Call of Duty: Modern Warfare 2
sämsta recensionen jag sett, spelet är den bästa shootern jag spelat. det är jävligt smidigt att bjuda in sina kompissar i ett party och trycka på find game. går på några sekunder så är man inne på en bra server med bra ping, känns som att man spelar non-stop utan väntetid hela tiden. och börjar det lagga på en server så byts det bara host snabbt och enkelt, ruskigt bra system enligt mig. alla överdriver när de säger att det laggar på alla servrar. av mina erfarenheter brukar dedikerade servrar bara lagga skit hela tiden, sen är det alltid någon jobbig admin och klaner som har en massa störda regler. BORT med dedikerade servrar. bästa shootern genom historien, helt klart. aldrig haft så kul med polarna på internet på något spel förut, och jag har spelat det mesta. det här ska ha toppbetyg.
För att börja med tycker jag också spelet är rusktigt kul, men du kan inte ha spelet mycket om du inte stött på några problem med IWNet. Sen att du säger att dedikerade serverar är laggiga fick mig nästan att skratta. Du kanske har kört på en server som fanns i en grotta utanför Bagdad men för oss andra som tex lirar på svenska servers har man hur bra ping som helst.
Jag tycker IWNet har funkat ganska bra, men allt för ofta så blir jag eller min polare endå ut kickad från servern just innan den startas fast vi joinar tsm? Inte så shyst att IW gjort så. Dom borde ju fatta att om man joinar som grupp så joinar alla eller ingen. Inte försöka kicka ut nån för att få plats i servern.
Sen så när hosten lämnar under spelet är väll ganska ok. Men händer ofta att det blir "game lobby closed" när man ska byta bana. Där verkar ju inte det funka särskilt bra iallafall.
Haha, ni låter alla som ett gäng pensionärer som klagar över internet banker. Ni vill ha era gamla postkontor och inget annat!
Sorry gubbar, det är bara att glömma the good ol days och anpassa till det nya eller lägg ner gaming helt och hållet.
Lev du i din skit och ta ännu mer skit i framtiden!
Folk asså, att det är så få som fattar..
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Haha, ni låter alla som ett gäng pensionärer som klagar över internet banker. Ni vill ha era gamla postkontor och inget annat!
Sorry gubbar, det är bara att glömma the good ol days och anpassa till det nya eller lägg ner gaming helt och hållet.
Lev du i din skit och ta ännu mer skit i framtiden!
Folk asså, att det är så få som fattar..
Jo, för mycket människor som bara tar allt som kommer. Fast det försämrar för andra och för dom själva. Och sen gör en kommenterar och skrattar och säger vi beter oss som pensionärer?
...........................................................
Märks att spelvärlden uppmärksammas och fler o fler börjar spela... Allting blir ju så jävla casual (Noobskitifierat). De flesta som försvarar det här är casual spelare som inte förstår betydelsen av det. Urk på amatörer.
Indeed! Hemskt är det!
Sen att folk inte känner när de spelar med över 100 i ping det är ju galet! Det går verkligen inte att spela då och det spelar ingen roll om det så är cs eller wow eller MW2 fördröjningen är ju densamma!
Roligt att 2st 18åringar är dom som klagar mest angående casualplayers.. Det kan inte vara så att folk har jobb att sköta, hus, förhållanden m.m. och inte har tid att sitta 4-6timmar om dagen framför datorn och spela CS eller vad ni "progamers" nu spelar för "progame", medans föräldrarna städar/lager mat m.m.
Ni var ju knappt födda när Q1 och Q3 gällde, där det fanns riktiga skills.
---
Sen kan man ju tycka att denna icke-recension(för tydligen kan man inte betygsätta olika delar av spelet) sågar spelet så pass hårt. Jag menar, hur värdelöst kan MP faktiskt vara? Måste ju vara fruktansvärt om man läser recensionen och sen ser att det fått betyget Värdelöst(0/5?).
Måste tyvärr hålla med till 100% :(, att man sedan måste använda steam åxå gör bara saken sämre.
Vad är det med Steam som är så hemskt? Personligen är jag rätt glad att slippa skivor, t ex. Visst, priset på spelen i Steam Store kunde vara mer marknadsanpassat, men förutom det?
Tanken bakom det äcklar mig, de använder steam endast för att ta dö på andrahandsmarknaden. Att sälja PC spel begagnat är inte så stort i Sverige där det är väldigt accepterat att vara pirat, stor skillnad i staterna.
