Sony vill återuppliva Shenmue
Båda Shenmue spelen var riktigt roliga, kan alltid hoppas att de gör HD-varianter och dessutom släpper den sista och avgörande delen (det måste ju finnas manus och liknande kvar borde man tycka). Kommer ihåg när jag lirade igenom del 2 på DCn och det sedan fick reda på att det aldrig kommer en 3:a
Varför var Shenmue så bra? Har aldrig lirat det tyvärr.
Storyn var väldigt gripande, och det fanns enormt mycket att göra. T.ex. besöka arkadhallar och spela gamla klassiker som Hang On, Space Harrier och Outrun. Och städerna som spelen utspelar sig i (Yokosuka och Hong Kong) var väldigt levande där du kan prata med alla invånare som har sina egna liv där dom går till jobbet, har eget hem osv.
Shenmue är det enda spelet som erbjuder denna spelkänsla. Jag har inte stött på ett likande spel i alla fall, men vet ni om något så tipsa gärna
Storyn var väldigt gripande, och det fanns enormt mycket att göra. T.ex. besöka arkadhallar och spela gamla klassiker som Hang On, Space Harrier och Outrun. Och städerna som spelen utspelar sig i (Yokosuka och Hong Kong) var väldigt levande där du kan prata med alla invånare som har sina egna liv där dom går till jobbet, har eget hem osv.
Shenmue är det enda spelet som erbjuder denna spelkänsla. Jag har inte stött på ett likande spel i alla fall, men vet ni om något så tipsa gärna
Japp helt klart ett bra beskrivande ord för spelet var ordet "levande". Spelet fångade verkligen känslan hur det var på 80 talet i staden Yokusuka/Japan. Sen var det även ett bra fighting spel, med mängder av moves att lära sig. Har man inte spelat detta spelet så rekomenderar jag en väldigt starkt att hålla ögonen öppna för en (förhoppningsvis) kommande samlings utgåva.
Roliga reklamfilmer hadde spelet med http://www.youtube.com/watch?v=0YHdgMsbro0
http://www.youtube.com/watch?v=8k40L30YjDQ
Japp helt klart ett bra beskrivande ord för spelet var ordet "levande". Spelet fångade verkligen känslan hur det var på 80 talet i staden Yokusuka/Japan. Sen var det även ett bra fighting spel, med mängder av moves att lära sig. Har man inte spelat detta spelet så rekomenderar jag en väldigt starkt att hålla ögonen öppna för en (förhoppningsvis) kommande samlings utgåva.
Roliga reklamfilmer hadde spelet med http://www.youtube.com/watch?v=0YHdgMsbro0
http://www.youtube.com/watch?v=8k40L30YjDQ
Oh! Ett spel för i min smak helt klart.
Har du provat Yakuza 3-4? Stadsmiljöer som känns "levande" och en nästan överdriven mängd med olika saker och "småspel" att prova på.
Har du provat Yakuza 3-4? Stadsmiljöer som känns "levande" och en nästan överdriven mängd med olika saker och "småspel" att prova på.
Har lirat 1, 2 och 3, men aldrig kommit till skott och testat 4an Väldigt likt Shenmue på många saker, men känner ändå att helheten inte kommer i närheten. Yakuza känns mer fighting-inriktat och gör sig riktigt bra där, medan Shenmue är mer äventyrsinriktat med måttlig mängd fighting
Man får köra svårstyrd gaffeltruck.
LOL det där fick mig och nästan få drycken jag nyss svalde att komma upp genom näsan
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Man får köra svårstyrd gaffeltruck.
LOL det där fick mig och nästan få drycken jag nyss svalde att komma upp genom näsan
Allvarligt.. jag kom typ inte längre. Men jag ger det gärna en ny chans om det släpps till next-gen. Det var något magiskt med Shenmue.
Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen