Ny Tropes vs Women-film – kvinnor som speglar män

Medlem
Skrivet av martinhjerpe:

Så allmänt negativ attityd mot detta tycker jag :/
Jag gillar denna video-serie och håller dessutom med om det mesta hon tar upp.

Skrivet av Theo B:

Att kvinnliga karaktärer ofta är endimensionella kan jag hålla med om, däremot är det bullshit är rosetter är problematiska. Får inte kvinnor göra sig själv finare utan att det blir sexistiskt?

Stora bröst är en sak, rosetter är en annan.

Tror du missade själva poängen, det är inte att det är sexistiskt att de har rosett, det är att de alltid gör på samma sätt för att skapa en kvinnlig version av karaktärerna, finns inte mycket variation. Har du någonsin sett ett fall där de skapat en manlig version av en ursprunglig kvinnlig karaktär?

Varför skulle det vara dåligt? Först klagar ni på att man gör kvinnor till en svagare version av män, dvs att det finns en skillnad. Sen klagar ni på motsatsen; att man gör en kvinnor till en prydd version av män. Vad vill ni ha då?

Om något är den kvinnliga karaktären mer intressant eftersom den har mer än en färg.

Medlem
Skrivet av bleak:

Hon är ju för bövelen ertappad med att ha ljugit om att hon älskar spel! och alltid har spelat!

https://www.youtube.com/embed/gqJCCnued6c

Snälla hon har stulit folks pengar till en jävla mumbo-jumbo "forskning" utan att ha spelat spelen. Hon STAL videos från andra användare på youtube utan att ge cred till dem.

Det finns förresten massvis med videos på youtube som visar de faktafel som finns i hon har. Hon fick till o med ta bort sin video på Bayonetta för att hon blev så överbevisad.

Hon är en con-artist som har nästlat sig in i spelbranchen för att knycka åt sig pengar i ett "forsknings-syfte" och uppenbarligen har hon lyckats med de 160.000usd hon fått hittils. Pengarna kan inte ha gått till att köpa spelen iaf? Materialet fick hon ju från andra youtube-användare. Resten är ju bara en jäkla monolog hon drar som är full av verbal spya.

Jag är inte riktigt insatt i hennes videor, men betyder det att hon inte kan ha rätt i det hon säger då menar du? Jag kanske har förstått det hela fel, men sitter hon inte och lyfter ut saker i olika spel som hon senare använder i sina argument? Oavsett om hon spelat WoW eller inte så kan hon väl fortfarande yttra sig om boob-armor, eller?
Som sagt, hon kanske är stans största hycklare, en usel lögnare som drar upp vad som helst för pengar, men betyder det att sexism inte finns i spel, bara för att ett filmklipp visar att hon inte är spelnörd...egentligen? Fan, det är Mona Sahlin och Tobleronen all over igen. Hon tog en jävla chokladbit på kortet, fort, jag hämtar tjäran om någon hämtar fjädrarna!!!
Zzzzzzzz.

Medlem
Skrivet av Xzander:

Det jag tror många missar här är att Sarkeesian eller någon förespråkare för jämlikhet (hoppas jag i alla fall) inte vill förbjuda färgen rosa, rosetter, höga klackar och allt vad det nu är.

Sanning med modifikation där. Om man tittar lite på hennes videor innan hon började just med spel (hon har gjort liknande klipp kring tv-serier och liknande), samt läser lite kring hennes olika debatt inlägg, så framkommer det att hon tycker att kultur-kritiker, som hon anser sig vara, skall ha rätt att bestämma vad som är dålig samt bra kultur, och den dåliga skall förbjudas.

Det är i alla fall en åsikt hon haft tidigare, och jag har inte hittat något uttalande ifrån henne där hon tar tillbaka det.

Men, till något helt annat, det jag ogillar med Anita's filmer generellt. Jag ser ett värde i denna debatten, men jag anser att hon är helt fel person att stå i centrum för den. För även om man bortser ifrån alla direkt faktafel som funnits i hennes tidigare filmer (jag har i ärlighetens namn inte studerat den senaste, tröttnat på henne helt enkelt) så har hon ett extremt snävt spektrum av synsätt. Hennes.

