Medlem
Skräck spel

Letar nån bra skräck spel. Samma anda som quake 2 sp var. Man har det helt mörkt i rummet. Man hör konstiga ljud i lurarna och plötsligt hoppar nån fram.
Nu spelar jag rage men den håller inte måttet ( Övrigt är den bra spel). Tips tack


signatur

🐖💨💩

Medlem

Här kanske du kan finna lite inspiration.

Medlem

Amnesia och Outlast är riktigt bra skräckspel, men om du är ute efter lite mer pangpang inblandat kanske Wolfenstein kan vara något

KoP
Medlem

Condemned. Mycket mörker, skumma ljud och jumpscares i det spelet.

Medlem

F.E.A.R spelen är ju grymt bra iaf de första + expansion.
Doom 3
Alien spelen
Outlast
Amnesia
Penumbra

Skulle vilja se mer spel som Fear!

Medlem

Dead Space.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem

Condemned och fear värkar bra. Nu gäller det lägga ungarna i sängen och mata frugan med chips. Då kanske jag får lite tid över...


signatur

🐖💨💩

Medlem

Thief: The Dark Project eller Gold versionen. Finns fan mission till 1a och 2a Thief som verkligen lyckas med att skapa en känsla av total ondska. Nackdelen med det är att om man spelar dessa så blir man till sist immun mot andra s.k. skräckspel. Tummen även upp för Thief: Deadly Shadows bana vid namn Shalebridge Cradle.

Särskrivning!

"Skräckspel" - ska det vara.

Spela "Clive Barkers - Undying" om du vågar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Kaleid:

Thief: The Dark Project eller Gold versionen. Finns fan mission till 1a och 2a Thief som verkligen lyckas med att skapa en känsla av total ondska. Nackdelen med det är att om man spelar dessa så blir man till sist immun mot andra s.k. skräckspel. Tummen även upp för Thief: Deadly Shadows bana vid namn Shalebridge Cradle.

Instämmer. Det är läskiga banor.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Metro 2033 och Metro Last Light (det första mer skräck om något)
Är ju både pangpang/stealth och mörka tunnlar med monster.

Annars är Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth
fint också, om än lite äldre.

Stalker är väl också lite obehagligt emellanåt, iaf första spelet.

Såklart ovan nämnda också rekommenderade:
Outlast
Penumbra
Amnesia
Undying

Medlem

för mig är det utan tvekan första FEAR spelet.

1
Skriv svar