Elite: Dangerous är nu klart för alfatest

Robot
Medlem
Elite: Dangerous är nu klart för alfatest

Nu är det nära. Har väntat på ett spel i den här stilen i säkert 10 år nu.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Nu är det nära. Har väntat på ett spel i den här stilen i säkert 10 år nu.

Vadå, X: Rebirth har just släppts.

*fniss*

Medlem

Snart 30 år sedan jag spelade första Elite. Det var mitt livs första spelkärlek.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Snart 30 år sedan jag spelade första Elite. Det var mitt livs första spelkärlek.

Jag håller fortfarande det som ett av de bästa om inte det bästa spelet genom tiderna

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av StrongBad:

Snart 30 år sedan jag spelade första Elite. Det var mitt livs första spelkärlek.

Jag håller fortfarande det som ett av de bästa om inte det bästa spelet genom tiderna

Är beredd att hålla med dig, även om min favorit var Frontier Elite 2.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Avundas de som får testa det här spelet, nästa år kan komma att bli den bästa på länge=).

Medlem

Fan måste ta och inhandla en duglig joystick till det här och Star Citizen!

Medlem

Själv får jag inte vara med denna omgång. får vänta på closed beta. Men en vän vill mig är med, han e lyrisk kan jag säga.

Medlem
Skrivet av Komured:

Själv får jag inte vara med denna omgång. får vänta på closed beta. Men en vän vill mig är med, han e lyrisk kan jag säga.

Så här i efterhand ångrar jag på sätt och vis att jag backade Takedown och Godus, hade hellre lagt de pengarna på att få tillgång till betan=).

Medlem

Får också vänta tills beta. Men filmerna som lagts upp imponerar. Braben plus the gang verkar ha arbetat flitigt om man tänker på hur många de är etc. Alfa:n verkar flyta rätt bra för de flesta.

Har fö startat en svensk del på forumet deras under "international". Ryssen är många och lär vara likaså in space


signatur

"All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain

tka
Medlem

Jag hoppas väldigt mycket på det här spelet, hela serien har varit suveränt bra och det har varit tungt att vänta 20+ år på en modernare uppföljare.

Medlem

givet köp när det kommer.
nu sitter man och kollar på Joystickar för "normala" priser.(för SC och detta spel) och det känns ju inte riktigt som det kommit några nya på länge?(kanske för att det inte funnit några stora spel senaste som kräver att tillverkarna anser det vara lönt att investera i nya?)
ngn som har länk på test/koll på vad som är bäst under 1000:- eller om ngn ny förväntas komma nästa år?

Medlem

Ser härligt ut, MEN
det är ju inte riktigt friskt att man kan betala 200 Pund (ca 2150:- SEK) för att få spela en ALPHA-version nu om man inte var kicker!! (iofs får du ju hela spelet och alla beta). Hade ju varit helt otänkbart bara för några år sedan.(och enligt mig är det även nu....)
Men, finns säkert en och annan som har öppnat plånboken...
https://store.zaonce.net/elite-dangerous-alpha.html/

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

Ser härligt ut, MEN
det är ju inte riktigt friskt att man kan betala 200 Pund (ca 2150:- SEK) för att få spela en ALPHA-version nu om man inte var kicker!! (iofs får du ju hela spelet och alla beta). Hade ju varit helt otänkbart bara för några år sedan.(och enligt mig är det även nu....)
Men, finns säkert en och annan som har öppnat plånboken...
https://store.zaonce.net/elite-dangerous-alpha.html/

Varför är det inte friskt? Ska de som vill donera mycket pengar nu efter att själva kickstartern är över inte få något för det menar du?
Det är ju samma summa som det alltid kostat att komma med i alpha testet.

Medlem

Kickstarters måste vara det bästa som hänt spelvärlden, nu börjar spelföretagen äntligen förstå att det finns så mycket mer!

1
Skriv svar