Robot
Gran Turismo 6

Ingen vet ännu när Gran Turismo 7 kommer göra Playstation 4 till en roligare racingkonsol. Men väntan blir väldigt mycket roligare med ett ex av Gran Turismo 6 i din PS3:a.

#gran-turismo-5, #gran-turismo-6, #polyphony-digital, #need-for-speed-rivals, #gran-turismo-7


Medlem
Gran Turismo 6

Väldigt bra recension Tomas! Jag blir väldigt sugen på detta samtidigt som en röst viskar i mitt öra "Vänta till GT7 på PS4". Kluven!


signatur

I want to play a game.

Medlem

Bra recension!
Hoppas nedladdningen är klar när man kommer hem i eftermiddag. Gick riktigt långsamt att ladda ner från PSN, av förklarliga skäl.

Avsaknaden av skador lär väl bero på att inte PS3:an orkar med, skulle nog bli ännu sämre framerate om de lade till det.

Medlem

Sitter på jobbet och hinner inte läsa igenom hela recensionen, finns det cockpit view i bilarna eller är det något som fortfarande saknas i många ekipage?

Medlem

Hur är ljudet i GT6?

Redaktör
Skrivet av Hondulu:

Bra recension! Avsaknaden av skador lär väl bero på att inte PS3:an orkar med, skulle nog bli ännu sämre framerate om de lade till det.

Fast andra PS3-spel har ju skador. Då tycker jag Polyphony prioriterar grafik för högt, skador är viktigare.

Skrivet av purjo:

Sitter på jobbet och hinner inte läsa igenom hela recensionen, finns det cockpit view i bilarna eller är det något som fortfarande saknas i många ekipage?

Finns för alla bilar.

Skrivet av flyawaynille:

Hur är ljudet i GT6?

Helt ok. Varierar förstås från bil till bil, men med muskulösare alster murrar och susar det fint. Men det är lite buggigt ibland, ljudet försvinner för vissa bilar.


signatur
Medlem

Finns drift som mode? Och finns R-34 GT-R? Den bilen och den moden är avgörande för köp eller ej :S Älskar RB26!

Medlem

Intressant och hos Gamereactor fick det 5/10. Ganska skilda betyg alltså. Ska bli kul o se vad resten av världens recensenter har för intryck.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Hondulu:

Bra recension! Avsaknaden av skador lär väl bero på att inte PS3:an orkar med, skulle nog bli ännu sämre framerate om de lade till det.

Fast andra PS3-spel har ju skador. Då tycker jag Polyphony prioriterar grafik för högt, skador är viktigare.

Skrivet av purjo:

Sitter på jobbet och hinner inte läsa igenom hela recensionen, finns det cockpit view i bilarna eller är det något som fortfarande saknas i många ekipage?

Finns för alla bilar.

Skrivet av flyawaynille:

Hur är ljudet i GT6?

Helt ok. Varierar förstås från bil till bil, men med muskulösare alster murrar och susar det fint. Men det är lite buggigt ibland, ljudet försvinner för vissa bilar.

Sant, de borde få in det på premiumbilarna iaf. Kan även förstå om det är för tidskrävande att lägga in unika skademodeller på 1200 bilar. Känns som att deras ambitionsnivå inte skulle tillåta en schablonmodell som tillämpas på flera bilar.
Sen vet jag inte om jag vill ha skador i multiplayer, inte som folk vanligtvis kör på konsolracers. Isf måste det finnas bestraffningssystem eller ligor där man vet att folk är seriösa.

Medlem

Jag vet inte hur mycket de kommer att våga med Gran Turismo 6 helt ärligt, Polyphony kanske tar steget in i 2000-talet helt men ändå ligger 10 år bakom i slutändan.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

eftersom jag redan har en ps3:a och en xbone+forza kostar lite mer så känns detta en smula intressant. Kanske blir ett köp


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Köpsuget ökar...

