Battlefield 4 Tablet Commander ute nu

phi
Medlem
Skrivet av Locktail:
Skrivet av phi:
Skrivet av Bobbey:
Skrivet av phi:
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av phi:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Voorhees:

Tänkte håna alla android användare som inte kan leka med detta ännu, men jag avstår.

Jag tänkte håna alla som kan ladda ner detta nu, för att de har betalat alldeles för mycket för sin produkt, men jag avstår.

Jag tänkte egentligen håna de som köper billiga skräp-tablets med android som sen blir som gnälliga snorungar pga DICE väljer att släppa det till iOS i första hand, men jag avstår.

Vad då? Jag har en Android tablet med betydligt mer prestanda än en IPad så om det är något som är skit så är det Apple med sina budget surfplattor och enda skillnaden är att de tillverkar surfplattan för 1000kr och säljer för 5000kr.

Nu hittar du bara på. Själv har jag en iPad Air 128 GB och den är bäst i världen, så det så.

Pappa betalade?

Absolut, pappa betalade. Han betalar även mina hutlösa IAP.

Vissa har det bra

Ursäkta, men va ska man med 128gb minne till en Ipad för? Man lagrar ju inget i den ändå. Musiken har man på Spotify och film streamar man från diverse tjänster. Har en ipad endast för surf typ...

Jag reser en hel del i jobbet och då är det skönt slippa förlita sig på halvtaskiga wifi- och 3G/4G-nät runtom i landet och europa. Då slänger jag hellre in några säsonger av en serier och några filmer på paddan istället.

Sen brukar jag använda den för att leka med en mängd sequencers och DAW:s, softsynthar m.m och har en ganska stor samplebank lagrad på paddan. Så 128 GB kommer till väl användning i mitt fall. Men för den typiska "jag vet inte riktigt varför jag har en iPad"-svensson så kanske 128 GB verkar vara väldigt overkill.

Med tanken på att pappa betalade så behövde jag inte heller bry mig om prisskillnaden mellan t.ex. 32 GB, 64 GB och 128 GB så jag gick på den med mest utrymme.

dmn
Medlem
Skrivet av monark:
Skrivet av dmn:

Över 80% av alla mobila enheter är androider, ändå kommer det till IOS först. Bevis på att dice är apple-fanboys.

Naturligtvis lär dom ha gjort en grundligare undersökning än så. De har nog inte bara kontrollerat vilket operativsystem, men säkerligen vilka devices som används, dvs tillverkare, modell, versionsnummer etc. Den statistiken samlar dels din ISP på och även företag som köper den statistiken från din ISP.

Så säkerligen finns den tillgänglig för DICE att köpa för en ringa slant.

Min ISP har ingen jävla aning om vilken hårdvara, eller mjukvara, jag besitter, hur tänkte du där?

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av monark:
Skrivet av dmn:

Över 80% av alla mobila enheter är androider, ändå kommer det till IOS först. Bevis på att dice är apple-fanboys.

Naturligtvis lär dom ha gjort en grundligare undersökning än så. De har nog inte bara kontrollerat vilket operativsystem, men säkerligen vilka devices som används, dvs tillverkare, modell, versionsnummer etc. Den statistiken samlar dels din ISP på och även företag som köper den statistiken från din ISP.

Så säkerligen finns den tillgänglig för DICE att köpa för en ringa slant.

Min ISP har ingen jävla aning om vilken hårdvara, eller mjukvara, jag besitter, hur tänkte du där?

Snackade om mobila enheter typ telefoner och plattor. Inte datorer. Och jag menar förstås kombinationen ISP+teleoperatör. De stora företagen finns på båda marknaderna.

När vi börjar snacka telefoner och plattor så hanteras dom på annorlunda sätt än du ser på en vanlig internetuppkoppling. Din IMEI spelas in vilket ger din ISP en uppfattning om vilken typ av utrustning du använder. Det är alltså motsvarande OUI i din MAC-adress som berättar vilken vendor som tillverkade ditt nätverkskort. Fast i fallet IMEI så kan man se ända ner på batchnivå vilken telefon du har. Alltså på ett ungefär vilken lastpall den satt på när den åkte ur fabriken.

