Call of Duty: Modern Warfare 2

Inaktiv

Bra recension men du har ganska mycket fel tycker jag. Jag har kört detta väldigt mycket och upplever inget lagg alls ( Bara mig ) ?

Medlem
Skrivet av Sk4j:

Medal of Honor: AA, samt CoD1,2 är ju knappast konsolfiserat då dom utvecklades för PC.

Åjo, de spelen var också av snitslad bana-typ, precis som moderna konsolspel.
Ex. "döda prickskytten"-sekvenser där man måste springa runt en förbestämd väg för att "flankera" och inte kan skjuta honom framifrån, etc. Allt för att folk skall få samma häftiga, cineastiska "upplevelse". Kyss mig i arslet.
Tom Wolfenstein 3D hade större taktisk valfrihet.

För övrigt är -ifiering korrekt suffix i svenskan i detta fall.

Inaktiv

Lika bra att vänja sig.

Då den största skaran spelare - som inte hänger runt på sidor som FZ - (tydligen?) består av fullkomliga idioter som tycker att det mesta är för svårt, så måste ribban hela tiden sänkas så att det blir enklare och mer tillgängligt für alles.

Medlem

Jag köpte mitt MW2 igår till pc ofc, och denna recension är perfekt. men min stora fråga är, varför bojkottar många pc versionen med istället köper 360/ps3 version?? den är dyrare å konsolspelare får ju ente bättre mp för att dom är "vana" vid att ente ha dedis, å pricksäkerheten ska vi ju ente ens snacka om...

Medlem
Skrivet av Plumpen:

Bra recension men du har ganska mycket fel tycker jag. Jag har kört detta väldigt mycket och upplever inget lagg alls ( Bara mig ) ?

Då har du haft tur kan jag säga.

Har laggat hjärndöd varenda gång jag lirat sen igår kväll.

Medlem

Skönt att slippa tramsservrar med speciella tramsregler. Som i CoDWaW: "NO grenades! NO bazooka! NO rifle grenade! No weapons!" osv osv osv

Nu kan de whina förgäves.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Skit spel precis som alla andra konsoll baserade spel. Med tanke på vad som krävs för att spela detta på PC så förstår man ju direkt att det inte är värt ett köp. Nää ett riktigt jäkla skit spel är vad det är , synd att dom döda en bra spel genre.
Pc äger , case closed!!!

Medlem

Synd , def inget köp för mig.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Har inte kört mer än en kvart singleplayer/coop hittils, men verkar lovande. För min del är multiplayer det viktiga och det tycker jag funkar riktigt bra och är riktigt roligt, förutom ett par matcher då host migration uppstått (vilket inte känns så jobbigt) och kanske 3-4 matcher totalt då jag hoppat ur för att det var överdrivet segt.

Det enda problemet man åkte på efter 3-4 matcher är frysningen i första menyn (antagligen samma sak som frysningen vid loggan). Detta löste man genom att helt enkelt vänta ut frysningen (5 minuter), sen funkar allt som det ska igen.

Detta kommer ju att patchas bort, utan tvekan. Det är så sjukt många som lider av den. Sen dedikerade servrar... det är väl bara att hålla tummarna att dom inser sitt och framför allt vårt bästa.

Tills dess blir det publiclir och ett jäkligt roligt sådant!


signatur

<LoM> söker fler roliga, galna, svenska WAR-lirare @ Karak-Hirn, Destruction.

Medlem
Skrivet av VeltroXDudE:

Skit spel precis som alla andra konsoll baserade spel. Med tanke på vad som krävs för att spela detta på PC så förstår man ju direkt att det inte är värt ett köp. Nää ett riktigt jäkla skit spel är vad det är , synd att dom döda en bra spel genre.
Pc äger , case closed!!!

Är det VM i särskrivning månne?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Skönt att slippa tramsservrar med speciella tramsregler. Som i CoDWaW: "NO grenades! NO bazooka! NO rifle grenade! No weapons!" osv osv osv

Nu kan de whina förgäves.

Så alla ska rätta sig och lira på det sättet du vill? Håll dig undan de bra servarna ifall du inte tycker om deras regler.

Första bra recensionen från FZ på mycket länge.

Medlem

Varför inget betyg?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Skönt att slippa tramsservrar med speciella tramsregler. Som i CoDWaW: "NO grenades! NO bazooka! NO rifle grenade! No weapons!" osv osv osv

Nu kan de whina förgäves.

Ja verkligen, för innan kunde man ju inte bara letat upp en ny server som passade en bättre?, nu måste man in på en annans privata segserver och riskera att han stänger av för han blev ledsen?.
Noll inställningsmöjligheter, och inget ordenltigt fuskskydd.


signatur

Retro.