Hon hittar sexism i ett spel. Och visst, om man ser på spelet och världen på samma sätt som hon, så kan man nog se det också. Men för alla dom som inte har exakt samma ståndpunkt som henne? Då kan man undra vad hon snackar om.

Hon predikar till en kör, hon omvänder inte otrogna. Hon öppnar inga dörrar, hon sparkar in dörrar som är redan öppna.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Nowly:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Nowly:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Draug:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av Draug:

Jag vet inte vad som är bäst, att hon har rätt eller att alla pojkar går apeshit över att hon har rätt.

LOVE IT!

du borde kolla thunderf00ts videos om ämnet

Har redan gjort det, har diskuterat med henne IRL också. Jag tror det viktigaste folk missar är att hon lägger fram den empiriska fakta hon personligen har kommit fram till, och liksom all forskning är den öppen för diskussion.

Jag menar, vilka vetenskapliga undersökningar går inte genom en opponering?

"ag tror det viktigaste folk missar är att hon lägger fram den empiriska fakta hon personligen har kommit fram till"

Stor humor! Finns ingen empirisk fakta alls hon har lagt fram. Det är bara antaganden och egna åsiker. Vilken vetenskaplig undersökning har hon tagit fakta ifrån?

eh... vet du vad emperi betyder?

Forskning = du spelar spelet, och drar en slutsats där du argumenterar för det du kommit fram till, det vill säga hur du tolkar din upplevelse.

Forskning är inte = sanning (till skillnad från vad många tror)

Alla som spelar ett spel kan lägga fram sina egna slutsatser baserat på sin egen emperi, så länge man kan argumentera för dem.

De slutsatserna diskuteras sedan, någon kommer komma med kontraargument, kanske skriva en uppsatts eller posta en video och sinom tid kommer folk mer eller mindre enas om vad som ANTAGLIGEN är rätt eller fel...

Majoriteten röstar på det parti som delar deras åsikter, de ledande partierna väljer vilken "sanning" som ska förmedlas i skolan.

Du frågade "vilken vetenskaplig undersökning har hon tagit fakta ifrån?" jag svarar = sin egen spelupplevelse. Det är hennes forskning. Precis som din egen spelupplevelse är din forskning.

Har du aldrig gjort en empirisk undersökning i skolan?

Jagh ville klargöra att hon inte har nån grund att stå på förutom sina egna åsikter just. Sen undrar jag om du ignorerat alla faktafel hon har om sina spel och det faktum att hon tidigare sagt att hon ljög om att hon älskar spel och alltid spelat?

@ bleak
http://sv.wikipedia.org/wiki/Forskning

Vill inte du heller kommentera alla faktafel och skenheligheten att säga att hon ska använda pengarna till sin forskning men använder enbart youtube-material? Hur kan det inte vara viktigt för er? Hon är en bluffmakerska

Finns säkert massor av faktafel, dock bryr jag mig inte direkt om Anita Sarkeesian även om en del av det hon pratar om är viktigt så håller jag inte med om allt hon säger och som hon fokuserar på. Jag tycker att hon skapar en viktig debatt, men det är en helt annan sak.

Jag tycker man absolut ska vara kritisk och inte svälja allt som folk säger med hull och hår, det är också en sak. Men få det inte att framstå återigen som att ALL forskning = den absoluta sanningen för så är det inte. Och människors egna erfarenheter måste väl också räknas som någonting, eller ska allting som inte är baserad på forskning som DU anser är korrekt, bortses ifrån? Syftar inte specifikt på Anitas forskning utan att du kommenterat liknande saker med att du ska ha forskningsresultat eller studier som påvisar det ämne som diskuteras i nästan varenda tråd som berör just det här ämnet, annars avvisar du de mesta som sägs.

Och ifall folk nu donerar pengar till henne så gör dem de av egen fri vilja och ifall de vill ha sina pengar tillbaka så finns det inget som hindrar de från att kräva tillbaka sina pengar, alternativt inte donera pengar till henne igen.

