Gran Turismo 6 – mikrotransaktionerna prissatta

Robot
Gran Turismo 6 – mikrotransaktionerna prissatta

Vägen till snabb framgång kan kosta stora pengar – över 1200 kronor för den dyraste Gran Turismo 6-kärran.

#gran-turismo-6, #sony, #forza-motorsport-5


Medlem
Gran Turismo 6 – mikrotransaktionerna prissatta

Inte GT också! ska alla hålla på med det här?

jaja...det är väl framtiden


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Det är ju helt frivilligt att köpa eller inte....

Medlem

Är 1200kr verkligen en MIKROtransaktion.

Jag har inget emot betalmodellen men summorna börjar bli hutlösa i många spel.

Medlem

Detta är ju trotts allt frivilligt. Det kommer ju gå att spela spelet precis som förut om man vill. Så jag ser inga problem alls med detta system.

Dock kan jag tycka synd om dom personerna som är så otålig att dom kommer köpa en bil på detta sätt. Dom personerna kommer missa många timmars underbar gameplay och gå miste om den mäktiga känslan man får när man kan köpa en bil man har slitit för.

Men som sagt det är ju upp till spelaren själv


signatur

I want to play a game.

Redaktör

Det är helt vansinnigt. Som jämförelse kostar den billigaste PS3 Slim-modellen 1400 kr. Visserligen en lastgammal konsol, men vi snackar priset för EN bil.


signatur
Inaktiv

Jag har anställt en man som spelar alla spel åt mig. Riktigt skönt. Har massor med tid över.

Medlem

Dom dyraste bilarna i GT5 kostade också 20 miljoner och det gick att nöta ihop dessa summor.

Dock kanske det inte blir några säsongsevent där man tjänar 200,000cr per lopp i GT6 pga microtransaktionsskiten...

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Det är ju helt frivilligt att köpa eller inte....

sant, men om man kämpat för att få råd till något ingame som någon annan köper direkt sänker lite värdet av prestationen.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Medlem

1200:- för en låtsatsbil??? Är de inte riktigt riktiga?


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av kjell_leo:

Detta är ju trotts allt frivilligt. Det kommer ju gå att spela spelet precis som förut om man vill. Så jag ser inga problem alls med detta system.

Dock kan jag tycka synd om dom personerna som är så otålig att dom kommer köpa en bil på detta sätt. Dom personerna kommer missa många timmars underbar gameplay och gå miste om den mäktiga känslan man får när man kan köpa en bil man har slitit för.

Men som sagt det är ju upp till spelaren själv

Charmen försvinner liksom när man spenderar en månad för att kötta ihop en bil som dom andra glidit runt med lång tid tillbaka för att dom köpt bilarna för sjuka priser. Pay to win.

Visst det är frivilligt, men jag är rädd för vad detta kan leda till. Alla företag vill tjäna dessa summor på idioter som är beredda att lägga ner stora delar av sin månadslön på några få låtsasbilar i ett tv-spel. Förr eller senare kanske alla spela har detta och då blir det nog tyvärr så att jag slutar med spel.

DET är jag rädd för.

Medlem

Kan säga att det är helt onödigt och ett jävla slöseri med pengar att köpa credits för riktig valuta. Man får mer än nog med credits en bit in i spelet och sen är inte "seasonal events" osv ännu fungerande vilket var den absolut bästa inkomsten i GT5.

Köp för FAN inga credits!

Skrivet av Eight08:

Charmen försvinner liksom när man spenderar en månad för att kötta ihop en bil som dom andra glidit runt med lång tid tillbaka för att dom köpt bilarna för sjuka priser. Pay to win.

Visst det är frivilligt, men jag är rädd för vad detta kan leda till. Alla företag vill tjäna dessa summor på idioter som är beredda att lägga ner stora delar av sin månadslön på några få låtsasbilar i ett tv-spel. Förr eller senare kanske alla spela har detta och då blir det nog tyvärr så att jag slutar med spel.

DET är jag rädd för.

Editt: Pay 2 win? Hah!

Glömmer folk bort "Performance Points"? Det är ju inte som att online-race kommer ha 15 Honda Fit's och nån snubbe som glider omkring i en X2014 imorgon. Det hade varit Pay2Win. Vill man köra något sånär jämt så sätter man begränsningar på PP'n. Inte så jävla svårt.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Är 1200kr verkligen en MIKROtransaktion.

Jag har inget emot betalmodellen men summorna börjar bli hutlösa i många spel.

Håller med. De borde kalla det "paytopdollardogetendgamecars-transactions"

Hade tänkt beställa GT för första gången sedan nittiotalet men efter detta besked inväntar jag nog recensioner och feedback från användare. Hoppas verkligen inte de ändrat spelet för att försöka få en att betala mer pengar.

ZF
Medlem
Skrivet av Chrester:

1200:- för en låtsatsbil??? Är de inte riktigt riktiga?

nu är iof allt du köper digitalt på låtsas, samt pengarna du köper det för. men ändå, nånstans började ju verkligheten.

Skrivet av Eight08:

Charmen försvinner liksom när man spenderar en månad för att kötta ihop en bil som dom andra glidit runt med lång tid tillbaka för att dom köpt bilarna för sjuka priser. Pay to win.

var lite det jag kände när jag vrålade ut på vägen efter att ha haft inhandlat min gamla SAAB 900 med charmigt smårostiga skärmar.

Medlem

Jävla svineri är vad det är

Medlem

amen vafan. Nu får det väl ändå vara nog?

