet inte. AoEII HD blev ju inte så jättelyckat, man kanske bara blir besviken för att det inte blir lika skoj som man hoppas. Fast om det är gratis, så varför inte?
Varför skulle det inte vara det? Det kommer ju vara samma spel fast med lite nyare utseende, inget annat kommer ju ändras.
Piffa till Warcraft II och jag ger mig ut på battle.net igen!
Kan ju vara så att spelet körs ju som en säck potatis, sämre optimerat spel får man ju leta efter.
Sen att de är korkade å ha en urgammal nätkod och inte uppgradera hotkeys och som moderna RTS spel har är ju bara dumt.
Blizzard optimerar ju sina spel.. okej..
Starcraft II är fortfarande skräpigt optimerat.. hört många uttalande att knappt någon dator orkar stabila 60 fps max settings.
När det blir en strid så droppar nästan alla under 60.. även om du har lägre inställningar.
Kan man i så fall hoppas på en GOG release eller hoppas man för mycket?
wc2 hade varit awesome att återuppleva med nyare texturer HD behövs ej dock
Precis. Tror det skulle räcka med att dubbla texturupplösningen så det skulle passa 1080p skärmar lite bättre.
problemet med warcraft 4 är att det bråkar med wow.
och blir jävligt problematiskt lore mässigt, med tanke på du måste hitta andrum och berätta efter wow även.
eller ta saker som kunnat varit en wow expansion med göra det till ett wc spel istället.
Det är svårare än ni tror plus dom har sc2 när det är borta då kanske vi får se ett till warcraft spel.
dock är det minst en expansion kvar till sc2 dvs ni får minst vänta 1-2 till.
Varför skulle det inte vara det? Det kommer ju vara samma spel fast med lite nyare utseende, inget annat kommer ju ändras.
Jao, men det är ju lite det som är problemet. Det skall vara som det var fast med bättre graffe, men med dagens mått är kanske inte spelet känns lika bra idag som det gjorde när det kom ut.
Så man kommer ihåg att det var jättebra, men man får inte den känslan idag, varpå man blir besviken.
Lite svårt att förklara, men ni hajjar säkert.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Förstår mycket väl.
Ibland ska gamla spel stanna som bra minnen.
Idag har man Spelat så mycket och har helt andra krav.
Skulle inte tacka nej till första Warcraft
När Warcraft fortfarande var mörkt och brutalt.
http://youtu.be/hBRr-PCqdWk
http://youtu.be/QAeGIZxZ1BI
Lite mindre så i 2an, 3an, och för att inte tala om WoW på senaste.