Saken är ju att Anita säger att könsroller i spel skapar problem i verkliga livet och att spelutvecklare verkligen anstränger sig för att göra tjejer till objekt när det helt klart är fel i mängder av spel hon beskriver. Hon klipper i scener för att belysa nån sorts objektifiering men när man ser kontexten och hela scenen så stämmer det ofta inte.

Att hon lyckats få flickvännen i The Darkness 2 till att bli ett objekt för Tommy är ju fan en bedrift i sig.

Att hon sen har ljugit om att hon spelat spel sen hon var liten och alltid älskat de är ju en rätt stor bluff. Den underminerar ju hela hennes trovärdighet.

OK att debatten finns men att gå efter vad Anita har att säga efter vad hon gjort är ju inte bra enligt min mening.

Oavsett att det är en bluff att hon har spelat spel sen och var liten och alltid älskat det, så tar det ju inte bort faktumet om att sexism och stereotypa könsroller (både manliga och kvinnliga) existerar i spelvärlden också och att det är ett viktigt ämne att diskutera, även om Anita kanske inte är rätt person att ta den diskussionen.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av bleak:

Oavsett att det är en bluff att hon har spelat spel sen och var liten och alltid älskat det, så tar det ju inte bort faktumet om att sexism och stereotypa könsroller (både manliga och kvinnliga) existerar i spelvärlden också och att det är ett viktigt ämne att diskutera, även om Anita kanske inte är rätt person att ta den diskussionen.

Jupp. Men jag tvivlar på att så många hade diskuterat det om Anita inte gjort sina videos.

Du och jag hade inte diskuterat det om hon inte gjort det.

Medlem
Skrivet av Nightsorrow:
Skrivet av Xzander:

Det jag tror många missar här är att Sarkeesian eller någon förespråkare för jämlikhet (hoppas jag i alla fall) inte vill förbjuda färgen rosa, rosetter, höga klackar och allt vad det nu är.

Sanning med modifikation där. Om man tittar lite på hennes videor innan hon började just med spel (hon har gjort liknande klipp kring tv-serier och liknande), samt läser lite kring hennes olika debatt inlägg, så framkommer det att hon tycker att kultur-kritiker, som hon anser sig vara, skall ha rätt att bestämma vad som är dålig samt bra kultur, och den dåliga skall förbjudas.

Det är i alla fall en åsikt hon haft tidigare, och jag har inte hittat något uttalande ifrån henne där hon tar tillbaka det.

Stämmer det du skriver så är det ju helt fel. Censur skall inte förekomma, och särskilt inte när kultur är ett så brett och rent subjektivt öppet begrepp. Jag kan erkänna att jag själv inte är särskilt förtjust i Sarkeesian, då just hennes egna trovärdighet underminerar betydelsen av ett ämne som detta. Jag tycker det är viktigt att uppmärksamma sexism var det än förekommer, vilket ju Sarkeesian bidrog till, men numer har jag tröttnat på henne.

Varför? Jo, för att hon egentligen bara gör det många andra har gjort innan: Nämligen tar upp problemen, och endast problemen. Och det är inte dåligt i sig, problem skall uppmärksammas, men jag tror att vi har hört dem så pass ofta nu att det borde vara dags att komma med lösningarna. Vilket vad jag sett, Sarkeesian inte gör. Rätta mig om jag har fel, men det enda jag sett på hennes YT-kanal är en video som presenterar ett spelkoncept med en prinsessa som räddar sig själv. Vilket är en bra början, men det finns så många nivåer av problemen kring porträtterande av kvinnor i spel (och spelkaraktärer överlag, oavsett kön, men det är en annan diskussion) att det hade varit skönt om någon kunde komma med bra, vettiga lösningar. Jag har en del på lager själv som jag tänkt på, men jag är varken känd eller särskilt akademisk så... ja.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av bleak:

Hon är ju för bövelen ertappad med att ha ljugit om att hon älskar spel! och alltid har spelat!

https://www.youtube.com/embed/gqJCCnued6c

Snälla hon har stulit folks pengar till en jävla mumbo-jumbo "forskning" utan att ha spelat spelen. Hon STAL videos från andra användare på youtube utan att ge cred till dem.

