Assassin’s Creed IV: Black Flag dåligt optimerat till pc
Det trodde man aldrig.
Står i artikeln att de använt "the latest drivers". Undra om det innefattar den senaste drivrutinen som nvidia släppte.. typ igår.
This 331.82 Game Ready WHQL driver ensures you'll have the best possible gaming experience in Assassins Creed IV: Black Flag and Need for Speed: Rivals.
Alla jublade när nya Xbox och PS använde x86, då skulle vi slippa dessa dåliga portar - och vi är nog en hel del som väntar än på det. Nu kan jag inte påstå att jag ens höjer ögonbrynen åt utvecklare som skapar spel för både konsol och PC, alla vet vilka som bli lidandes i slutändan.
Whaaaat? Ett konsolspel som är en dålig port till PC och dåligt optimerat? Detta har aldrig hänt förut..
Inte för att vara snorkig men DSOG gör ganska många sådana performance analyser och Ubisoft har, med Far Cry 3 som undantag, sällan lyckats imponera gällande optimering av PC-versioner tyvärr. Även Ghost Recon var en horribel sörja, exempelvis.
Finns inga bra drivrutiner till FC3 på PC. Du får en jävla massa microstuttering med SLI.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Då ska man väl leka pirat.. o sen spela spelet
Och sen kan du klaga på att PC-spel släpps senare än till konsoler och att de inte får tillräckligt med finansiella resurser för att optimera spelet från utgivarna på grund av att PC-spel piratkopieras.
Win!
så konstigt.. PC = sju miljoners olika uppsättningskombinationer av hårdvara medans konsollerna har enhetliga koncept..
Tror vi kommer se fler & fler titlar bli konsollexklusiva just för att vissa utvecklare kommer se det som en "lättare" väg att gå..
"Jag har 4a dubbelkärninga intel-prosessorer på ett amd-moderkort, tweakat med nya värsting minnen och ett killer graffekort från XxX och drivet av en windowssimulerande linuxmodefikation som operativsystem.. -Så kära utvecklare varför funkar inte just Ert spel optimalt på min hembyggda burk??? Fixa genast detta med nästa patch eller så kräver pengarna tillbaka för ert dåligt optimerade skitspel! Mr.Hip5ster"
Konsolerna har 8 svaga kärnor så vi borde förvänta oss att spelet är optimerat till många trådar. Men tydligen är den optimerad efter 2 kärniga system så gissar på att dom stressat ut spelet eller siktat sig in på laptop marknaden.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Känns som att man väntar man tills en rea och köper spelet för typ 100spänn och hoppas på att dem fixat till det hyfsat till dess.
Väntar tills man har PS4.
Mjo för att lägga ut 500-600kr för ett spel som ser sämre ut och är låst till 30fps känns ju som en bättre lösning...
Spelade lite igår och ja vad ska man säga? det ser inte i närheten lika snyggt som i alla trailers kan jag ju säga! lirade i 1440p allt maxat med ett 780 och NYASTE drivarna ifrån igår...Inte direkt 60fps där kan man säga, kanske är bortskämd med BF4 ? blev riktigt besviken iaf såg ut som skit rent ut sagt.
http://www.videogamer.com/pc/assassins_creed_4_black_flag/new...
Fy fan säger jag bara.
One shot One kill [OSOK]
Mjo det kräver sin dator
Ligger på 62 fps utan V-sync och får förskräcklig tearing så fort man tittar runt :/ sätter jag på Vsync blir det nämnvärt bättre. SÅ SKA DET VÄL INTE KUNNA BLI!
Ska testa Nvidias anpassningsbara nu...
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?