Dead Rising orkar inte med 30fps på Xbox One

Medlem
Skrivet av Corex:
Skrivet av Funka:
Skrivet av Corex:
Skrivet av Funka:

Snälla ni som enbart tycker PC är bäst, säg mig vars jag köper en dator som maxar ett nytt spel i 60 fps och full-hd för 4500 kr. Som jag inte kommer att behöva uppgradera på 6 år för att fortsätta maxa nya spel?

Konsoler är konsoler och datorer är datorer...

Lagom skum jämförelse. Nämn något överhuvud taget som kan maxxa nya spel i fullhd @ 60fps, 6 år framöver för 4500.- utan att behöva uppgradera något? Med tanke på att artikeln även handlar om 720p @ 30fps i nextgen konsollen.

Ja en Xbox One kommer såklart att "maxxa" alla spel som släpps till den under dess livscykel. Och utvecklar kommer säkert att komma upp i full-hd, 60 fps så småningom.

Sen att de inte kommer att se lika bra ut som till en ny dator för 20 000 är ju en annan sak, men det verkar irrelevant när man kör PC vs. Konsol jämförelsen. Det är två olika saker, som man får ta för vad det är.

Ajustde, finns inget som maxxar alla nya spel, varken nu eller om 6+ år utan uppgradering, i 1080p@60fps för 4,500.- som existerar i dagsläget oavsett vad man jämnför med.

Alltså det enda jag vill säga är att vill man inte köpa en konsol så gör då inte det, jag trivs med konsol, jag vet att alla spel jag köper fungerar och de fungerar bra. Så är det ju inte precis alltid med PC spel...

Medlem

Angående "steambox" - Det är en konfigurerbar PC, inget låst format. Dom billigare formaten är ju för att vara som konsoler eller rena stream-maskiner från den riktiga PCn.

......Mods som förhöjer/förlänger spelupplevelsen?.....

Nä just det, i rest my case. Det finns inget liknande "Steam workshop" på konsolsidan.

Sen angående "optimerings"-tjafset. Alla nya konsoler är x86 baserade, precis som PC, visst det finns lite minneshantering som man kan "optimera" mot, men det är knappast som tidigare med icke tidigare skådad hårdvara som med PS3 t.ex. som hade en helt annan struktur jämfört med PC.

Jag tror inte folk förstår vad som menas med att optimera ärligt talat, det handlar inte om att skära bort detaljer och skala ner egentligen.... ( även om det det är det oftast innebär på konsoler )

Spelutvecklarna har devkit i god tid, de vet ofta hur man kodar mot denna plattformen, det lär inte bli de enorma framstegen framöver på "next gen" som på tidigare konsoler tror jag tyvärr.

Även på konsolsidan har folk börjat bli varse om "upplösning" och "framerate/FPS" - Det gör spelen snyggare och mer njutbara att spela.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Skriv svar