Battlefield 4-servrarna attackerade i helgen

Medlem
Skrivet av Loopedstateofmind:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av a10388:

Jag drabbades tyvärr bara av dom vanliga "blackscreen krasherna". Hade nog föredragit en DDOS-attack/ vecka istället för de konstanta krasherna. Gött mos

så dom finns kvar ? jag slutade spela bf3 för att jag aldrig blev av med dom =_=

Enda jag varit med om är att BF4.exe slutat fungera ungefär var fjärde var sjätte timme. Men i övrigt har jag inte haft några problem förutom crasherna som var i början vid release. Kändes lite som om dem släppte en beta och inte ett fullt genomarbetat spel. Men antar väl att EA satte hård press på dem och ''tvingade'' DICE att släppa BF4 kanske lite tidigare än vad dem själv velat, vad vet jag? Sen verkar DICE inte gillar Nvidia GPU användare heller då det tjorvat otroligt mycket iaf för mina vänner med Nvidia GPU! Konstigt eftersom det bara finns två stora tillverkare. Kör själv med AMD Radeon så har inte upplevt att det kraschat pgav GPU'n.

Verkar vara ett mönster bland aaa spelen nu för tiden, när dom släpps är dom mer som sena betor än fulla spel som behöver patchas lite för att funka bra


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv

Spelet släpptes (sakar källa) sex till tolv månader för tidigt.

Medlem

100 spänn på att det var en CoD-fanboy.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Spelet släpptes (sakar källa) sex till tolv månader för tidigt.

Det krävs ingen källa. Om man har spelat spelet är det uppenbart att EA ville få ut spelet före Call of Duty: Ghosts - oavsett hur ofärdigt spelet var.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Raklödder:

Spelet släpptes (sakar källa) sex till tolv månader för tidigt.

Det krävs ingen källa. Om man har spelat spelet är det uppenbart att EA ville få ut spelet före Call of Duty: Ghosts - oavsett hur ofärdigt spelet var.

Japp, Precis samma sak som BF3! Rush-spel.

Medlem
Skrivet av Jaaay2k:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Raklödder:

Spelet släpptes (sakar källa) sex till tolv månader för tidigt.

Det krävs ingen källa. Om man har spelat spelet är det uppenbart att EA ville få ut spelet före Call of Duty: Ghosts - oavsett hur ofärdigt spelet var.

Japp, Precis samma sak som BF3! Rush-spel.

Vilket spel vill bf3 hinna före menar du ?
Att kalla BF4 ett ofärdigt spel tycker jag är synd. Jag tycker det känns bättre på alla vis jämfört med bf3, kanske bara är jag

Medlem
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av Jaaay2k:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Raklödder:

Spelet släpptes (sakar källa) sex till tolv månader för tidigt.

Det krävs ingen källa. Om man har spelat spelet är det uppenbart att EA ville få ut spelet före Call of Duty: Ghosts - oavsett hur ofärdigt spelet var.

Japp, Precis samma sak som BF3! Rush-spel.

Vilket spel vill bf3 hinna före menar du ?
Att kalla BF4 ett ofärdigt spel tycker jag är synd. Jag tycker det känns bättre på alla vis jämfört med bf3, kanske bara är jag

Call of Duty: MW3

Medlem
Skrivet av Jaaay2k:
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av Jaaay2k:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Raklödder:

Spelet släpptes (sakar källa) sex till tolv månader för tidigt.

Det krävs ingen källa. Om man har spelat spelet är det uppenbart att EA ville få ut spelet före Call of Duty: Ghosts - oavsett hur ofärdigt spelet var.

Japp, Precis samma sak som BF3! Rush-spel.

Vilket spel vill bf3 hinna före menar du ?
Att kalla BF4 ett ofärdigt spel tycker jag är synd. Jag tycker det känns bättre på alla vis jämfört med bf3, kanske bara är jag

Call of Duty: MW3

Ja fast det kommer ett nytt cod varje år. Vet inte hur många år det är mellan bf2 och bf3?
Men du tror inte det är en tillfällighet då ?:)

Medlem
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av Jaaay2k:
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av Jaaay2k:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Raklödder:

Spelet släpptes (sakar källa) sex till tolv månader för tidigt.

Det krävs ingen källa. Om man har spelat spelet är det uppenbart att EA ville få ut spelet före Call of Duty: Ghosts - oavsett hur ofärdigt spelet var.

Japp, Precis samma sak som BF3! Rush-spel.

Vilket spel vill bf3 hinna före menar du ?
Att kalla BF4 ett ofärdigt spel tycker jag är synd. Jag tycker det känns bättre på alla vis jämfört med bf3, kanske bara är jag

Call of Duty: MW3

Ja fast det kommer ett nytt cod varje år. Vet inte hur många år det är mellan bf2 och bf3?
Men du tror inte det är en tillfällighet då ?:)

I så fall är det en tillfällighet på våran bekostnad. När jag köper ett spel till fullpris vill jag inte agera BETA-testare Båda spelen var trasig vid release pga. stress eller annan orsak.

