Köp bil för 740 kronor i Angry Birds Go!
Inte så konstigt. Rovio måste ha det tufft ekonomiskt just nu.
Nästan samma sak i det nya Forza 5 till Xbox One. Det är iofs inte ett f2p men den dyraste bilen (Lotus F1 bil) kostar 99.99$ om man köper den med Tokens instället för in-game credits. Trist utveckling i spelbranchen detta...
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"
Nästan samma sak i det nya Forza 5 till Xbox One. Det är iofs inte ett f2p men den dyraste bilen (Lotus F1 bil) kostar 99.99$ om man köper den med Tokens instället för in-game credits. Trist utveckling i spelbranchen detta...
Vad kostar bilar i kommande Gran Turismo ?
För även där blir det ju mikrotransanktioner.
740?????
Volvo?????
Antar att det är bilhumor som swisha förbi mitt huvud eftersom jag vet nada om bilar
740
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/41/1987...
Småpopulär bilmodell från Volvo
Den skönaste Volvon var ju 240'n,
en av dom mest sålda Volvobilarna, kanske den mest sålda ?
Vad kostar bilar i kommande Gran Turismo ?
För även där blir det ju mikrotransanktioner.
Vet inte, tyvärr väldigt lite info ute om GT6. Men vi får hoppas att Polyphony lär sig av T10 och håller microtransaktionerna på en human nivå iaf.
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"
740?????
Volvo?????
Antar att det är bilhumor som swisha förbi mitt huvud eftersom jag vet nada om bilar
740
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/41/1987...
Småpopulär bilmodell från Volvo
Den skönaste Volvon var ju 240'n,
en av dom mest sålda Volvobilarna, kanske den mest sålda ?
Volvo 240 är världens snabbaste traktor! Föredrar dock 945 med turbo B)
Tråkig utveckling. Framför allt retar det mig att de medvetet bygger spel som går ut på att få mig som spelare att tröttna på väntan (till nya liv, mer speltid etc) och istället köpa mig förbi hindret. Det finns ingen finess, inget originellt eller nyskapande - alla är byggda efter samma modell. Oftast med två, tre stycken olika valutor i spelet som alla i slutändan är alldeles för magert för att ge en vettig spelsession - istället ska man som sagt tröttna och fylla på valutorna med riktiga pengar.
Tråkig utveckling. Framför allt retar det mig att de medvetet bygger spel som går ut på att få mig som spelare att tröttna på väntan (till nya liv, mer speltid etc) och istället köpa mig förbi hindret. Det finns ingen finess, inget originellt eller nyskapande - alla är byggda efter samma modell. Oftast med två, tre stycken olika valutor i spelet som alla i slutändan är alldeles för magert för att ge en vettig spelsession - istället ska man som sagt tröttna och fylla på valutorna med riktiga pengar.
Ja riktigt tragisk utveckling, får hoppas att den stannar hos mobilmarknaden, men finns ju redan till PC i viss mån
Fortfarande förvånad att någon i hela världen faktiskt betalar för sånt här tidsmuppande i spel, måste ju vara något som gått helt otroligt fel?
Dom av er som har kids, hur hindrar ni barnen från att köpa sånt här? Habbo hotell eller vad det heter har ju tom gått så långt att dom har en sms funktion som går förbi "inapplåsningen"?
uh, eventuellt framtida kids från mig får nöja sig med ps vita och gameboys.
Ha en hjärna och se til att kredituppgifterna inte är inlagda? Det ör fan darveniam på idioter som hamnat i klistret med räkningar på tusentals kronor när ungarna varit framme... men vällkommen till det modärna samhället inget eget ansvar utan skyll på någånannan det är lättare
jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.
Ha en hjärna och se til att kredituppgifterna inte är inlagda? Det ör fan darveniam på idioter som hamnat i klistret med räkningar på tusentals kronor när ungarna varit framme... men vällkommen till det modärna samhället inget eget ansvar utan skyll på någånannan det är lättare
Individerna som gör dessa spel är inte dumma, som jag skrev ovan så har dom som driver Habbo hotel tröttnat på föräldrar som spärrar inapp purchases åt sina barn kommit runt detta och nu kan kidsen smsa bort tusentals kronor, för hur många föräldrar har satt spärrar på sms?
http://www.konsumentverket.se/Nyheter/Pressmeddelanden/Pressm...
Har för mig att dom förlorade :/
Det är frivilligt att spela det och att betala för det.
I sak håller jag med dig, men det finns en aspekt till att beakta: de hade kunnat gjort ett "bättre" spel. För varje utvecklat spel som bygger på mikrotransaktioner så har det gjorts ett färre spel som inte gör det, och när trenden visar på fler spel som bygger på mikrotransaktioner så minskar utbudet av spel jag är intresserad av. Därför beklagar jag att Rovio/Angry Birds, som byggt sin framgång på billiga och lättillgängliga spel, tar den enkla vägen till att tjäna mer pengar.