Mer skador vore trevligt men då det inte är den typen av spel där man åker och prejar varandra så tänker man knappt på det när man spelar. Jag skulle dock gärna se (höra?) att man införde ett bättre ljud än "Bonk!" vid kollisioner men det kanske finns nu i GT6?

Medlem

gamereactor sågar spelet


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

gamereactor sågar spelet

ja och kollar man lite snabbt på user reviews så verkar det som att gt6 har samma problem som fm5. det tar lång tid att komma någon vart för att de vill att man ska utnyttja mikrotransaktionerna sen är motorljudet ingen höjdare, men när har det varit det i ett GT-spel

tråkigt!! nu vet jag inte om jag är så itntresserad längre...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Ish
Medlem

De håller fortfarande hårt i att menyer ska va dryga som fan..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Synd dom inte släpper det på PS4 också.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

gamereactor sågar spelet

I den där recensionen ser det verkligen ut som att recensenten bestämt sig för att såga redan i förväg och sedan sökt efter minsta sak man kan klaga på. Det klagas till och med på att man måste trycka flera gånger åt sidan för för att nå "exit" i vissa menyer. Jag vet inte hur det är i GT6 men i GT5 kan man trycka på cirkeln så hoppar man till "exit" direkt.

Läser man texten så tror man ju att det kommer bli en etta då det enda som nämns är negativa saker.

Inaktiv

Resten av nätet ger spelet bra betyg. Dock gillar jag Shift 2 personligen bättre.

Medlem

Snyggare än Forza 5.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av WarpGuN:

gamereactor sågar spelet

ja och kollar man lite snabbt på user reviews så verkar det som att gt6 har samma problem som fm5. det tar lång tid att komma någon vart för att de vill att man ska utnyttja mikrotransaktionerna sen är motorljudet ingen höjdare, men när har det varit det i ett GT-spel

tråkigt!! nu vet jag inte om jag är så itntresserad längre...

Motorljuden var grymt bra i GT1 om man ser till tiden och maskinen det släpptes på


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Förmodligen kommer majoriteter att spela detta bilspel med en handkontroll. Det jag följaktligen saknar är några rader i den annars välskrivna recensionen om dess kompatibilitet med rattar och pedaler och körkänslan/upplevelsen från det. Något i stil med "som vanligt vad gäller dessa simulator/arkadspel är ratt och pedaler ett måste för att man närmelsevis ska kunna ta del av hela spelkonceptet." Det finns intresserade racers där ute!

Redaktör
Skrivet av crimsonidol:

Förmodligen kommer majoriteter att spela detta bilspel med en handkontroll. Det jag följaktligen saknar är några rader i den annars välskrivna recensionen om dess kompatibilitet med rattar och pedaler och körkänslan/upplevelsen från det. Något i stil med "som vanligt vad gäller dessa simulator/arkadspel är ratt och pedaler ett måste för att man närmelsevis ska kunna ta del av hela spelkonceptet." Det finns intresserade racers där ute!

Jag har kört med Logitech Driving Force GT och testat en G25:a hastigt, och båda funkar fint. Lite styv feedback i GT-ratten, men det har kanske mer med ratten än spelet att göra. Det finns ganska många rattar att välja mellan i menysystemet, fler än GT5. Handkontroll funkar bättre än i femman, men som vanligt med PS3 är den närmast död i sin stelhet - skaket ger ingen användbar feedback alls.


signatur
Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av WarpGuN:

gamereactor sågar spelet

I den där recensionen ser det verkligen ut som att recensenten bestämt sig för att såga redan i förväg och sedan sökt efter minsta sak man kan klaga på. Det klagas till och med på att man måste trycka flera gånger åt sidan för för att nå "exit" i vissa menyer. Jag vet inte hur det är i GT6 men i GT5 kan man trycka på cirkeln så hoppar man till "exit" direkt.

Läser man texten så tror man ju att det kommer bli en etta då det enda som nämns är negativa saker.

