The last of us film

Medlem
The last of us film

Sony kanske planerar att göra en last of us film http://www.ps3trophies.org/news/news-11759-Is-Sony-Pictures-P... om det blir nåt av det här så så kan det bli riktigt bra eller riktigt dåligt

Medlem

Min magkänsla säger att det blir skit då spel sällan blir bra på film. Mest för att en film är ca: 2 timmar lång medan ett spel är mycket längre. Bara filmsekvenserna i The Last of Us är ca: 3 timmar lång.

Sony måste verkligen satsa på projektet om dom vill lyckas. Jag skulle nästa säga att en trilogi är ett måste för att det ska bli riktigt bra. Kan vara möjligt om dom gör den i två delar, men då krävs det riktigt bra manusförfattare som kan få pusselbitarna att falla på plats på så kort tid, samt en bra regissör som kan tolka manuset på rätt sätt och som gärna har spelat igenom spelet, och det gäller även skådespelarna.

Medlem

Nu vet jag inte vilka som låg bakom filmandet av Silent Hill (1). Men tycker själv att den som spelfilm blev riktigt bra, så det teamet kan kanske få till Last of Us absolut.
Det hänger lite på om man vill satsa på att göra en bra film eller en blockbuster film. Om det blir det senare, som det dessvärre säkert kommer bli tal om, så har jag inga jätte förhoppningar.
Men det finns inga hinder att ett spel som Last Of Us inte skulle kunna göra sig bra som film.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Manus och regi - Uwe Boll

1
Skriv svar