Det finns förresten massvis med videos på youtube som visar de faktafel som finns i hon har. Hon fick till o med ta bort sin video på Bayonetta för att hon blev så överbevisad.

Hon är en con-artist som har nästlat sig in i spelbranchen för att knycka åt sig pengar i ett "forsknings-syfte" och uppenbarligen har hon lyckats med de 160.000usd hon fått hittils. Pengarna kan inte ha gått till att köpa spelen iaf? Materialet fick hon ju från andra youtube-användare. Resten är ju bara en jäkla monolog hon drar som är full av verbal spya.

Jag är inte riktigt insatt i hennes videor, men betyder det att hon inte kan ha rätt i det hon säger då menar du? Jag kanske har förstått det hela fel, men sitter hon inte och lyfter ut saker i olika spel som hon senare använder i sina argument? Oavsett om hon spelat WoW eller inte så kan hon väl fortfarande yttra sig om boob-armor, eller?
Som sagt, hon kanske är stans största hycklare, en usel lögnare som drar upp vad som helst för pengar, men betyder det att sexism inte finns i spel, bara för att ett filmklipp visar att hon inte är spelnörd...egentligen? Fan, det är Mona Sahlin och Tobleronen all over igen. Hon tog en jävla chokladbit på kortet, fort, jag hämtar tjäran om någon hämtar fjädrarna!!!
Zzzzzzzz.

http://bubblare.se/movie/mona_fifflar

LIIIITE mer än en toblerone.

Klart det är viktigt att folk är ärliga nu vänds det emot henne.
Hade hon bara vart ärlig och sagt att jag är ingen mångårig gamer men jag spelar mer och mer och tyvärr så upplever jag Spelindustrin på detta sättet.

Men icke.

Hade inte skadat om hon faktiskt kom med konkreta lösningar oxå.

Sen ser nog många på ett helt annat sätt ett Spel är skaparens konstverk vill man göra det till ett erotiskt kvinnorförnedrande så är det upp till skaparn och konsumenten att välja om hen vill ha produkten.

Vi lever i ett kapitalistiskt samhälle med yttrande frihet.

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

Hade inte skadat om hon faktiskt kom med konkreta lösningar oxå.

Det är val feminismens A och O. Peka och skrika åt alla andra att de gör fel och att man inte ska göra så. Det är dumt och kränker dem. Lösningarna till hur man ska göra istället får någon annan komma på.

Medlem
Skrivet av Steelbeak:
Skrivet av TheWarlock:

Hade inte skadat om hon faktiskt kom med konkreta lösningar oxå.

Det är val feminismens A och O. Peka och skrika åt alla andra att de gör fel och att man inte ska göra så. Det är dumt och kränker dem. Lösningarna till hur man ska göra istället får någon annan komma på.

Ah, du menar, precis vad du själv gjorde just nu?

Medlem
Skrivet av TheWarlock:
Skrivet av Ender:
Skrivet av bleak:

Hon är ju för bövelen ertappad med att ha ljugit om att hon älskar spel! och alltid har spelat!

https://www.youtube.com/embed/gqJCCnued6c

Snälla hon har stulit folks pengar till en jävla mumbo-jumbo "forskning" utan att ha spelat spelen. Hon STAL videos från andra användare på youtube utan att ge cred till dem.

Det finns förresten massvis med videos på youtube som visar de faktafel som finns i hon har. Hon fick till o med ta bort sin video på Bayonetta för att hon blev så överbevisad.

Hon är en con-artist som har nästlat sig in i spelbranchen för att knycka åt sig pengar i ett "forsknings-syfte" och uppenbarligen har hon lyckats med de 160.000usd hon fått hittils. Pengarna kan inte ha gått till att köpa spelen iaf? Materialet fick hon ju från andra youtube-användare. Resten är ju bara en jäkla monolog hon drar som är full av verbal spya.

Jag är inte riktigt insatt i hennes videor, men betyder det att hon inte kan ha rätt i det hon säger då menar du? Jag kanske har förstått det hela fel, men sitter hon inte och lyfter ut saker i olika spel som hon senare använder i sina argument? Oavsett om hon spelat WoW eller inte så kan hon väl fortfarande yttra sig om boob-armor, eller?
Som sagt, hon kanske är stans största hycklare, en usel lögnare som drar upp vad som helst för pengar, men betyder det att sexism inte finns i spel, bara för att ett filmklipp visar att hon inte är spelnörd...egentligen? Fan, det är Mona Sahlin och Tobleronen all over igen. Hon tog en jävla chokladbit på kortet, fort, jag hämtar tjäran om någon hämtar fjädrarna!!!
Zzzzzzzz.

http://bubblare.se/movie/mona_fifflar

LIIIITE mer än en toblerone.

Klart det är viktigt att folk är ärliga nu vänds det emot henne.
Hade hon bara vart ärlig och sagt att jag är ingen mångårig gamer men jag spelar mer och mer och tyvärr så upplever jag Spelindustrin på detta sättet.

Men icke.

Hade inte skadat om hon faktiskt kom med konkreta lösningar oxå.

Sen ser nog många på ett helt annat sätt ett Spel är skaparens konstverk vill man göra det till ett erotiskt kvinnorförnedrande så är det upp till skaparn och konsumenten att välja om hen vill ha produkten.

Vi lever i ett kapitalistiskt samhälle med yttrande frihet.

Mnh, ok, Mona kanske inte var det bästa exemplet, poängen var att någonting litet blåses upp för att sänka allt en person har gjort. Satt och tittade på lite YT klipp för att se något sammanhang på sarkeesian uttalande då filmklippet ovan bara rantade loss på en mening tagen utan något klart sammanhang.

Kollade just på några klipp till och blir bara trött. Nån fjant som har läst igenom alla hennes tweet/facebook inlägg så långt tillbaka han kunnat, och lagt upp ett klipp om sina slutsatser. ( http://www.youtube.com/watch?v=wzNjmUkPncY ) Ex. 2012 skrev (tweetade) hon att hon inte spelat klart Mirrors Edge än...AHA!!! Men hon hade åsikter om det redan 2010...UTAN ATT HA SPELAT KLART DET! o_O Fjädrarna...hämta fjädrarna någon, snabbt!

Så det sitter alltså massa kränkta (vita?) män och letar små faktafel på allt hon säger och gör, som bevis för att det...vad, inte finns sexism i spel? Dom lyfter fram exempel på när hon sagt saker som "i don't wanna go around shooting people, ripping of their heads..." och drar slutsatsen att hon inte kan gilla spel och att därför inte kan/får ha åsikter om dom. Undrar hur många huvuden hon slitit av när hon satt och spelade Nintendo vid 10 års ålder.

Så, om jag förstått saken rätt (korrigera mig gärna om jag har fel) så har hon irriterat sig på sexism inom de flesta medier, och nu på senare tid valt att fokusera på den inom dataspelen. Är det ens relevant om hon är en "gamer" eller inte? Hon har väl fortfarande ögon att se med? Vad var det mer, jo, att hon SNOTT material från andra YouTube klipp... Jag har inte lagt upp något själv, men har man ens copyright till saker man lägger upp på YT? Eller är det bara det att hon inte varit bussig och givit cred till dom som först la upp klippen? Jag förstår inte, är det här också ett bevis på att sexism i spel inte finns?

Vet inte ens hur intresserad jag är just nu, lite trött, och HearthStone är nere för maintenance. Tror jag ska göra mig en kaffe och kolla på Damsel in distress: Part 1...kanske lär mig något nytt.

Medlem

en kvinna i en rustning där man inte kan se dom kvinnliga formerna vore kul spela för då vet man ju inte om det är en kvinna eller man... givetvis menar jag oxo att personen i spelet oxo bär hjälm så man inte kan se läppstift eller skägg. det är såna spel vi vill ha? jävla sinnesjuka anita!!!

om personen i spelet inte har kvinnliga drag så tror man ju det är en man... hur råder man bot på det problemet? sen får vi inte glömma göra spel med dom som har 3 kön... dom känner sig utanför nästan varje dag då dom inte får se snopp och murra på sin karatär samtidigt.

