Någon som spelar iRacing?

Medlem
Någon som spelar iRacing?

Jag lirar iRacing ungefär en kväll i veckan men har inga kompisar som spelar det och vill därför hitta några att köra med. Tänker mig att man kan bestämma en kväll i veckan då man går in och kör kvalificering och race tillsammans och snackar lite skit under tiden.

Jag är inte direkt bra på spelet och kör både oval- och banracing på nybörjarnivåerna. Oval-racing är nästan att föredra om man kör så pass sällan som jag då det är enklare och oftast bjuder på mer spänning än banracing.

Skicka mig ett PM så kan vi lägga till varandra i iRacing och köra några varv!

Medlem

Äsch, jag ångrar mig faktiskt mer och mer att jag sålde mitt playseat+ratt i våras =/

Den dag jag flyttar till något större så blir det utan tvekan en ny racingrigg.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Spelar inte iRacing pga månadsavgiften, men däremot så kan jag rekommendera Assetto Corsa som är riktigt underbart. Fortfarande i utvecklingsstadiet, men håller trots det väldigt hög kvalité. Ganska så jämförbart med Project Cars.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Äsch, jag ångrar mig faktiskt mer och mer att jag sålde mitt playseat+ratt i våras =/

Den dag jag flyttar till något större så blir det utan tvekan en ny racingrigg.

Fan vad segt! Hör av dig när riggen är på plats igen

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Spelar inte iRacing pga månadsavgiften, men däremot så kan jag rekommendera Assetto Corsa som är riktigt underbart. Fortfarande i utvecklingsstadiet, men håller trots det väldigt hög kvalité. Ganska så jämförbart med Project Cars.

Ska kolla in AC och Project Cars. Har dock hört att fysiken i project cars lämnar en del att önska, får testa själv nån gång.
Tycker avgiften i iRacing är berättigad med tanke på den höga kvalitet onlineraceandet håller där. Väldigt sällan folk medvetet kraschar ut andra och stämningen är allmänt trevlig.

Medlem
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Bojkott:

Spelar inte iRacing pga månadsavgiften, men däremot så kan jag rekommendera Assetto Corsa som är riktigt underbart. Fortfarande i utvecklingsstadiet, men håller trots det väldigt hög kvalité. Ganska så jämförbart med Project Cars.

Ska kolla in AC och Project Cars. Har dock hört att fysiken i project cars lämnar en del att önska, får testa själv nån gång.
Tycker avgiften i iRacing är berättigad med tanke på den höga kvalitet onlineraceandet håller där. Väldigt sällan folk medvetet kraschar ut andra och stämningen är allmänt trevlig.

Fick tag på en 3mån trial kod nu så ska ta och testa iRacing Dock så kör jag så sällan att jag tvivlar på att ca: 70kr/mån kommer vara lönsamt för mig.

Medlem

70kr per månad är ju verkligen inget att orda om, man kan ju betala en månad o se om man fortfarande spelar efteråt.

Men jag vill minnas att bilar och banor var hutlöst dyra.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

70kr per månad är ju verkligen inget att orda om, man kan ju betala en månad o se om man fortfarande spelar efteråt.

Men jag vill minnas att bilar och banor var hutlöst dyra.

Ja, det blir en del pengar om man ska vara med en säsong. Tänkte hoppa in i Skip Barber-serien vilket till en början kommer kosta $12 för bilen och $15 för banan. Det får det väl vara värt med tanke på den höga nivå multiplayern håller...hoppas jag.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Bojkott:

Spelar inte iRacing pga månadsavgiften, men däremot så kan jag rekommendera Assetto Corsa som är riktigt underbart. Fortfarande i utvecklingsstadiet, men håller trots det väldigt hög kvalité. Ganska så jämförbart med Project Cars.

Ska kolla in AC och Project Cars. Har dock hört att fysiken i project cars lämnar en del att önska, får testa själv nån gång.
Tycker avgiften i iRacing är berättigad med tanke på den höga kvalitet onlineraceandet håller där. Väldigt sällan folk medvetet kraschar ut andra och stämningen är allmänt trevlig.

Fick tag på en 3mån trial kod nu så ska ta och testa iRacing Dock så kör jag så sällan att jag tvivlar på att ca: 70kr/mån kommer vara lönsamt för mig.

Gött, har en ny ratt på ingång i veckan så när den kommer ger jag mig ut och testar lyckan. Tänkte köra någon banserie och någon oval, förmodligen street stock-serien på ovalen. Ropar till när det blir av så kan du joina om du kan

Medlem
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Bojkott:

Spelar inte iRacing pga månadsavgiften, men däremot så kan jag rekommendera Assetto Corsa som är riktigt underbart. Fortfarande i utvecklingsstadiet, men håller trots det väldigt hög kvalité. Ganska så jämförbart med Project Cars.

Ska kolla in AC och Project Cars. Har dock hört att fysiken i project cars lämnar en del att önska, får testa själv nån gång.
Tycker avgiften i iRacing är berättigad med tanke på den höga kvalitet onlineraceandet håller där. Väldigt sällan folk medvetet kraschar ut andra och stämningen är allmänt trevlig.

Fick tag på en 3mån trial kod nu så ska ta och testa iRacing Dock så kör jag så sällan att jag tvivlar på att ca: 70kr/mån kommer vara lönsamt för mig.

Gött, har en ny ratt på ingång i veckan så när den kommer ger jag mig ut och testar lyckan. Tänkte köra någon banserie och någon oval, förmodligen street stock-serien på ovalen. Ropar till när det blir av så kan du joina om du kan

Har haft oturen och slitit av korsbandet i knäet, så det blir nog att hålla sig borta från pedaler i några veckor :\

1
Skriv svar