Inaktiv
Skrivet av Sabel1:

100 spänn på att det var en CoD-fanboy.

eller någon som blev arg över att betala fullpris för något som egentligen bara va nya kartor

Medlem

Jag spelar inte Battlefield, men detta är fruktansvärt onödigt, för alla. Äckliga p12or.

Medlem

Fungerar prima för mig, kör med gtx 680. Crashar bara ibland när servern byter karta.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

EA och DICE borde ta åt sig av det här. Finns förmodligen ett motiv bakom attacken.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Inte märkt nått speciellt i helgen.
Det krashar någon gång ibland och man blir lite smågrining, men det är inte värre än så.
Ballar man ur över att man behöver reconnecta, då behöver man omprioritera.

Nu tänkte du nog inte riktigt med skallen.
DDos attacker hjälper det för fan inte att reconnecta.
Dom servrarna jag försökte på var iallafall helt igenkloggade, fruktansvärt lagg, och helt ospelbart.
För övrigt jävligt smart av Dice/EA att inte skydda sig för DDos attacker...

Medlem
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av Jaaay2k:
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av Jaaay2k:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Raklödder:

Spelet släpptes (sakar källa) sex till tolv månader för tidigt.

Det krävs ingen källa. Om man har spelat spelet är det uppenbart att EA ville få ut spelet före Call of Duty: Ghosts - oavsett hur ofärdigt spelet var.

Japp, Precis samma sak som BF3! Rush-spel.

Vilket spel vill bf3 hinna före menar du ?
Att kalla BF4 ett ofärdigt spel tycker jag är synd. Jag tycker det känns bättre på alla vis jämfört med bf3, kanske bara är jag

Call of Duty: MW3

Ja fast det kommer ett nytt cod varje år. Vet inte hur många år det är mellan bf2 och bf3?
Men du tror inte det är en tillfällighet då ?:)

Jag kan inte svara för Battlefield 3, men jag läste att DICE själva har sagt att de velat ha mer tid på sig att jobba på Battlefield 4 innan det släpptes, vilket talar för att EA tvingade ut spelet innan DICE var färdiga med det.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av Jaaay2k:
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av Jaaay2k:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Raklödder:

Spelet släpptes (sakar källa) sex till tolv månader för tidigt.

Det krävs ingen källa. Om man har spelat spelet är det uppenbart att EA ville få ut spelet före Call of Duty: Ghosts - oavsett hur ofärdigt spelet var.

Japp, Precis samma sak som BF3! Rush-spel.

Vilket spel vill bf3 hinna före menar du ?
Att kalla BF4 ett ofärdigt spel tycker jag är synd. Jag tycker det känns bättre på alla vis jämfört med bf3, kanske bara är jag

Call of Duty: MW3

Ja fast det kommer ett nytt cod varje år. Vet inte hur många år det är mellan bf2 och bf3?
Men du tror inte det är en tillfällighet då ?:)

Jag kan inte svara för Battlefield 3, men jag läste att DICE själva har sagt att de velat ha mer tid på sig att jobba på Battlefield 4 innan det släpptes, vilket talar för att EA tvingade ut spelet innan DICE var färdiga med det.

Mjo , fyran känns defenetivt mer framstressat . Dom sa ju öppet att dom ville konkurera med cod, så det var ingen hemlighet precis

Medlem

ett problem som jag irriterar mig mycket över är alla cheaters på bf4 som existerar och framförallt till formatet PC. Det här förstör upplevelsen för många och känslan av att vilja levla. Dice borde arbeta hårdare för att banna de som cheatar och att upptäcka dem fortare.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Inaktiv
Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Ligger på ca 35% quits. Vilket kan översättas till krascher. Otroligt enerverande med ett spel som kraschar hela tiden och ännu värre när de släpper en patch som påstås ska fixa krascherna.

Har gjort allt, kollat varje drivrutin. Provat alla knep, till och med underclockat grafikkortet som kom överklockat från fabrik. Testat win 7, win 8.1. Med inbyggt ljudkort och Soundblaster Z.

INGET fungerar, spelet är trasigt från grunden...:(

Echo...provat det mesta utan resultat...tills mitt Gtx 590 kraschade totalt. Trodde jag skulle få köpa ett nytt kort, men plockade ut det, skruvade isär det och gjorde rent ordentligt. HAde en del dammtussar i kylfänsarna på det, och det kan gjort susen. Det funkade igen när jag stoppade in det, och när jag efteråt småspelat lite BF4 samt uppmätt GPU temperaturer så har jag inte kommit över 80 grader i BF4.
Satte iofs samtidigt ner settings till high istället för de rekommenderade Ultra för det kortet...det tillsammans med rengöringen kan ju ha bidragit till mycket gott. Har inte spelat så mycket sedan dess, men hittills har det fungerat utan en enda krasch.