Medlem
Skrivet av bumper:

en kvinna i en rustning där man inte kan se dom kvinnliga formerna vore kul spela för då vet man ju inte om det är en kvinna eller man... givetvis menar jag oxo att personen i spelet oxo bär hjälm så man inte kan se läppstift eller skägg. det är såna spel vi vill ha? jävla sinnesjuka anita!!!

Och det här är ett stort problem menar du? Din attityd låter som ett större problem.

Skrivet av bumper:

om personen i spelet inte har kvinnliga drag så tror man ju det är en man... hur råder man bot på det problemet? sen får vi inte glömma göra spel med dom som har 3 kön... dom känner sig utanför nästan varje dag då dom inte får se snopp och murra på sin karatär samtidigt.

Och när du ser en karaktär i rustning då, blir du obekväm för att det faktiskt kan vara en kvinna under plåten?

Jag skulle gärna utveckla mer, men det blir så svårt när vänsterhanden täcker hela ansiktet.

Medlem

Ja, det var en harmlös video om relevanta problem. Vissa filmer och spel kör ofta med mannen som ofta utgångspunkt och kvinnorna som medverkar får därför enbart egenskapen "kvinna". Vilket blir lite tråkigt (för att inte säga skadligt) för tjejer som växer upp och inte ser samma möjligheter som killarna.

Nu förstör ju antagligen inte just de här spelen någons uppväxt (det är föräldrarnas uppgift), men det är ju något som är värt att tänka på.

Jag gillar hennes videos, men det känns ofta lite tamt och exempelspelen brukar vara lite obskyra eller gamla. Jimquisition på the Escapist är ju mer underhållande och brukar ta upp aktuella liknande saker på ett lite brutalare vis.

Medlem
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Joule413:

Du har inte funderat på varför dina 14 tjejkompisar på steam alla vill att deras karaktärer ska vara så rosa och sexiga/lättklädda som möjlig?

Nej och varför skulle jag fundera på det? Jag ser det som ett icke-problem. Det finns betydligt viktigare saker här i världen.

På vilket sätt menar du att det är ett icke-problem?
Det är väl ändå ett problem om det häftigaste en kvinnlig förebild kan vara är lite söt och sexig?
Jag tycker i alla fall att det hade varit gött om t.ex män slapp tycka det var jobbigt att t.ex dansa balett eller göra annat som tjejer förväntas hålla på med och om det kunde finnas fler tjejer på elitnivå i e-sport.
Det finns ju ingen som helst anledning till att det inte är så.

Vi är inte biolgiskt-kodade till att tycka att olika saker är mer eller mindre lämpade för oss från födseln, utan det får vi lära oss under våra första år genom att kolla in vad andra håller på med. Och om man nu vill dra till med våra fysiska skillnader så finns det ju ÄNDÅ inget som hindrar tjejer från att bli lika bra på t.ex Starcraft som killar.

Det handlar ju bara om att alla ska kunna ha samma förutsättningar att göra samma saker. Finns massor av liknande exempel där killar avstår från saker för att det är förnedrande för oss att göra sånt som tjejer gör.
Däremot så är det sällan förnedrande för en tjej att syssla med sånt som killar förväntas hålla på med.
Men båda mår lika dåligt av det eftersom att båda parter hindras från att leva ut sin potential fullständigt eftersom att man helt enkelt håller sig borta från vissa saker för att de är könsbestämda.

Sen tycker jag personligen att det absolut inte är något fel på att identifiera sig med att vara kille eller tjej och man ska verkligen få leva sitt liv som man själv vill.

Det som är värt att fundera på är i fall man faktiskt lever sitt liv som man vill eller om man då och då, allt som oftast, lever för att uppfylla varandras förväntningar på varandra.

Repeat after me : I am free...

Skrivet av Cane:

Som vanligt klagar alltid feminister på hur tjejer framställs men det är aldrig någon feminist som klagar på att män alltid framställs som stor starka biffiga män som dödar allt och alla utan att blinka.

Precis så som att feministerna klagar på alla trådsmala kvinnliga klädesmodeller men klagar aldrig på att männen alltid har perfekt kantiga ansikten, rutor på magen och precis rätt mängd skäggstubb.

