Yxmord i ny film från DayZ

Medlem
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av kebbe:

Bara pre-alpha? Lär ju se Half-Life 3 innan detta släpps..

Tycker det är så roligt att se folk som du klagar på att dom har jobbat på spelet i 1 år och ungefär 4 månader. Ett normalt spel tar betydligt längre tid att göras. Titta bara på hur skit cod spelen är och dom jobbas på i ungefär 2 år styck.

Skulle inte kalla min kommentar för klagomål, tänkte mer på hur Dean Hall tidigare sagt att spelet "måste" släppas 2013. Eftersom modden i sig hade kunnat kallas pre-alpha så är det förvånande att de inte ligger längre fram i utvecklingsprocessen.

Medlem
Skrivet av Rentah:
Skrivet av Draug:
Skrivet av sweclockern:

Man hör ju knappt något om spelet nu för tiden. Intresset har svalnat av rejält. Vad är det som gör så att det tar så mycket längre tid än vad de sa från början?

Det här bland annat:

Less glitched out zombies with improved chasing
The fact hacking will limit effects caused to global
90-95% enterable buildings
Chernarus + Improved areas and expanded map
Modifying weapons
Durability to items
Melee combat
New crafting system
Health system overhauled
New inventory system
Loot is scattered and hidden
FOV slider
Mouse accelerate disabled
Changing items in hands, which are in your quick menu while running New clothing system
Contamination and deceases
Modifiable vehicles
Volumetric clouds and new weather effects
Network bubble
New chat system
Radios
MMo-server architecture.

Hela listan är flera sidor lång.

Det de framförallt INTE har ändrta är grafiken, och grafiken är 99% av vad folk ser när de dömer spelet.

5-6 stycken av dessa du nämnde tar ju inte mer än en månad att göra. Och en del är till och med onödiga att ha enligt mig. Såsom "Volumetric clouds and new weather effects". Vem bryr sig? Det är inte Battlefield så det behövs inte. Och ännu mer inte när det handlar om att fokusera på zombies.

Detta är fortfarande min åsikt dock.

Det behövs inte?
Nee vi kan skippa detaljerna helt och hållet och bara köra i en HELT statisk värld, kommer bli skitkul!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

äh jag kommer spela det när det kommer, förmodligen rätt mycket också. Var helt fast i modden en period just för den erbjöd det bästa zombie apokalyps överlevnads simulatorn, trots sina buggiga zombies, och annat.

Standalone kommer bli orginellt, kommer inte tilltala alla, och det är jag glad över. Tack dean för du faktiskt gör ett spel för fansen som gillar nischen.

Och håll i hattarna, det är en pre alpha. Bugs will happen.

12
Skriv svar