Dedikerade servrar i Modern Warfare 2

Medlem

Kommer ihåg att en del servrar i Soldier of fortune 2 körde sådant här. Kul som omväxling när man var trött på seriösa klanmatcher.

Variation och valfrihet ftw.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Detta visar ju bara samma sak som alla dumma kopieringsskydd och liknande har visat "ja, jag anser att inte ha dedikerade servrar är för att ha mer kontroll på vem som spelar". Det går bara ut över de snälla konsumenterna som köper spelen.


signatur

Gaming is a lifestyle!

Medlem

Stämmer det verkligen att man inte ens kan välja vilken bana man skall spela på? Läste det i något inlägg här ovanför men trodde inte på det.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:

Stämmer det verkligen att man inte ens kan välja vilken bana man skall spela på? Läste det i något inlägg här ovanför men trodde inte på det.

Helt sant, gillar man inte banan får man lämna lobbyn och hitta en ny. Att det sedan tar minst 5 min för sökfunktionen att trycka in mig i en ny lobby (random bana igen) bygger bara på irritationen.

Medlem

Hur gör man för att komma åt de dedikerade servrarna nu då?;)

Medlem

gött! keep it up hackers!

Medlem

jävligt nice för klaner osv iaf

Medlem

LoL Servers? A mans got to do what a man...

Medlem

Ja, verkligen rätt åt IW, även om jag tycker att videon är rätt jobbig. Jag väljer hellre IW än att spela på en UT-server. Jag fattar att alla dedikerade servrar inte ser ut som den här, men jag tycker att de valt att fokusera på fel del. För mig innebär dedikerade servrar möjligheten att välja själv hur och med vilka man ska spela, inte hur man kan ändra/fuska med parametrarna. Visst, poängen kanske var att visa att man faktiskt kunde det, personligen hade jag gärna sett att man inte kunde ställa om de fysiska egenskaperna. Videon Nay, dedikerade servrar Yay.

Medlem

En väldigt snygg och rolig film, men vete katten om man vill spela så där. Men syftet med filmen kom ju fram.

Medlem

yay nay många kommer att använda hax :,( men endå ganska så chill


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem

Egentligen så struntar man väl i om vissa servrar använder fusk, om man nu kan välja vilka man ska spela på. Problemet är väl att IW inte har nån skyldighet att fungera som nån slags admin, och att man inte vet hur fusk-skyddet fungerar på den server man spelar på. För mig behövs det bara en enda fuskare/teamkillare för att servern ska bli skit.

Medlem

Asnice house-track i videon iaf. Me like.

Inaktiv

Hehe så går det när The modders and tuners inte får något att pyssla med, de börjar i ren rastlöshet och iver karva på betongväggen med en sked. Hoppas de släpper dedikerat snart men allra helst vill jag att det ska få IW att tänka om så att de själva släpper en patch.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

inte undra på att dom överger pcn. värre community med bortskämda wajn fjortisar får man leta efter.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

inte undra på att dom överger pcn. värre community med bortskämda wajn fjortisar får man leta efter.

det blir ju samma för alla då. smartass

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

inte undra på att dom överger pcn. värre community med bortskämda wajn fjortisar får man leta efter.

stakkars dig som inte har förstot hur mycket konsolspelarna lider pga inga de sevrar,mods och server listor stakars dig


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Julheljens LAN är räddat. Thank god for crackers, bringing ppl what they want.


signatur

//toxaris
//Daniel Persson

Medlem

IW fuckar upp multiplayer så att jag bland många inte köper spelet... sedan kommer sådana här nyheter... hahaha... wtg

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

inte undra på att dom överger pcn. värre community med bortskämda wajn fjortisar får man leta efter.

Tror mera att det är så att dom har fattat att det är lättare att blåsa consolekids på pengar så dom mjölkar lite extra där nu framöver.

Medlem

lol håller med alla konsol kids kan springa och spela sitt game... varför använder dom änns pc för att posta ^^.

Anyway om denna topic dom gjorde precis som jag sa typ för en månad sen när dom sa att de inte blir några dedicated servers. Bara synd att så många lät sig luras av dom.
Jag ser MW2 inget mer som en expansion av ettan.
Inget riktigt nytt grafiskt och sp är så löjligt kort att man börjar gråta, tog typ 3 timmar spela genom efter att switchat till Regular (på första brazil mapen) och Mp är en big joke...
Läste många säga ohh 9vs9 så bra jag hatar stora chaos maps.. För mig är de VAL möjligheten till att välja 16vs16 eller 5vs5. och ja jag spela igenom de bara för att jag känner en idiot med för mycket pengar ja du vet vem du är.;)

Medlem

JA (som engelsmännen också borde säga).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

BME
Medlem
Skrivet av spikes:

Tror mera att det är så att dom har fattat att det är lättare att blåsa consolekids på pengar så dom mjölkar lite extra där nu framöver.

