Take-Two skeptiska inför free 2 play

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av PcKaffe:

Det du gör nu är att kolla hur det faktiskt fungerar för det mesta, inte hur det borde fungera. Jag tänker på det optimala sättet att lägga upp F2P, inte på hur det fungerar idag. Försöker poängtera att F2P KAN göras bra, inte att det GÖRS bra så släpp F2P riktlinjerna som existerar och fundera på hur de ska se ut för att det ska vara smidigare än att punga ut 400 - 700 pix för ett spel som man sedan inte gillar.

Ja, att diskutera om hur F2P ser ut idag och inte hur den ser ut i någons drömvärld är lite av min poäng ... ?
Allt kan göras bra, F2P är inte något som görs bra, det är helt fel tankesätt från allra början. Varför? För att det introducerades som ett sätt att få mer pengar från konsumenterna, inte mindre.

Det är klart att det introduceras som ett sätt att få mer pengar, det är så företag fungerar. Men att företagen får mer pengar betyder inte att alla betalar mer pengar, istället kan det vara fler som betalar mindre, det är väl betydligt mycket troligare att man plockar upp ett spel man är osäker på om det kostar en hundring istället för 500? Därav tycker jag att F2P modellen som jag beskrivit faktiskt är extremt bra. Speciellt i Lord of the Rings online.

Fast.. nu svävar diskussionen bort igen. Den F2P modellen du beskriver finns inte (ytterst få undantag) och det är föga troligt att det introduceras. Visst kan man diskutera fram och tillbaka hur man skulle vilja att världen såg ut men jag ser personligen ingen poäng med det. Det är helt tydligt att mikrotransaktioner och hela det här med "F2P" introducerades som ett sätt att krama ur mer pengar.
Jag finner det extremt, och nu poängterar jag extremt, osannolikt att det en dag skulle gå att köpa 10/20/30% av ett spel för att "prova på" i butikshyllorna.

12
Skriv svar