Spela som rymdcowboy i Wildstar
Någon som förstått om det är klassisk MMO hacka-på-knappar eller om man faktiskt får sikta?
Du måste röra dig och sikta, fast det finns även en klassisk actionbar (om än något begränsad).
En snabb fråga, är det ingen som känner att det är allt för likt tidigare mmo:s? dvs mycket av Wow, en del Tera osv. Ingen som känner att marknaden är mätt på dessa mmo:s i allmänhet? Vad är det som kommer få just Wildstar att klara sig? Där inte star wars eller Gw2 eller Rift lyckades. Nu säger jag inte att några av dessa spel är döda utan mer hypen kring dem och hur det sen slutade efter någon månads spelande. Undrar verkligen om inte det bara är längtan efter ett nytt spel som ska toppa allt som hypar upp alla nya mmo:s, hur många har släppts nu och failat? Menar inget ont om Wildstar
En snabb fråga, är det ingen som känner att det är allt för likt tidigare mmo:s? dvs mycket av Wow, en del Tera osv. Ingen som känner att marknaden är mätt på dessa mmo:s i allmänhet? Vad är det som kommer få just Wildstar att klara sig? Där inte star wars eller Gw2 eller Rift lyckades. Nu säger jag inte att några av dessa spel är döda utan mer hypen kring dem och hur det sen slutade efter någon månads spelande. Undrar verkligen om inte det bara är längtan efter ett nytt spel som ska toppa allt som hypar upp alla nya mmo:s, hur många har släppts nu och failat? Menar inget ont om Wildstar
Visst finns det en längtan efter ett nytt häftigt MMO som faktiskt spöar WoW på fingrarna, speciellt nu när blizzards spel verkligen börjar kännas gammalt och trött, är marknaden kanske äntligen mogen. Men då krävs det verkligen att allt klaffar, innehåll, pve, questar, användarvänlighet, stort endgame med en vass svårighet, pvp, detaljer detaljer och mer detaljer. Plus säkert 100 andra saker som jag glömt, men som behövs för att vanliga människor ska fastna vid spelet och inte bara de inbitna mmo spelarna, som hoppar på varje nytt MMO som släpps.
Men samtidigt ska man inte stirra sig blind på nyheter heller, genomförandet är minst lika viktigt, fram för allt ska det vara kul och just där faller de asiatiska grindhelvettena bort för den stora massan i väst. Dåligt med innehåll är det andra benet som gör att ett spel inte riktigt lyckas, Gw2 har vad jag vet rätt kasst med endgame kontent, samma sak med Swtor när det släpptes. Dessa båda spel är bra, men saknar samtidigt en ingrediens som gör att man vill stanna kvar år efter år.
Samtidigt får jag citera en av mina vänner;
"Jag vill inte ha ett nytt mmo, jag vill ha WoW 2."
Det är nog kärnan i det hela, man vill ha ett nytt upphottat WoW, inte spel som är till 60% WoW med liknande innehåll.
Själv har jag testat en massa MMO's de senaste åren och inte alls fastnat för nåt som jag gjorde när jag testade world of warcraft första gången. Spelen saknar helt enkelt något även om de individuellt kan vara bättre på vissa saker, så är helheten klart mycket sämre.Sen har det säkert att göra med att folk är mycket mer kräsna idag än vad de var för bara 10 år sedan.
Får att återanknyta till Wildstar tycker jag att de gjort helt rätt när det kommer till deras små videos, humor är ett bra säljargument helt enkelt. Samtidigt visar man inte heller bristerna i spelet, vilket gör att det blir svårt att säga något negativt om spelet utifrån det man sett.
Wildstar lär bli så jävla kul! sen om ni som tycker det kommer att bli ytterligare ett "MMO" inte håller med mig så struntar jag nog i det, Det ser ut att ha allt det man älskade med wow, fast nytt och fräscht.
Wildstar lär bli så jävla kul! sen om ni som tycker det kommer att bli ytterligare ett "MMO" inte håller med mig så struntar jag nog i det, Det ser ut att ha allt det man älskade med wow, fast nytt och fräscht.
Jag misstänker att #Wildstar i första hand vill locka de som redan älskar genren, med raffinering av sådant som redan gör onlinerollspelen bra. Valet att inkludera raids för 40 man vittnar till exempel om att de vill åt den gamla skolans mmo-spelare.
Jag tror mer på spel som #Planetside 2 och #The Elder Scrolls Online för att närma sig människor som inte vanligtvis uppskattar genren.
Mitt problem med MMO är att själva spelandet känns så j*** passivt i jämförelse med valfritt "vanligt" spel.
Det här knappknackandet, gärna kass grafik och hämta-lämna uppdrag i miljontals.
Om inte ens SWTOR kan hålla kvar mig ser jag inte varför något MMO skulle göra det.
Försiktigt hoppfull till Elder Scrolls Online, men misstänker att det blir samma syndrom där efter 943 343 344 uppdrag.
Dr Tom
[]#####||(===================================
Ser ut som Earthworm Jim's vapen