Medlem

Vad testade ni detta på för lina vill jag fråga? för om man ser till världen som helhet är det väldigt få som ahr symetriska anslutnignar t.ex 10/10 mbit.


signatur

P.L.U.R

Medlem

PC´n som gamingmaskin är oslagbar på alla fronter utan priset, och så dyrt behöver det inte bli, kvalite före kvantite!.
Synd att Operation Flashpoint och Modern Warfare 2 misslyckas fatalt att utnyttja pc´s fördelar.
Konsoller var bra fram till N64, sen gick det utför :(.


signatur

Retro.

Medlem

Singleplayer plöjde man igenom för snabbt för det skulle uppfattas som kul enligt mig.

Sen multiplayer, visst, smidigt osv, så var det iaf första veckan, men både lördag och söndag har det varit tufft att hitta matcher. Somliga gamemodes verkar ingen spela ens. Och hardcore finns endast i 2 olika former av gamemodes.

IWnet klyddar, folk åker ut, partyfunktionen är helt utav helvete.

Det är min första veckas tankar angående cod:mw2

Medlem

Lagg - aldrig upplevt och har inte haft hög ping någon gång....

Tycker de funkar bra om man inte är så jävla negativ för att ta in nya grejer. Som alla verkar vara ?!
Har själv kört CoD:4 och jag föredrar faktiskt MW2.

Medlem

Det spelar ingen roll om spelet är bra eller dåligt, bojkotta det ändå!
Annars kommer detta bli standard och vi PC-spelare tvingas liknande saker eller värre i framtiden. Böjer man sig nu, så kommer det bara bli värre!

Medlem

Recensionen kunde inte vara mer rätt i mina ögon.

Medlem

Vi får helt enkelt hoppas att Dice fixar biffen för detta verkar onekligen suga p*ng. Och ni som inte fattar vilket betydelse dedikerade servrar har kan väl ändå inte använda många hjärnceller?

Medlem

Ni som sitter och försvara spelet och tycker ni har sluppit lag, hur länge håller ett spel i vanliga fall för er?
Här kommer det ju att bli värre och värre ju längre tid det går när spelarbasen minskar så stiger lagget.

Tycker det var en bra recension och nu kan vi väl slippa snacket om att FZ är köpt när dom ger positiv respons, här visar dom att dom inte bryr sig om vad utgivarna tycker.

Bra skrivit.

tfp
Medlem

Det har under en rätt lång tid varit inflation i betygsskalorna hos de flesta siter. När ett spel får 60% anses det vara sågat. Kul att se att man här tar till storsågen.

Jag vill dock ha svar på varför spelet inte fått ett riktigt betyg och därmed inte ser testat ut på PC? har man fegat för att inte stöta sig med Activision?

Medlem

Varför kan man inte luta i spelet, varför?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

tfp
Medlem

@MacNille

Gissningsvis för att det inte går att mappa lutknappar till en joypad på ett bra sätt. Spelet ser som bekant ut att vara en konsollport ner till saker som denna bild tidigare postad i tråden : http://img214.imageshack.us/img214/8311/notaport.png

Medlem

Detta spel är epic fail ... synd att konsoler finns ... det bara förstör för pc spelare ...

Medlem

För ett pc spel så är spelets multiplayer helt jävla värdelös en skymf helt enkelt. För ett konsol spel så är MP grym men nu snackar vi PC.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Varför kan man inte luta i spelet, varför?

Inte tillräckligt med knappar på en handkontroll? vad vet jag.

Medlem

Så ett spel som förtjänar 5/5 till konsol förtjänar inte ens 2/5 till PC. Jag förstår att man kan ha mycket att klaga om, men känns inte särskilt rättvist att kapa spelet vid fotknölarna när majoriteten av spelarna ej märker någon större skillnad.

Jag sörjer avsaknaden av dedikerade servrar och modstöd, men det innebär inte att spelet bara är skit på grund av det.

Edit: Jag har t.e.x väldigt svårt att tänka mig att Mario & Sonic at the Olympic Winter Games är ett bättre spel än MW2, men enligt FZ så är just detta fallet.

Medlem

Måste tyvärr hålla med till 100% :(, att man sedan måste använda steam åxå gör bara saken sämre.


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Exim:

Detta spel är epic fail ... synd att konsoler finns ... det bara förstör för pc spelare ...

Jasså? jag tyckte jag läste på FZ att det va det mest sålda spelet någonsin...

PC spelarna förstör för sig själva genom att pirata spelen istället för att köpa dem, ni får skylla er själva:P

Skriv svar