Feminister är historiens största hycklare

Det är ju ett minst lika stort problem, ja. Men där ligger ju ansvaret också på alla att faktiskt bry sig. Och tittar man på kommentarerna här så verkar ju majoriteten bli upprörda så fort någon gör en antydan till att göra det.

Sen måste jag nog ändå tycka att det finns större nyans bland manliga karaktärer i spel än kvinnliga. Det behöver inte vara huvudrollen men det finns enligt min uppfattning fler manliga karaktärer som inte är stereotypiskt starka och häftiga än vad det finns kvinnliga karaktärer som sticker utan för sin mall.

Medlem

Phu, nu har jag gjort min läxa och kollat på alla (?) 4 klippen. Underhållande, intressant och fullt av poänger. Bra att någon reagerar och reflekterar över sådana här saker. Förändringar händer ju inte, som många verkar tro, av sig självt.

Om något ännu mer överraskad av allt hat och förakt hon blir bemött med. Vad är problemet med det hon säger egentligen? Hon visar ju tom (tvärt emot vad många säger) att det finns utmärkta exempel på spel som fungerar hur bra som helst i skildringen av kvinnliga karaktärer.
Jag har faktiskt inte ens tänkt på hur få kvinnliga karaktärer det finns i spel, man kan tro att planetens könsfördelning är 20/80% i mäns favör.

Är väldigt många röster som skriker "rabiata feminist" över att hon "har mage att öppna munnen", men jag tycker mer det visar hur många rabiata maskulinister det finns.

Medlem

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av bumper:

en kvinna i en rustning där man inte kan se dom kvinnliga formerna vore kul spela för då vet man ju inte om det är en kvinna eller man... givetvis menar jag oxo att personen i spelet oxo bär hjälm så man inte kan se läppstift eller skägg. det är såna spel vi vill ha? jävla sinnesjuka anita!!!

Och det här är ett stort problem menar du? Din attityd låter som ett större problem.

Skrivet av bumper:

om personen i spelet inte har kvinnliga drag så tror man ju det är en man... hur råder man bot på det problemet? sen får vi inte glömma göra spel med dom som har 3 kön... dom känner sig utanför nästan varje dag då dom inte får se snopp och murra på sin karatär samtidigt.

Och när du ser en karaktär i rustning då, blir du obekväm för att det faktiskt kan vara en kvinna under plåten?

Jag skulle gärna utveckla mer, men det blir så svårt när vänsterhanden täcker hela ansiktet.

Ja det är ett jävligt stort problem om det skulle vara så i spelen. Du är ju minsann inte klok om du vill spela med Teletubbies.

Jag skulle hellre spela med en kvinna under plåten och då det är en kvinna under plåten föredrar jag se lite bar hud... då kan de skippa plåten och göra en "sexig" rustning åt hon för det är bara ett spel och inte verklighet. Är det en kille under plåten är jag inte intresserad se hans muskler för jag "kan" skaffa egna och tänder inte på män.

Nu är det ju inte så att jag får komplex för alla muskelmän... utan tycker bara det är som det ska vara. Satt nyss och spelade Witcher 2 och tänkte fan vad löjligt och dumt det skulle sett ut om Wicther varit en tanig oärrad tönt. Det tycker ju inte du och Anita?

Enligt Anita hade det säkert vart ok fast hon inte dömer ut männen i spelen...
Om exempelvis Trish i Withcer 2 hade varit en tjockis hade det varit kul spela? ... det hade rent av bara varit skrattretande och man hade inte velat ha sex med hon

sen så verkar alla som tycker Anita är bra inte kunna skilja på spel och verklighet.

Jag själv har min riktiga i livet flickvän som jag tycker är sexig osv... men jag gillar sexiga pixelbrudar också. Dom är fan inte ens på riktigt och sjuka jävlar som Anita har något emot dessa gamebabes :S

Det låter ut som att du vill att alla karaktärer i spelen ska se ut precis som teletubbies. Gör dom det slipper vi dessa debatter...och sedan kan vi börja snacka om att ska vi inte få in lite manliga och kvinnliga karaktärer.

Medlem
Medlem

visar hur jävla dum man kan vara...ska du svara på mina frågor men klarar du inte av det klant? sen undrar jag hur många exemplar mer witcher 2 hade sålt om det inte fanns nakna tjejer i spelet samt om witcher var en tanig tönt?

