Dice: 64 spelare viktigare än 1080p i Battlefield 4

Medlem

Tror som vissa andra här har nämnt att det mestadels är DICE som är dåliga. Hade nog vart annorlunda om de hade haft t.ex. Carmack i teamet. Men om DICE inte är dåliga, utan det här faktiskt är taket för nextgen, så är jag väldigt besviken.

Förövrigt så är åtminstonde min priolista såhär: 60fps, 64 spelare, samma upplösning som skärmen (1080p i 99% av fallen), därefter texturer och skuggor och liknande. Spel med fel upplösning gentemot skärmen ser knasigt ut.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av ELF:
Skrivet av Bennii:

Jag håller med om det han säger. 1080p är inte det viktigaste. Det tjatas för mycket om det.

Jag skulle säga att en upplösning anpassad för skärmen man använder är lika viktig som 60 fps.
Jag ställer hellre in maximal upplösning som skärmen klarar och sänker övriga inställningar för att komma upp i 60 fps.
Ja, jag sitter på pc, men samma princip borde gälla för konsol.

*Jag tvingar inte alla att tycka så här, utan det är min åsikt

Det jag menar är att 1080p har blivit ett modeord och helt plötsligt är allt utom 1080p inget att ha.

Naturligtvis med nya konsoller så borde man kunna förvänta sig 1080p och riktigt snygg grafik. Det har vi trotts allt sett på PC länge nu. Men nu i generationsskiftet när alla formaten får vara med på ett hörn och få spel är optimerade för dom nya konsollerna så tror jag en lägre upplösning och bra flyt är att föredra framför 1080p med framedrops.

*Det är min åsikt och alla borde tycka som jag.

Naturligtvis skall konsolerna kosta runt 10 tusen då också, man kan inte förvänta sig att en konsol skall bete sig som en high-end pc, när den kostar 1/3 av priset.

Är det billigare att vara konsollgamer än PC-gamer? Låt oss utgå från att du inte har något och måste köpa allt idag.

Kostnaden kan räknas på flera sätt. Ta till exempel det faktum att ett nysläppt PS4 spel ofta kostar 200kr mer än samma spel till PC. Säg att du köper 30 spel till din PS4 under den här konsollgenerationen. Det är 6000kr extra som du betalar för spelen, jämfört med om du köpt samma spelbibliotek till PC.

Sen kan en PS4 inte göra allt du kan med en dator. Du kanske behöver betala räkningarna, skriva i Word, skriva ut och redigera bilder mm. Då behöver du en billig dator också.

Slå samman allt: 4500kr för en PS4, 5000kr för en hygglig dator och 6000kr som du sparar på att köpa spelen billigare. Då har du helt plötsligt 15500kr att köpa en speldator för som kan spela spelen i 1080p och göra allt som den billigare datorn kan.

Så priset är ingen ursäkt i min mening. Om Sony och MS nu vill ha konsollgenerationer som är 8 år långa så måste dom nog se till att hårdvaran är framtidssäker.

Nu tror jag, som jag nämnde tidigare, att hårdvaran kommer utnyttjas betydligt bättre senare i den här generationen, som alltid när det gäller konsoller, så jag tänker inte dödförklara en hel konsollgeneration bara en månad efter lansering. Men jag köper heller inte ditt argument om kostnaden för så jäkla billigt är det inte att spela på konsoll.

I runda slängar så blir konsol spelare blåsta på pengar, klart det är så.
Jag syftade dock inte på vilken plattform det är billigast att spela "många" spel på, utan att prestandan i ett ps4 och xbone helt enkelt inte kan mäta sig med en pc som kostar betydligt mycket mer.

Inaktiv

XBOX ONE?MYCKET SKRYT MED LITE HANDLING:P

Medlem
Skrivet av jooster:

Tror som vissa andra här har nämnt att det mestadels är DICE som är dåliga. Hade nog vart annorlunda om de hade haft t.ex. Carmack i teamet. Men om DICE inte är dåliga, utan det här faktiskt är taket för nextgen, så är jag väldigt besviken.

Förövrigt så är åtminstonde min priolista såhär: 60fps, 64 spelare, samma upplösning som skärmen (1080p i 99% av fallen), därefter texturer och skuggor och liknande. Spel med fel upplösning gentemot skärmen ser knasigt ut.

Carmack? Du menar killen som påstod att next gen kommer att vara kraftigare än den kraftigaste moderna PC:n? Du menar killen som inte gjort ett smack på flera år? Mannen som lever på att han var med på ett hörn i Quake-succen? Skulle inte ge ett öre för hans "kompetens" efter flera skumma uttalanden från hans sida de senaste åren.

Ozo
Medlem
Skrivet av chewiie88:
Skrivet av Ozo:

Tar inte 64 spelare mest på bara bandbredden?
Jag menar, Minecraft spelar de ju med 300 pers.. spelet börjar inte hacka men spelarna kanske börjar lagga om servern inte pallar trycket.

Fler antal polygoner i BF4 än Minecraft.
Blir lite mer för maskinen att rendera på skärmen med en model från BF4 än en från Minecraft.

Så du menar att i battlefield 4 är det aldrig mer än 32 modeller på banan samtidigt när man spelar singleplayer?

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Zarree:

Självklart är 64 spelare i 60 fps viktigare än 1920x1080.

Det är snart 2014. Next gen.
Man ska inte behöva välja.

Man behöver inte välja heller om du skaffar dig en PC istället för det där barn maskinerna dom kallar konsoler. Duger åt barnen men när männen ska spela, så spelas det på PC. ^^

123
Skriv svar