Den otäckaste upplevelsen i ditt liv? (The Forest)

Medlem

Jag är perplex. Jag är alldeles tagen. Kommer jag någonsin att våga träda in i denna vackra värld? Är eländet som lurar i natten priset man får betala för att ta del av den? Jag vet inte, det jag vet är att jag måste ha det!

Givetvis pratar jag om att spela detta med en skärm till vardera öga, även kallat Oculus Rift. Jag har ännu inte fått tagit del av att pröva Oculus, men mina förväntningar är skyhöga och de kommer att förbli det. Även om det inte skulle vara superbt i början är det ett steg i rätt riktning och utvecklingen kommer bara att förbättras.

Däremot är jag orolig över min psykiska hälsa. Att helt och hållet slukas in i denna värld, uppnå en inlevelse jag aldrig tidigare gjort i ett spel. Det skrämmer mig, det lockar mig. I min tidigare "skräckspelskarriär" har jag inte kunnat spela med hörlurar, för då hör jag ingenting runt omkring mig. Jag har inte kunnat spela med ljuset släckt, för då ser jag ingenting runt omkring mig.

Min vän eller flickvän har alltid suttit bredvid mig, att dela skräcken med någon annan underlättar upplevelsen. Kanske bör jag be min flickvän hålla min hand när jag träder in i The Forest... Nej, stryk det sista, beröring skulle få mitt hjärta att hoppa över ett tiotal slag med ett par Oculus på min hjässa.

Kluven. Men ack så sugen jag är!

#blogg

Inaktiv

NÄR EN DRÖM BLEV TILL EN VARDAGLIG SANNDRÖM.

Testpilot

Det är spännande tider , kolla in en utmanare till Oculus:

http://www.eurogamer.net/articles/2013-10-25-ex-valve-enginee...

Kommer att bli intressant i framtiden helt klart!

1
Skriv svar