Medlem
Skrivet av bumper:

visar hur jävla dum man kan vara...ska du svara på mina frågor men klarar du inte av det klant? sen undrar jag hur många exemplar mer witcher 2 hade sålt om det inte fanns nakna tjejer i spelet samt om witcher var en tanig tönt?

Antingen så trollar du bara (vilket jag hoppas, för din flickväns skull) eller så är du helt enkelt för ung (och här var jag snäll) för att förstå, så jag tror jag avstår.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av bumper:

visar hur jävla dum man kan vara...ska du svara på mina frågor men klarar du inte av det klant? sen undrar jag hur många exemplar mer witcher 2 hade sålt om det inte fanns nakna tjejer i spelet samt om witcher var en tanig tönt?

Antingen så trollar du bara (vilket jag hoppas, för din flickväns skull) eller så är du helt enkelt för ung (och här var jag snäll) för att förstå, så jag tror jag avstår.

du har svårt för att argumentera... då drar man sig undan som du nu gjort.

Medlem
Skrivet av bumper:
Skrivet av Ender:
Skrivet av bumper:

visar hur jävla dum man kan vara...ska du svara på mina frågor men klarar du inte av det klant? sen undrar jag hur många exemplar mer witcher 2 hade sålt om det inte fanns nakna tjejer i spelet samt om witcher var en tanig tönt?

Antingen så trollar du bara (vilket jag hoppas, för din flickväns skull) eller så är du helt enkelt för ung (och här var jag snäll) för att förstå, så jag tror jag avstår.

du har svårt för att argumentera... då drar man sig undan som du nu gjort.

Men snälla, du har inte ens ställ några "frågor", bara en massa pinsamma påståenden, och dina så kallade argument visar ju att du inte har förstått särskilt mycket av vad varken Sarkeesian eller jag har sagt. Prova att läsa hela tråden här så ska du se att saker och ting blir klarare, titta även gärna på hennes videor, och be en vuxen om hjälp när du inte förstår.

Vill du, i din "speciella" värld få det till att jag har "svårt för att argumentera" så blir det också jättebra. Jag känner verkligen hur mycket det betyder för mig vad du inbillar dig eller inte.

Lyssna nu, här är ljudet av mig som "drar mig undan"...

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av bumper:
Skrivet av Ender:
Skrivet av bumper:

visar hur jävla dum man kan vara...ska du svara på mina frågor men klarar du inte av det klant? sen undrar jag hur många exemplar mer witcher 2 hade sålt om det inte fanns nakna tjejer i spelet samt om witcher var en tanig tönt?

Antingen så trollar du bara (vilket jag hoppas, för din flickväns skull) eller så är du helt enkelt för ung (och här var jag snäll) för att förstå, så jag tror jag avstår.

du har svårt för att argumentera... då drar man sig undan som du nu gjort.

Men snälla, du har inte ens ställ några "frågor", bara en massa pinsamma påståenden, och dina så kallade argument visar ju att du inte har förstått särskilt mycket av vad varken Sarkeesian eller jag har sagt. Prova att läsa hela tråden här så ska du se att saker och ting blir klarare, titta även gärna på hennes videor, och be en vuxen om hjälp när du inte förstår.

Vill du, i din "speciella" värld få det till att jag har "svårt för att argumentera" så blir det också jättebra. Jag känner verkligen hur mycket det betyder för mig vad du inbillar dig eller inte.

Lyssna nu, här är ljudet av mig som "drar mig undan"...

varför citerar du mig om du inte tillför diskussionen något?

det du skriver handlar om mig och inte om det jag framför....backa bak och läs igen...

Medlem
Skrivet av bumper:

varför citerar du mig om du inte tillför diskussionen något?

det du skriver handlar om mig och inte om det jag framför....backa bak och läs igen...

Det du framför är:

Skrivet av Ender:

... bara en massa pinsamma påståenden, och dina så kallade argument visar ju att du inte har förstått särskilt mycket av vad varken Sarkeesian eller jag har sagt.

123
Skriv svar