Sony-chefen: "Vi gagnas av att Nintendo lyckas"

Robot
Sony-chefen: "Vi gagnas av att Nintendo lyckas"

Nintendo introducerar barn för spelvärlden och skapar därigenom gamers. Därför är det också viktigt för konkurrenten Sony att de lyckas.

#sony, #nintendo


Redaktör
Ponny
Sony-chefen: "Vi gagnas av att Nintendo lyckas"

"Jag har två Wii U:s." Skryt lagom!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

För en gångs skulle ska jag inte vara cynisk och anta att Sony går ut med detta bara för vinna något mer "under ytan" så att säga.

Nej, jag vill faktiskt tro att de genuint vill att det ska gå bra för Nintendo.

PS: För att undvika dåliga reaktioner så kan jag klargöra att detta inte är ett försök till att vara sarkastisk.

Medlem

Det är ju bättre att det går bra för Nin och sämre för Sony än att det går dåligt för båda. Går det bra för en av dom, så finns ju chansen (precis som han säger) att det blir fler som spelar och kanske sedan köper från Sony (också).


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det är ju ett rätt så logiskt tankesätt, så varför skulle dom vinna något på att säga det? Det är ju så det är. Sony har ju ett rätt så "snällt" rykte som företag rent generellt.

Fredrik: 2000 sek är ju inte sådär jättemycket, och det lär vara billigare i Japan, så inte precis skryt.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Arkaith:

Fredrik: 2000 sek är ju inte sådär jättemycket, och det lär vara billigare i Japan, så inte precis skryt.

Nej, och är man dessutom storchef för Sony, så har man nog en del kapital...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det han säger fast på en inlindat falskt sätt är att han anser att Nintendo är en barnkonsoll och bör hålla sig till det segmentet för då konkurrerar dom inte med sony (som underförstått är en "Ungdoms/vuxenkonsoll).

Fast det är ju bara min tolkning.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Det han säger fast på en inlindat falskt sätt är att han anser att Nintendo är en barnkonsoll och bör hålla sig till det segmentet för då konkurrerar dom inte med sony (som underförstått är en "Ungdoms/vuxenkonsoll).

Fast det är ju bara min tolkning.

Nintendo har inte haft en riktigt konkurrent sen Sega var med i bilden. Varken Sony eller Microsoft utgör ett hot för Nintendo, men precis som Yoshida säger så är Nintendo oerhört viktig för spelbranschen av den enkla anledningen att de flesta gamers föds genom Nintendo och sen går vidare till en annan plattform när dom blivit äldre.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Det han säger fast på en inlindat falskt sätt är att han anser att Nintendo är en barnkonsoll och bör hålla sig till det segmentet för då konkurrerar dom inte med sony (som underförstått är en "Ungdoms/vuxenkonsoll).

Fast det är ju bara min tolkning.

Det ligger kanske något i det du säger.

Det är hur som helst intressant hur konspiratoriska svar man får ut om man bara, på skoj, läser varenda uttalande av den här naturen med en slags kryptisk paranoia som utgångspunkt.

Medlem

Dom vinner på att kopiera Nintendos idéer!

Medlem

Fick just en bild i huvudet...

Inaktiv

DEN ENES DÖD DEN ANDRES BRÖD;)

Inaktiv
Skrivet av SID 6.7:

Det han säger fast på en inlindat falskt sätt är att han anser att Nintendo är en barnkonsoll och bör hålla sig till det segmentet för då konkurrerar dom inte med sony (som underförstått är en "Ungdoms/vuxenkonsoll).

Fast det är ju bara min tolkning.

Precis min tanke. Själv sitter jag här och tycker att alla konsoler är bra för de håller många kids och flamers borta ifrån mina pc-spel ;]

1
Skriv svar