Antingen så har man ett jobb och köper det man vill ha, eller så är man fattig och blir fanboy.
Klart det är fel att ta betalt för mappacks då deras syfte bör ses som att hålla ett community vid liv för att få andra att köpa spelet efter dess release.

PC-spelare gör det inte direkt lätt för spelföretagen med all olaglig kopiering, det är PC-spelarna som svek spelindustrin först, inte tvärtom. tänk dig 2 st kommisionsjobb, det enda får du alltid betalt för ditt arbete, och på det andra får du enbart betalt i 6/10 fall, vilket arbete tar du?


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

..//.. detta bevisar bara vad som händer när utvecklare går emot communityn, dom hittar egna lösningar.

De hittar egna lösningar ändå...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av BME:

PC-spelare gör det inte direkt lätt för spelföretagen med all olaglig kopiering, det är PC-spelarna som svek spelindustrin först, inte tvärtom. tänk dig 2 st kommisionsjobb, det enda får du alltid betalt för ditt arbete, och på det andra får du enbart betalt i 6/10 fall, vilket arbete tar du?

Snick-snack, MW2 är ju nerladdat till Xbox360 aller först och aller mest. Denna eviga kastande smuts på PC spelarna som pirater är bara fel och en dålig ursäkt för att det är dyrare att utveckla till PC samt svårare att ta betalt för DLC.

40% pirater? Det låter som en orimlig hög siffra om det gäller endast PC, vilka källor har du det ifrån?

Medlem
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av BME:

PC-spelare gör det inte direkt lätt för spelföretagen med all olaglig kopiering, det är PC-spelarna som svek spelindustrin först, inte tvärtom. tänk dig 2 st kommisionsjobb, det enda får du alltid betalt för ditt arbete, och på det andra får du enbart betalt i 6/10 fall, vilket arbete tar du?

Snick-snack, MW2 är ju nerladdat till Xbox360 aller först och aller mest. Denna eviga kastande smuts på PC spelarna som pirater är bara fel och en dålig ursäkt för att det är dyrare att utveckla till PC samt svårare att ta betalt för DLC.

40% pirater? Det låter som en orimlig hög siffra om det gäller endast PC, vilka källor har du det ifrån?

Precis!
BME snackar dynga...
Konsollspelen är ju för fasiken först ut på torrents, långt innan pcspel kommer på efftäpä.

Bara o kolla vilken NFOsite som helst.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av BME:

PC-spelare gör det inte direkt lätt för spelföretagen med all olaglig kopiering, det är PC-spelarna som svek spelindustrin först, inte tvärtom. tänk dig 2 st kommisionsjobb, det enda får du alltid betalt för ditt arbete, och på det andra får du enbart betalt i 6/10 fall, vilket arbete tar du?

Snick-snack, MW2 är ju nerladdat till Xbox360 aller först och aller mest. Denna eviga kastande smuts på PC spelarna som pirater är bara fel och en dålig ursäkt för att det är dyrare att utveckla till PC samt svårare att ta betalt för DLC.

40% pirater? Det låter som en orimlig hög siffra om det gäller endast PC, vilka källor har du det ifrån?

försäljningssiffrorna talar mot ditt påstående


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

men vafan det var ju fina hack där.. tur man inte köpte skiten.. ge mig left 4 dead istälelt det ska bli kul istället för detta konsoll bajs.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av BME:

PC-spelare gör det inte direkt lätt för spelföretagen med all olaglig kopiering, det är PC-spelarna som svek spelindustrin först, inte tvärtom. tänk dig 2 st kommisionsjobb, det enda får du alltid betalt för ditt arbete, och på det andra får du enbart betalt i 6/10 fall, vilket arbete tar du?

Snick-snack, MW2 är ju nerladdat till Xbox360 aller först och aller mest. Denna eviga kastande smuts på PC spelarna som pirater är bara fel och en dålig ursäkt för att det är dyrare att utveckla till PC samt svårare att ta betalt för DLC.

40% pirater? Det låter som en orimlig hög siffra om det gäller endast PC, vilka källor har du det ifrån?

försäljningssiffrorna talar mot ditt påstående

Nej, hur fan tänker du nu? Bara för att det säljer mer till en plattform betyder inte att det inte har piratkopierats mest på den, kan ge mig fan på att soul caliber förra generationen sålde mest på ps2 och piratkopierades mest på den också för den delen. Jag har ungefär lika mycket bevis för detta påstående som du har för ditt.

Skriv svar