Battlefield: Bad Company är för humoristiskt
Ge mig Truckasaurus och skit fullständigt i den gråa/blåa uttråkade skaran "realistiska shooter" fnörplarna.
Älskar karaktärerna och humorn funkar om man inte går den brutala vägen.
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
jag har både bc1 och bc2 och de spelen har den absolut bästa singelplayerkampanjen i bf serien
och jag har nästan alla battlefield spelen
och det är just humorn och sköna karaktärwr som gör dem så bra.
Kampanjerna i 3:an och 4:an är ju knappast seriösa, snarare en hyllning till den amerikanska imperialismen. I bad company fanns det åtminstone karaktärer av något värde och konversationerna kunde faktiskt vara intressanta, till skillnad från de kliché-artade kampanjerna i de senare titlarna.
Ingen bryr sig om ert singelplayer ändå...
Bad Company (1) var skoj vill jag minnas. Så jag bryr mig väl åtminstone.
Det är på sett och vis sant, folk var otroligt kritiska till BFBC2 i början, men nu avgudas det av många BF-fans (inklusive mig). Folk kommer säkert skriva "tänk vad kul BF4 var! det var tider det " om 3-4 år
ja om alla glömmer buggarna så kan det säkert tänkas.
Lite Dyrare Lite Finare
BC kampanj var faktiskt underhållande, just på grund av humorn. Att rädda världen var ju något man gjorde lite på ett bananskal och det tyckte jag var en trevlig omväxling. BC2 story var inte alls på samma nivå, BF3 storyn var brutalt jättedålig precis som COD:MW2.
Jag kan inte för mitt liv förstå hur CODs SP har blivit så tonsättande för de senaste årens fps spel, bajskorv rakt igenom.
Tempus fugit.
Kampanjen i BC1 var egentligen inte bra, men den var rolig som fan. Vilket iofs är bra på sitt sätt. I BC2 tog de bort alldeles för mycket av humorn, och för att förstöra lite extra, så gjorde de det till en korridor-skjutare. BF3 spelade jag inte mer än 2-3 uppdrag, sen lade jag ner. BF4 har jag inte ens kört än, men det blir väl lite MP när det kommer nåt oemotståndligt erbjudande.