Jag köpte spelet för SP som jag blev lite besviken på. CoD 4 var mycket bättre i det här avseendet då det faktiskt kändes färskt och spännande. I MW2 känns det som om de tagit de mest minnesvärda banorna i CoD 4 och sprutat in lite speed och satt det i en annan miljö. Hur som helst så har jag nu spelat MP några dagar och tycker nästan som recensionen. Det är sjukt kul men allt jävla krafs på skärmen är ju bara jobbigt. De skulle gjort det svårare att levla i stället för att lägga in 1000 olika medaljer och grejer som hoppar upp när man försöker sikta.
Angående hur det funkar så tycker jag att det är mindre lagg än väntat men det är en helt annan sak än att hoppa in på en Svensk cs server. Det är en kort fördröjning hela tiden känns det som och en hel del riktig lagg också. Migrating Host funkar bra hos mig men det är väldigt jobbigt när spelet skall pausas hela tiden och framför allt när det kommer igång igen så märker man en stor laggspike: om man t. ex. pausas vid ett hörn så kan man stå öga mot öga med en fiende när spelet startas igen. Det sämsta är att man kan inte spela på riktiga servrar. Det är skitjobbigt när man spelar en match på en bana så skall den byta bana och av något jävla skäl väljer den samma bana igen. Det tar 2-3 minuter mellan varje match. Det finns ingen auto-team balance som funkar vettigt. Sedan också att 1 av 5 lobbies som man joinar bara dör utan anledningar är också tråkigt. Jag kommer nog spel ett tag till och sedan gå tillbaka till CoD 4 igen. Tyvärr så är det i mina ögon en nedgradering i alla avseenden. Mindre inspirerad SP upplevelse och en jämförelsevis totalt värdelös MP upplevelse.
Men, samtidigt så är det ett riktigt bra spel om man jämför med mycket annan skit som kommer ut nu för tiden. Tycker att det är ett skitkul spel men tyvärr har det mycket problem. Och till alla dem som säger "Tur att jag köpte det till PS3 då", så är det inte så att PC versionen är sämre än vare sig Xbox eller PS3 versionen (snarare tvärtom om man har grafik och sådant i åtanke) men att det är grymmt mycket sämre än vad en PC version borde vara.
Äh vad det gnälls, den ena klagar på att spelet inte är ett värdelöst sandbox-spel där man får irra runt och göra som man vill som en annan idiot medan åtminstone jag själv tycker mig ha åtminstone den frihet jag vill ha. Snart kan man fan inte ha ett mål med spelet utan att folk klagar på att man är instängd. World at War var instängt, då stod man mot osynliga väggar ÖVERALLT och det var sjukt jobbigt men här kan man då välja hörn att smyga runt oftast. Riktigt bra tycker jag.
Jäkligt mycket gnäll kring MP också, visst hade lite problem att ansluta i eftermiddag (fastnade på Synchronizing game settings) men det hade det lika gärna kunnat vara i 4:an. Att man inte måste leta i serverlista tycker jag är skönt, hatar att sitta och jaga servrar förgäves och hitta 2-3 bra alternativ varav den ena använder nån värdelös mod och den andra har 2 spelare online som sitter och campar. Hittar alltid 20-30 spelare redan vid ping <60 och det tycker jag är bra nog. Det enda man egentligen saknar är att kunna välja bana, borde gå match-maka utifrån det som i Left 4 Dead men risken är väl att vissa banor aldrig spelas.
Och ja jag håller med oscarstegland helt och hållet där på slutet: Kul att folk är så nöjda över att köpa spelet till en av de plattformer som PC-versionen får så enorm kritik för efter att ha utgått ifrån. Säger den ena att PC-versionen är nästan lika dålig som konsollversionerna kan man väl för fan inte sitta och snacka om att konsollversionerna är bättre
Nä jag är då nöjd med spelet
Alltså detta kan inte sägas vara "det nya"
Detta är ett stort steg tillbaka i utvecklingen.
Kanske passar en del casual gamers som inte bryr sig så mycket om känsla och är grafik kåta. Kollade när brossan spelade, när man ser att man inte träffar som åskådare för att hitboxen laggar är något fel. Jag var där en kort stund och jag lade märke till flera som laggade på servern mina bröder spelade på.
