Photoshop laptop för cirka 4500.
Yo!
Letar en laptop med syfte av att köra Photoshop på. Kostnaden får ligga på cirka 4500 kronor.
Tacksam för all hjälp!
/Khiemsvarg
Är det något som PS tycker om så är det minne. Man kan leva med en lite långsammare processor, men skall du ex redigera bilder så tryck i så mycket RAM som du orkar och har råd med.
I övrigt, om du tänkt använda laptopen till att "proffessionellt" jobba med PS så räcker inte 4500SEK så långt. Men det beror helt på dina förväntningar.
I came here to ruin your day. God sent me.
Med den budgeten så kan det vara en god idé att satsa på en äldre version av photoshop.
Jag vet inte riktigt vad det är med CS6 men jag upplever att det laggar lite när jag t.ex. panorerar över bilden och då har jag ändå en i7, 32 GB ram, 2 GB vram och har testat tweaka alla inställningar men det blir ingen skillnad från allt på max. Jävligt märkligt.
Vilken version av PS tänkte du använda?
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Med den budgeten så kan det vara en god idé att satsa på en äldre version av photoshop.
Jag vet inte riktigt vad det är med CS6 men jag upplever att det laggar lite när jag t.ex. panorerar över bilden och då har jag ändå en i7, 32 GB ram, 2 GB vram och har testat tweaka alla inställningar men det blir ingen skillnad från allt på max. Jävligt märkligt.
Vad har du för grafikkort? Om jag inte minns alldeles fel så har CS6 en ny motor som använder sig utav GPU accelerering. Tidigare PS drev helt och hållet med hjälp av CPU:n.
Antar att det borde vara en hyfsat bra kort med tanke på att du har 2GB VRAM? Väldigt konstigt hur som helst. För mig flöt CS6 på mycket bättre än CS5.
Vad har du för grafikkort? Om jag inte minns alldeles fel så har CS6 en ny motor som använder sig utav GPU accelerering. Tidigare PS drev helt och hållet med hjälp av CPU:n.
Antar att det borde vara en hyfsat bra kort med tanke på att du har 2GB VRAM? Väldigt konstigt hur som helst. För mig flöt CS6 på mycket bättre än CS5.
Stämmer bra, CS6 använder främst GPU:n och jag har som sagt testa med allt men ändå får jag det inte så pass bra flyt som jag vill. Jag har ett Geforce GTX 680 MX och kör OS X.
Det är mycket möjligt att det är något skit med OS X och CS6 för när jag kör med Application Frame så upplever jag att det laggar men kör jag utan den så flyter det på bra utan några konstigheter.
Sulle isåfall rekommendera den andra du länga pga av ram minnet. Kanske till och med värt o försöka hitta någon med ännu mer RAM.