Medlem

Bra spel, men spelet har ju barndomssjukdomar utan dess like, kraschar, rubberbanding. Irriterar mig som fan att dice börjar göra PR för nya expansioner och skit innan dom ens fixat till spelet.

Känns som att dom fokuserade allt för hårt på att rusha ut spelet
"*Piskljud* Släpp innan CoD era djävlar, vi måste ha pengar!" - EA

"*Flämt* måste *flås* släppa innan CoD". - Dice

Medlem
Skrivet av Loltron:

Bra spel, men spelet har ju barndomssjukdomar utan dess like, kraschar, rubberbanding. Irriterar mig som fan att dice börjar göra PR för nya expansioner och skit innan dom ens fixat till spelet.

Känns som att dom fokuserade allt för hårt på att rusha ut spelet
"*Piskljud* Släpp innan CoD era djävlar, vi måste ha pengar!" - EA

"*Flämt* måste *flås* släppa innan CoD". - Dice

Håller med. Gillar spelet utan tvekan, men det hade ju varit bra ifall det fungerat innan dom släppte det. Är det inte anledningen till att man har betor, för att råda bot på den här typen av problem? Är det så här spelens framtid ser ut så tycker jag att det ska bli obligatoriskt med en 2-veckors öppen beta innan ett spel får släppas. Så trött på bortförklaringar som "men vi visste ju inte att så många skulle spela" BS.

Hade själv inga problem under betan btw.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Loltron:

Bra spel, men spelet har ju barndomssjukdomar utan dess like, kraschar, rubberbanding. Irriterar mig som fan att dice börjar göra PR för nya expansioner och skit innan dom ens fixat till spelet.

Känns som att dom fokuserade allt för hårt på att rusha ut spelet
"*Piskljud* Släpp innan CoD era djävlar, vi måste ha pengar!" - EA

"*Flämt* måste *flås* släppa innan CoD". - Dice

Håller med. Gillar spelet utan tvekan, men det hade ju varit bra ifall det fungerat innan dom släppte det. Är det inte anledningen till att man har betor, för att råda bot på den här typen av problem? Är det så här spelens framtid ser ut så tycker jag att det ska bli obligatoriskt med en 2-veckors öppen beta innan ett spel får släppas. Så trött på bortförklaringar som "men vi visste ju inte att så många skulle spela" BS.

Hade själv inga problem under betan btw.

Tycker att beta tiden borde vara betydligt mycket längre, flera månader helst.
Det känns mest som att dice försökte göra ett snabbt "demo" av betan, finns ju ingen anledning av att man inte har med alla banor i en beta, visst att vissa banor kanske inte var färdiga, men jag är övertygad av att fler än siege of shanghai var det, varför skulle man inte vilja testa allt på riktigt med många spelare och olika system ? Då kanske man hade sluppit ljudbuggar och osynliga väggar.

Dom flesta utvecklare som gör en beta brukar köra på hela paketet.

Medlem

"- Stäng av overlay i Origin"
- Var hittar man det? Har letat i Origin-inställningarna överallt, tycker jag.
Vad är "Overlay"?
Har provat att leta i både svenska och engelska menyer.


signatur

autograph

Medlem

Cyberterrorism!
Fy f_n för såna kräk. Hugg händerna av dem jävlarna. Få se hur mycket de kan hacka med sina stumpar sen då...

Jag gillar dock BF4, men det lär ju ta ett tag innan det når upp till BF3`s höjder. Det är alldeles för små banor i BF4.
Det var för mycket ändringar när det kommer till vilka knappar som används och hur de används. Kör på Xbox 360 såklart.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Inaktiv
Skrivet av NexusSolo:

Jag är besviken på hela spelet. Det känns som att det blivit mer COD. Springa runt som engalning och skjuta. Serien har i mina ögon alltid varit i gränslandet mellan Arma och COD - precis mittemellan. Nu är det mer COD än nånsin. Kartorna är för små, spelet för snabbt.

DICE pratar om sina Battlefield moments. Jag tycker att DICE effektivt har haft ihjäl den känslan från BF3. Nu är det ett faktum i BF4.

Nästa BF kommer jag eventuellt köpa, med största försiktighet.

Du behöver inte vänta så länge.. först ska Battlefield 4 mjölkas med lite DLC. Säkerligen så sitter det någon på DICE som jobbar med grunderna till Battlefield 5 redan. Tyvärr!

12
Skriv svar