Medlem

Så länge grindandet är på en nivå som är anpassad efter att man faktiskt ska kunna varva fram bilarna ser jag inga problem med det. Eller att det trycks i ansiktet på en att köp med riktiga pengar är det som erbjuds när man kollar på en bil.

Det var det jag såg som problemet med Forza. Inte för att jag provat det, men det recensionerna säger att grindandet är helt hopplöst och man i stort sett tvingas köpa bilarna med riktiga pengar, eller spela sig less när man försöker köra ihop dom.

Medlem

Haha joråsatte. En ny form av evolution kanske. De som är dumma blir fattiga och dör i svält.

Medlem

Kan du avslöja redan nu innan recensionen om allt är premiumcars eller om det fortfarande finns lågupplösta versioner av bilarna? Det har ju inte varit någon hype alls om GT6, redan innan man vet någonting känns det som en 2/5 i betyg av FZ "GT5 fast det står 6" är motiveringen. Jag hoppas jag har fel och att GT6 är här för att dominera!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av b0ne:

Kan du avslöja redan nu innan recensionen om allt är premiumcars eller om det fortfarande finns lågupplösta versioner av bilarna? Det har ju inte varit någon hype alls om GT6, redan innan man vet någonting känns det som en 2/5 i betyg av FZ "GT5 fast det står 6" är motiveringen. Jag hoppas jag har fel och att GT6 är här för att dominera!

De har fortfarande mer detaljer på premiumbilarna men de har tydligen jobbat en del med förbättringar på övriga bilar också.

Medlem
Skrivet av Lidodido:

Så länge grindandet är på en nivå som är anpassad efter att man faktiskt ska kunna varva fram bilarna ser jag inga problem med det.

Visst, det kommer ta tid att få en 20-mille bil och att samla alla är.. MEN! Att köpa credits är helt onödigt.

Skrivet av b0ne:

Kan du avslöja redan nu innan recensionen om allt är premiumcars eller om det fortfarande finns lågupplösta versioner av bilarna?

Standard finns fortfarande. Vissa verkar ha fått en bättre modellerad insida men fortfarande skräp. Likaså ljudet.

Medlem

Man kan köpa en risig Volvo 240 för samma pengar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Relativt "fattiga" spelare som får spara ihop till sina spel kommer nog inte spendera många kronor på detta.

Men de som har ett överflöd av pengar kan lägga dem vart som helst. Så kommer det alltid vara.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Relativt "fattiga" spelare som får spara ihop till sina spel kommer nog inte spendera många kronor på detta.

Men de som har ett överflöd av pengar kan lägga dem vart som helst. Så kommer det alltid vara.

Jag skulle kunna tänka mig spela gt 6 om det var lite svårare att få bilar. Tror jag har 80 bilar eller något sånt i gt 5.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Propy:

Inte GT också! ska alla hålla på med det här?

jaja...det är väl framtiden

Framtiden är indieutvecklarna som det ser ut.
Tror de här större aktörerna kommer skjuta sig själva i foten i jakten på profit då de aldrig verkar få nog.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Sanslösa priser!

Tydligen så syns det ingenting alls om mikrotransaktioner i själva spelet och nivån på pengar man får för loppen är som i GT5 så det ska gå att spela utan att märka av att detta existerar.

Redaktör
Skrivet av marcus8958:

Man kan köpa en risig Volvo 240 för samma pengar.

Den finns även i spelet, årgång '88. Pris okänt.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Eight08:
Skrivet av kjell_leo:

Detta är ju trotts allt frivilligt. Det kommer ju gå att spela spelet precis som förut om man vill. Så jag ser inga problem alls med detta system.

Dock kan jag tycka synd om dom personerna som är så otålig att dom kommer köpa en bil på detta sätt. Dom personerna kommer missa många timmars underbar gameplay och gå miste om den mäktiga känslan man får när man kan köpa en bil man har slitit för.

Men som sagt det är ju upp till spelaren själv

Charmen försvinner liksom när man spenderar en månad för att kötta ihop en bil som dom andra glidit runt med lång tid tillbaka för att dom köpt bilarna för sjuka priser. Pay to win.

Visst det är frivilligt, men jag är rädd för vad detta kan leda till. Alla företag vill tjäna dessa summor på idioter som är beredda att lägga ner stora delar av sin månadslön på några få låtsasbilar i ett tv-spel. Förr eller senare kanske alla spela har detta och då blir det nog tyvärr så att jag slutar med spel.

DET är jag rädd för.

Du är inte ensam. Blir framtiden som sådan är det bara till att gå all in på retromarknaden.
Får hoppas att indieutvecklarna, som inte har råd att ta till dessa fula tricks räddar oss.

Vore enklare om mikrotransaktioner höll sig till F2P, själv förstörs spelglädjen totalt om det alltid går att köpa sig till bättre grejer för riktiga pengar. Detta måste i förlängningen innebära att utvgivaren ser till att ha fokus, och satsar på DLC/mikrocrap istället för gameplay = sämre spel.

Snälla floppa hårt, och få gärna en lawsuit på er av något slag.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Editt: Pay 2 win? Hah!

Glömmer folk bort "Performance Points"? Det är ju inte som att online-race kommer ha 15 Honda Fit's och nån snubbe som glider omkring i en X2014 imorgon. Det hade varit Pay2Win. Vill man köra något sånär jämt så sätter man begränsningar på PP'n. Inte så jävla svårt.

Det jag menar är att jag personligen inte tycker det är kul att behöva lägga ner sjukt mycket tid på att skaffa något nån annan kan köpa på en minut. Det tycker jag tar udden av det. Kanske inte direkt pay to win, men du hajar nog.

123
Skriv svar