Förbättrar Call of Duty din hjärna?

Robot
Förbättrar Call of Duty din hjärna?

Svensk studie ska undersöka om pangande i Call of Duty får din hjärna att prestera bättre.

#call-of-duty, #call-of-duty-ghosts


Avstängd
Förbättrar Call of Duty din hjärna?

"Härna" ? Gör om, gör rätt.

Medlem

Uppenbarligen inte stavningen iallafall

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Uppenbarligen inte stavningen iallafall

Ett gott tecken på att skribenten inte spelar Call of duty, vilket i sig är ett sundhetstecken.


signatur

The Emperor protects.

Medlem

Oh dat härna

Medlem

Fint av FZ att promote'a gymnasiets undersökning.

Skägg.
10 Chambers

Fuck! Får bakläxa på Cod...


signatur
Medlem

Tänkte ju lägga den innan alla andra gör det:

"OMFGm BF4 förbättrar hjärnan mycker bättre!?!?!?!?!!1"

Medlem

Ahhh då förstår jag varför jag tycker cod är tråkigt... typ som att göra en läxa uhuhuh

Tidigare forskning visar att FPS-spel som typ CoD är bra för oss.

http://www.ted.com/talks/daphne_bavelier_your_brain_on_video_...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Inte det minsta, fick mig att lämna spelserien helt.. för fyra år sedan!

Geeks Gaming

Själv skulle jag nog säga att det försämrar jämfört med andra spel.

Visst de förbättrar nog med något men CoD är ett som jag kallar de hjärndött spel. Spelar de när jag inte orkar tänka och använda hjärnan och fortfarande kan vara bra på spelet.

Medlem

Hur hjärnan mår av spel vore rätt spännande att se. Personligen så måste jag säga att både min engelska i skrift, såväl som tal, mått mycket bra av många år i WoW.

Som extremt lat spelare så tillbringade jag majoriteten av min speltid med att chatta och prata med guild-polare.

Kanske sparkade in en öppen dörr där, men så tänker jag.


signatur

The Emperor protects.

Medlem

Kan man spela CS istället då? Jag har tröttnat på CoD:P

Medlem

Tänkte skriva något putslustigt om sambandet mellan detta, att man blir smart av att äta fisk och den nya "fisk-AI:n".

Men jag tror ingen skulle haja det.

Medlem
Skrivet av Xzander:

Tänkte skriva något putslustigt om sambandet mellan detta, att man blir smart av att äta fisk och den nya "fisk-AI:n".

Men jag tror ingen skulle haja det.

Jag surfar då inte på den vågen, men det var nog tamefanemej ett nytt lågvattenmärke!

Medlem

De som påstår detta skall nog be om att få pengarna tillbaka för sin sk ytbildning, det man däremot märker är ökad vilja att göra mantelrörelse i luften och blåsa sin chef mm till en annan dimension.

Att våldstendenserna ökar råder det ingen tvekan om.

Medlem
Skrivet av Qn1f3:
Skrivet av Xzander:

Tänkte skriva något putslustigt om sambandet mellan detta, att man blir smart av att äta fisk och den nya "fisk-AI:n".

Men jag tror ingen skulle haja det.

Jag surfar då inte på den vågen, men det var nog tamefanemej ett nytt lågvattenmärke!

Jo, ibland torskar jag på sådant här. Känner mig nästan lite bakom flötet. *Ba-dum-tsss*

Medlem

Tror dem flesta spelen som har lite taktik och fart i sig är bra för hjärnan tex som att köra Duel I Quake Live, och såklart klassiker som schack etc.

Så nog tror jag säkert CoD har bra effekt även om jag inte gillar det alls.

Medlem
Skrivet av Xzander:

Tänkte skriva något putslustigt om sambandet mellan detta, att man blir smart av att äta fisk och den nya "fisk-AI:n".

Men jag tror ingen skulle haja det.

Gå och fiska thumbs up någon annanstans.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Xzander:

Tänkte skriva något putslustigt om sambandet mellan detta, att man blir smart av att äta fisk och den nya "fisk-AI:n".

Men jag tror ingen skulle haja det.

Gå och fiska thumbs up någon annanstans.

Verkar inte få napp ändå.

Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Xzander:

Tänkte skriva något putslustigt om sambandet mellan detta, att man blir smart av att äta fisk och den nya "fisk-AI:n".

Men jag tror ingen skulle haja det.

Gå och fiska thumbs up någon annanstans.

Verkar inte få napp ändå.

Förstod att du inte skulle fånga någon på kroken.

1
Skriv svar