Skrivet av Margy:
Skrivet av WarpGuN:

gamereactor sågar spelet

I den där recensionen ser det verkligen ut som att recensenten bestämt sig för att såga redan i förväg och sedan sökt efter minsta sak man kan klaga på. Det klagas till och med på att man måste trycka flera gånger åt sidan för för att nå "exit" i vissa menyer. Jag vet inte hur det är i GT6 men i GT5 kan man trycka på cirkeln så hoppar man till "exit" direkt.

Läser man texten så tror man ju att det kommer bli en etta då det enda som nämns är negativa saker.

Det tycker jag inte, han tar upp varför han inte gillar vissa delar av spelet. Vad mer krävs menar du?


signatur

Jäh!

Medlem

Riktigt trist att det inte blev någon PS4-titel, har inte den minsta lust att vare sig köpa eller spela någonting till förra generationens konsoler framöver.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Riktigt trist att det inte blev någon PS4-titel, har inte den minsta lust att vare sig köpa eller spela någonting till förra generationens konsoler framöver.

Med sådan inställning låter det som du kan komma att missa en del roliga spel.
Jag sitter fortfarande och kör spel på ännu äldre konsoler än 360 och PS3 för det finns spel till dem som jag helt har missat som är hur roliga som helst och som kan komma över för en spottstyver.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av kjell_leo:

Väldigt bra recension Tomas! Jag blir väldigt sugen på detta samtidigt som en röst viskar i mitt öra "Vänta till GT7 på PS4". Kluven!

ska du vänta så länge!?


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av kjell_leo:

Väldigt bra recension Tomas! Jag blir väldigt sugen på detta samtidigt som en röst viskar i mitt öra "Vänta till GT7 på PS4". Kluven!

ska du vänta så länge!?

Dom har sagt att det inte är lika svårt att utveckla spel till Playstation 4. Därav kanske vi kommer få se ett nytt Gran Turismo redan nästa år


signatur

I want to play a game.

Medlem

Blir ju lite småsugen på detta men eftersom jag nästan kört slut en ratt redan på GT5 så undrar jag ju lite varför man ska spela detta. Läser jag recensionen så verkar det här spelet vara mer eller mindre en putsad versionen av GT5. Jag kanske har lite dålig läsförståelse idag men jag hade gärna haft en liten del i recensionen som går igenom vad som faktiskt är nytt. Är 120 nya bilar, 5 nya banor och lite bättre (jag ser ingen skillnad) grafik allt som är nytt? Förutom det meningslösa månlandartramset då. Är det fortfarande en 4:a i betyg för mig som spelat flera hundra timmar i GT5?

Medlem

Jag måste vänta till måndag för att få spela
Det är verkligen ingen bra idé (för mig?) att boka spel på internet, då jag inte får dem inte i tid.
Denna gång var det troligtvis vädret som ställde till saker, dock.

Ha det så kul, ni som fått era exemplar.

Medlem
Skrivet av abominable:

Blir ju lite småsugen på detta men eftersom jag nästan kört slut en ratt redan på GT5 så undrar jag ju lite varför man ska spela detta. Läser jag recensionen så verkar det här spelet vara mer eller mindre en putsad versionen av GT5. Jag kanske har lite dålig läsförståelse idag men jag hade gärna haft en liten del i recensionen som går igenom vad som faktiskt är nytt. Är 120 nya bilar, 5 nya banor och lite bättre (jag ser ingen skillnad) grafik allt som är nytt? Förutom det meningslösa månlandartramset då. Är det fortfarande en 4:a i betyg för mig som spelat flera hundra timmar i GT5?

Jag har bara spelat GT Academy som kom tidigare i år men redan där märktes att fysiken och körkänslan förbättrats en hel del.

Även för mig som spelar med handkontroll så lyckades spelet utmärkt med att förmedla hur vikten förflyttas mellan hjulen och man kan "känna" betydligt bättre när man ligger på gränsen av vad däcken klarar av jämfört med GT5.

12
Skriv svar