Problem med www.pcgamer.com

Medlem
Problem med www.pcgamer.com

När jag går in på www.pcgamer.com och klickar på nån länk för att läsa innehållet kommer det upp en ruta som säger att jag ska skriva in mitt användarnamn och lösenord.
Rutan heter "iexplore säkerhet".

Jag har provat att slå in mitt windowspass (anv.namn + lösen), men det fungerar inte.
Det är inte bara på någon specifik länk på webbsidan utan det gäller alla länkar.
Jag misstänker att det är någon inställning som behöver göras i mitt system...?

Jag har Windows 8 och använder Internet Explorer 10.

Vad göra?

Medlem

Det är ingen inställning som behöver göras hos dig utan de har på något sätt lyckats länka in material från en lösenordsskyddad domän på sina publika sidor. Lite klantigt av deras IT-folk men det är sånt som händer tyvärr. Klicka bara bort rutan så lär det mesta fungera som det ska och sen lär de fixa bort inloggningsrutan ganska snabbt nu när folk börjat rapportera det i deras forum.

http://www.pcgamer.com/forum/showpost.php?p=304802&postcount=...

För övrigt så bör du vara lite mer försiktig med dina lösenord och inte bara prova logga in för att det kommer upp en okänd inloggningsruta. Du har nu skickat användarnamn, lösenord och ipnummer till pcgamer.com, vilket troligtvis inte är någon större fara i det här fallet men nästa gång kanske det inte är någon lika snäll på andra sidan.

/ LordDaimos

1
Skriv svar