GOG ger bort de första Fallout-spelen

Medlem

"We're currently experiencing server issues due to the highest traffic ever noted on GOG.com. We did anticipate much interest in our 2013 DRM-Free Winter Sale, as well as our Fallout 1,2, & Tactics giveaway, but the number of visits exceeded our highest expectations by far. And we mean FAR. For today, we've prepared double the number of servers that were needed to support our highest day in traffic to date, but it turned out to be not nearly sufficient. We're working on quadrupling our server supply, now.

We're terribly sorry for all the inconvenience you might encounter today, while visiting GOG.com store. If you're new to the site, rest assure that this is far from our day-to-day standards. We're working around the clock until all the problems are fixed, and everyone can enjoy everything we have to offer. If you've encountered any problems, please give it some time. Most issues will be resolved automatically, soon, as the first batch of extra servers is coming on-line right now. If you're affected by something more serious, please be assured that our support team will assist you and fix whatever needs fixing."

De hade tydligen inte räknat med den trafik som de fick efter att att flera fick nys om deras rea samt att man kunde få Fallout spelen gratis. Kul att ännu fler upptäcker GoG, de blir i mitt tycke bara bättre och bättre=).

Medlem

Såg att Earthworm Jim var på rea med, så passade på

Medlem

Efter att nu på morgonen passerat gog.com, plockat upp fallout spelen och investerat i deras galna rea skulle jag nu behöva ett kraftigt snöfall över Göteborg som stänger ner alla vägar men låter el nätet fungera.

Someone fix please.

Medlem

fallout 1 och 2 är ta mig fan dom bästa spelen som någonsin har gjorts. Tack GoG för detta,

Medlem

Bara att tacka och buga GOG!

Medlem
Skrivet av Kane:

Äger original-CD samt köpt det på Steam för att slippa använda just CD.

Behövs trixas en del i configs för att få det att rulla helt och hållet.

Köper man genom GOG så ska sånt vara fixat redan och inget pillande i configs behövs som jag förstått det.

AW8
Medlem

Den som inte har spelat Fallout än, ta för bövelen chansen att få det gratis och spela igenom det en gång!

Det är roligt rollspel med svinbra musik och är relativt kort så att du kan klara det över julen utan att stressa. Ut i the Wasteland och utforska!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Ghan:
Skrivet av Kane:

Äger original-CD samt köpt det på Steam för att slippa använda just CD.

Behövs trixas en del i configs för att få det att rulla helt och hållet.

Köper man genom GOG så ska sånt vara fixat redan och inget pillande i configs behövs som jag förstått det.

Nja, vissa spel är synnerligen bråkiga - Fallout 2 ex. krävde för mig en renderingsinställning i en .ini, och då har ändå GOG plockat bort många av de sega stegen med att dra hem och fixa in inofficiella patchar först, och göra diverse andra tweaks.

Fast å andra sidan är de 100% win med tanke på att det finns en funktionsgaranti numera, underbart för en digital distributionsplattform!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

12
Skriv svar