Two Cities – nytt material till Team Fortress 2

Robot
Two Cities – nytt material till Team Fortress 2
Medlem
Two Cities – nytt material till Team Fortress 2

F2P done right!

Finns det någon information om hur mycket pengar just Team Fortress 2 drar in?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Gör fortfarande ont i själen när jag tänker på att de valde att ta bort alla granater ut spelet innan release.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Gör fortfarande ont i själen när jag tänker på att de valde att ta bort alla granater ut spelet innan release.

Föregångaren Team Fortress Classic var ju rena rama granat spamfesten så jag kan förstå dom, även om jag älskade granaterna i TFC.

Medlem
Skrivet av karatekex:
Skrivet av Sviskon:

Gör fortfarande ont i själen när jag tänker på att de valde att ta bort alla granater ut spelet innan release.

Föregångaren Team Fortress Classic var ju rena rama granat spamfesten så jag kan förstå dom, även om jag älskade granaterna i TFC.

Det de gjorde var att riva en av grundstommarna i spelet, utan att ersätta med något annat.

Medlem

Berlin?
First we take Manhattan...

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av karatekex:
Skrivet av Sviskon:

Gör fortfarande ont i själen när jag tänker på att de valde att ta bort alla granater ut spelet innan release.

Föregångaren Team Fortress Classic var ju rena rama granat spamfesten så jag kan förstå dom, även om jag älskade granaterna i TFC.

Det de gjorde var att riva en av grundstommarna i spelet, utan att ersätta med något annat.

https://www.youtube.com/embed/o_2rPCn8dVY

Rätta mig om jag har fel (spelade aldrig TFC) men TF2 skiljer sig väl väldigt mycket på många andra sätt också jämfört med sin föregångare?
Granater av olika slag skulle definitivt kunna ha en plats i TF2 men kanske inte som det ovärdeliga verktyg det verkar ha varit i föregångaren.

All heder åt valve för framgångarna med TF2. Under den tramsigiga barnvänliga ytan gömmer sig ett väldigt bra och krävande spel!
Och med stora uppdateringar och tillägg så är spelet vid gott liv även efter många år!
Jag måste nog installera detta igen efter denna uppdatering, blir säkert att spela till o från någon månad till nu


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skrivet av Sviskon:

Gör fortfarande ont i själen när jag tänker på att de valde att ta bort alla granater ut spelet innan release.

Räcker det inte med Demomans alla spammande granater?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Soulless:

Rätta mig om jag har fel (spelade aldrig TFC) men TF2 skiljer sig väl väldigt mycket på många andra sätt också jämfört med sin föregångare?
Granater av olika slag skulle definitivt kunna ha en plats i TF2 men kanske inte som det ovärdeliga verktyg det verkar ha varit i föregångaren.

All heder åt valve för framgångarna med TF2. Under den tramsigiga barnvänliga ytan gömmer sig ett väldigt bra och krävande spel!
Och med stora uppdateringar och tillägg så är spelet vid gott liv även efter många år!
Jag måste nog installera detta igen efter denna uppdatering, blir säkert att spela till o från någon månad till nu

Ja det är mycket annat som skalades av utöver granaterna, ett bra exempel är Medics alternativa användning av sin "healing pack".
I hederliga TF och TFC så har inte Medic en damsugare att spruta healing med, utan då var det som ett melee vapen man "slog" med för att heala, eller på fienden injicera ett virus som fick dem att långsamt förblöda, samt den insjuknade sedan spred viruset vidare till andra spelare de stötte ihop med.. Det enda sättet att bli av med smittan var om en annan Medic i ditt lag helade dig på samma sätt.

Och för de som ej spelat de gamla TF spelen så är det nog svårt att förstå varför granater skulle vara så viktigt. Det är inte granaterna i sig som vad det viktiga, utan alla oliga kreativa användningsområdena man kunde ha dem till, Concussion grenade gjorde ingen skada utan ist orsakade svajjande sikte för de som träffades av den, samt en stark push-back effekt, vilket scouts och medic kunde använda sig av att "granat-hoppa" med.

Med andra ord, det fanns ett helt annat djup i de spelen jämfört med TF2.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Sviskon:

Gör fortfarande ont i själen när jag tänker på att de valde att ta bort alla granater ut spelet innan release.

Räcker det inte med Demomans alla spammande granater?

Typ 90% av alla TF2 Demomans kastar inga granater.

En riktig Demoman töntar inte runt med svärd och sköld, han kastar Mirvs och riggar Detpacks för att sedan invänta explosionen som ränsar upp hela skiten ...

Medlem

Fan vad kul att folk snackar TFC!

Har så många grymma minnen från TFC, vet inte hur många timmar man har lagt ner på det spelet. Alla klassiska kartor som 2fort, badlands, crossover, well, rock2, warpath, cz2, dustbowl, avanti och sist men inte minst hunted. Fun servers och conc/rocket/climb maps får inte glömmas heller.

TF2 är helt okej, men det är inget för mig.

Medlem

Köpte detta vid release och tyckte det var fantastiskt. Synd att de förstörde hela skiten genom att tramsa sönder spelet med all jävla hattfest och gratiselände. Önskar en en trea men antar att det aldrig kommer hända.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Skribent
Skrivet av Sviskon:

I hederliga TF och TFC så har inte Medic en damsugare att spruta healing med, utan då var det som ett melee vapen man "slog" med för att heala, eller på fienden injicera ett virus som fick dem att långsamt förblöda, samt den insjuknade sedan spred viruset vidare till andra spelare de stötte ihop med.. .

Att sprida virus var så vansinnigt kul. Jag brukade knäböja utanför motståndarnas spawn och infektera folk som sprang ut. Ibland plockade man en nybörjare som i panik kutade tillbaka in i spawn och skrek efter heals, varpå hela laget blev infekterat om och om och om igen.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av karatekex:
Skrivet av Sviskon:

Gör fortfarande ont i själen när jag tänker på att de valde att ta bort alla granater ut spelet innan release.

Föregångaren Team Fortress Classic var ju rena rama granat spamfesten så jag kan förstå dom, även om jag älskade granaterna i TFC.

Det de gjorde var att riva en av grundstommarna i spelet, utan att ersätta med något annat.

https://www.youtube.com/embed/o_2rPCn8dVY

Det var nostalgi de!
Fast det blir lite konstigt att jämföra TFC och TF2 med varandra, det är två så helt olika spel, gissar på att TF2 skulle vara ett bredare spela som fler lätt kunde börja spela.
Jag kan hålla med om att conc granaterna vore supertrevligt om det hade kunnat spara, för dom var ju helt fantastiska men allt annat spam med granater skippar jag gärna.

Medlem

Granatspamm kan lätt balanseras med limiterat användande av dem genom cooldowns och annat, så det hade inte varit några problem.

Sen har vi ju Fortress Forever som nyligen fick grönt ljus på Steam..

1
Skriv svar