Det är inte heller helt ovanligt att proxyservrar ligger mellan dig och din destination på mobilnäten. Det kan vara så att det är inställt i telefonen, men det kan även vara en transparent proxy. I vilket fall så kör dom per standard deep packet inspection på mobiltelefontrafik. Det är inget de talar högt om, men t.ex för att sänka hastigheten på bittorrent trafik på det mobila nätet (som kostar dom oerhörda mängder pengar) så tittar dom på vad din telefon skickar och tar emot. I det ser de dina headers på t.ex http-anrop där din telefon berättar att den är en Samsung Galaxy i sin user agent.

Av allt detta så samlar din ISP/teleoperatör på sig mängder med statistik om vilka telefoner som är störst. Den datan kan de dessutom vara förpliktigade att skicka vidare i t.ex kontrakt som stipulerats när de köpte deep packet inspection-hårdvaran.

Så ja, din ISP/teleoperatör skvallrar om vad du har för prylar.

dmn
Medlem
Skrivet av monark:
Skrivet av dmn:
Skrivet av monark:
Skrivet av dmn:

Över 80% av alla mobila enheter är androider, ändå kommer det till IOS först. Bevis på att dice är apple-fanboys.

Naturligtvis lär dom ha gjort en grundligare undersökning än så. De har nog inte bara kontrollerat vilket operativsystem, men säkerligen vilka devices som används, dvs tillverkare, modell, versionsnummer etc. Den statistiken samlar dels din ISP på och även företag som köper den statistiken från din ISP.

Så säkerligen finns den tillgänglig för DICE att köpa för en ringa slant.

Min ISP har ingen jävla aning om vilken hårdvara, eller mjukvara, jag besitter, hur tänkte du där?

Snackade om mobila enheter typ telefoner och plattor. Inte datorer. Och jag menar förstås kombinationen ISP+teleoperatör. De stora företagen finns på båda marknaderna.

När vi börjar snacka telefoner och plattor så hanteras dom på annorlunda sätt än du ser på en vanlig internetuppkoppling. Din IMEI spelas in vilket ger din ISP en uppfattning om vilken typ av utrustning du använder. Det är alltså motsvarande OUI i din MAC-adress som berättar vilken vendor som tillverkade ditt nätverkskort. Fast i fallet IMEI så kan man se ända ner på batchnivå vilken telefon du har. Alltså på ett ungefär vilken lastpall den satt på när den åkte ur fabriken.

Det är inte heller helt ovanligt att proxyservrar ligger mellan dig och din destination på mobilnäten. Det kan vara så att det är inställt i telefonen, men det kan även vara en transparent proxy. I vilket fall så kör dom per standard deep packet inspection på mobiltelefontrafik. Det är inget de talar högt om, men t.ex för att sänka hastigheten på bittorrent trafik på det mobila nätet (som kostar dom oerhörda mängder pengar) så tittar dom på vad din telefon skickar och tar emot. I det ser de dina headers på t.ex http-anrop där din telefon berättar att den är en Samsung Galaxy i sin user agent.

Av allt detta så samlar din ISP/teleoperatör på sig mängder med statistik om vilka telefoner som är störst. Den datan kan de dessutom vara förpliktigade att skicka vidare i t.ex kontrakt som stipulerats när de köpte deep packet inspection-hårdvaran.

Så ja, din ISP/teleoperatör skvallrar om vad du har för prylar.

Jag gör då skillnad på min ISP och min teleoperatör, även fast teleoperatören är ISP till min telefon.
Med ISP menar jag leverantören av min uppkoppling hemma. Nåväl.

Min teleoperatör vet på sin höjd vilken telefon jag har via IMEI.
De har ingen aning om vilket OS min telefon kör.

Paketen kan de inspecta bäst de vill, de går via krypterat VPN.

Min telefon talar heller inte om i user agent-strängen vad den är för en telefon...men det ser ju tack vare krypteringen ändå inte operatören, utan bara websidan jag besöker.

Det du egentligen menade var att operatören försöker samla in information om mig, men det är inte samma sak som att de har den.

12
Skriv svar