När ett spel som är 13 år gammalt (quake) har bättre MP interface och support med hjälp av externa program är det ju pinsamt. Något som aldrig kommer fungera till COW2.
Inget stöd för MODs gör att långtidsvärdet sjunker rejält.
Att det gör det nästan omöjligt för clan games är också helt ofattbart.
Ingen admin eller dedicated server - ingen chans att skydda sig mot fuskare, ingen chans att slippa folk som laggar.
Detta spelet kommer vara den bästa shootern i ett par månader sen kommer möget falla i glömska, då det inte har ett genuint värde när det kommer till spel känsla de enda spelet har är grafik och det kommer att komma ett nytt spel nästa år som har bättre. Ska spelet hålla och vara värt att köpa ska det ha lite känsla i alla fall.
Det är fan på tiden att spel branschen slutar vara så jävla penga kåta och vill lansera till alla system samt försöka förhindra pirater, att de förstör spelen. Spelet går ju ändå att ladda ner och snart kommer det säkert gå att spela på pirat servrar ändå.
Håller tummarna för battlefield nu.
Med dem här försäljningssiffrorna kan ni "pcgamers" glömma dedicated server i Modern Warfare 2-3-4-5-6 etc etc.....teknologin går frammåt..det är anpassat för MAJORITETEN av kunderna..inte ni minoritet som sitter hemma 12 timmar per dag i mammas källare och spelar CS
de har inte råd att anpassa spel efter minoriteten hela tiden. Helt rätt sagt, precis en av de punkterna jag vill komma till, tack!
Märks att spelvärlden uppmärksammas och fler o fler börjar spela... Allting blir ju så jävla casual (Noobskitifierat). De flesta som försvarar det här är casual spelare som inte förstår betydelsen av det. Urk på amatörer.
Indeed! Hemskt är det!
Sen att folk inte känner när de spelar med över 100 i ping det är ju galet! Det går verkligen inte att spela då och det spelar ingen roll om det så är cs eller wow eller MW2 fördröjningen är ju densamma!
Roligt att 2st 18åringar är dom som klagar mest angående casualplayers.. Det kan inte vara så att folk har jobb att sköta, hus, förhållanden m.m. och inte har tid att sitta 4-6timmar om dagen framför datorn och spela CS eller vad ni "progamers" nu spelar för "progame", medans föräldrarna städar/lager mat m.m.
---
Sen kan man ju tycka att denna icke-recension(för tydligen kan man inte betygsätta olika delar av spelet) sågar spelet så pass hårt. Jag menar, hur värdelöst kan MP faktiskt vara? Måste ju vara fruktansvärt om man läser recensionen och sen ser att det fått betyget Värdelöst(0/5?).
Är du dum eller något? Vad fan har våran ålder med pappor och mammor som jobbar heltid och inte kan spela mycket något som helst med vad vi har skrivit att göra?
Ditt inlägg alltså, jag förstår inte vart du vill komma. Helt korkat är det ju!
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Med dem här försäljningssiffrorna kan ni "pcgamers" glömma dedicated server i Modern Warfare 2-3-4-5-6 etc etc.....teknologin går frammåt..det är anpassat för MAJORITETEN av kunderna..inte ni minoritet som sitter hemma 12 timmar per dag i mammas källare och spelar CS
Grymt omoget inlägg, som vanligt Pojii! Keep it up..
mycket ljug i denna recension. har aldrig stött på någon fuskare, laggar väldigt sällan. sluta tramsa dig med att man har tur om man kommer till en server som flyter på. måste vara din uppkoppling som inte hänger med riktigt, för lagget existerar knappt.
http://www.youtube.com/watch?v=M3OnrLWEBKU
Nej men bara för att du inte har det betyder ju inte det att det inte finns.
Jag har sett det 2 timmar och alla de gamsen hade någon som laggade samt att man såg att aimen var lite off (eller rättare sagt hitboxarna). Helt oacceptabelt i ett sånt här spel
kan du förklara för mig vad i inlägget är omoget??..
att minoriteten av köparna sitter framför datorn och spelar i 12 timmar per dag är arbetslösa?? det betyder att nån måste betala utgifterna och sköta lägenheten/husen ellerhur??...det gäller inte cod..det gäller alla datorspel..WoW etc etc...
Fortfarande spelet är gjort för majoriteten av köparna..hoppas du har förstått den biten iaf.
Ganska sorgligt om nu verkligen majoriteten av spelare är alldeles för tröga för att förstå sig på en server browser. Sist jag kollade så går man inte fram när man ganska uppenbart går bakåt men du kanske anser att skära ner på funktioner = att gå framåt.
att minoriteten av köparna sitter framför datorn och spelar i 12 timmar per dag är arbetslösa?? det betyder att nån måste betala utgifterna och sköta lägenheten/husen ellerhur??...det gäller inte cod..det gäller alla datorspel..WoW etc etc...
Fortfarande spelet är gjort för majoriteten av köparna..hoppas du har förstått den biten iaf.
det är ju inte en ursäkt för att hantera MP värdelöst. De kunde åtminstone ha implementerat valmöjligheten att spela på en dedicated server.
Finns ju ingen ursäkt att inte göra detta.
Finns inget sätt att stoppa fuskare om inte deras eget system är bra nog, vilket det uppenbarligen inte är. Det finns risk att det går för långt och inom ett par veckor ser man fusk varje dag man spelar, då hade man allt velat ha en dedicated server där man kunnat kicka fuskarna åtminstone.
Så ett spel som förtjänar 5/5 till konsol förtjänar inte ens 2/5 till PC. Jag förstår att man kan ha mycket att klaga om, men känns inte särskilt rättvist att kapa spelet vid fotknölarna när majoriteten av spelarna ej märker någon större skillnad.
Jag sörjer avsaknaden av dedikerade servrar och modstöd, men det innebär inte att spelet bara är skit på grund av det.
Edit: Jag har t.e.x väldigt svårt att tänka mig att Mario & Sonic at the Olympic Winter Games är ett bättre spel än MW2, men enligt FZ så är just detta fallet.
Learn to read?
Det är läsarnas betyg som visas längst ner inte FZ-betyget?
(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)
..inte ni minoritet som sitter hemma 12 timmar per dag i mammas källare och spelar CS
Grymt omoget inlägg, som vanligt Pojii! Keep it up..[/quote]
Fortfarande spelet är gjort för majoriteten av köparna..hoppas du har förstått den biten iaf.[/quote]
Är du så dum att du inte såg det omogna? Jag är mycket väl medveten om att spelet är gjort för majoriteten, vad tror du vi diskuterar här i tråden?
Försök göra det här på console!
[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz
Indeed! Hemskt är det!
---
Menar du att folk som "har jobb att sköta, hus, förhållanden m.m. och inte har tid att sitta 4-6timmar om dagen framför datorn" inte kan söka sig in på en server själva på nån minut? Att dessa personer ligger på en medel IQ på under 70 eller nåt ?
Om du är en av dessa personer, med en medel IQ på under 70, som inte kan leta in sig på en server som dom gillar o lagt i favoriter så.. Då finns det inte mycket någon kan göra för dig.
Jag tror faktiskt att "majoriteten" av människorna som spelar Call of duty är tillräckligt smarta för att själva kunna välja _vart dom vill_ spela och _hur länge_, den senare kanske mest syfter på dig då man får välja hur länge man vill spela med dedikerade servar också. Vilket du inte verkar ha förstått.
Vad är det med en server browser som majoriteten inte klarar av?
Förklara det för mig är du snäll.
alla som inte insett de 'felaktiga' beslut som de tagit när de gjorde dehär spelet (de som tas upp i recensionen bla) kan ju gå och köpa sina spel från glassbilen istället.. för några krav på en vettig produkt verkar ni ju inte ha mage att ställa.
"Sjukt att det gått så långt att ett spel får en Recension för konsol och en för pc "
är väl inte så konstigt när den ena versionen slängs över till den andra plattformen utan att anpassas på ett vettigt sätt. då förtjänar den en egen recension för just den plattformen..
är ju som att skära bröd med en smörkniv.. och många verkar inte förstå problemet?
Det här inlägget är ju fantastiskt korkat. Vad har deras ålder med detta att göra? De började säkert spela i tidigare ålder än vad du gjorde. Om du nu är gammal eftersom du valt att inte publicera din ålder på din profil.
Så om jag förstår dig rätt så menar du att om man inte spelar 4-6 timmar om dagen så kan man inte hantera en serverbrowser? Om man lagar mat och städar så kan man inte hantera en serverbrowser? Om man jobbar så kan man inte hantera en serverbrowser?
Welcome to the Manglerdome