Dice har patchat PC-versionen av Battlefield 4

Medlem
Skrivet av Loltron:

dayz standalone släpptes idag, så jag lär inte röra bf på månader, sorry dice.

Vilken förlust för Dice. Ha så kul i ditt ännu buggigare spel.

Medlem

Inte haft problem innan, har inga problem nu. TA I TRÄ. För - kill me - jag gillar spelet som fan.

Medlem

Vad var det som dom ändrade med nätkoden? Någon som märkt skillnad ?
Btw det där med att ens lagkamraters game tags alltid ska synas ,för att man ska undvika tka, funkar inte heller rikigt som det ska. Även om jag märkte av vissa förbättringar

Medlem

Sums it up

Medlem
Skrivet av xyanide:
Skrivet av Loltron:

dayz standalone släpptes idag, så jag lär inte röra bf på månader, sorry dice.

Vilken förlust för Dice. Ha så kul i ditt ännu buggigare spel.

Det ær ju iaf en uttalad alpha, lol. och TACK, det værmer.

Medlem
Skrivet av xyanide:
Skrivet av Loltron:

dayz standalone släpptes idag, så jag lär inte röra bf på månader, sorry dice.

Vilken förlust för Dice. Ha så kul i ditt ännu buggigare spel.

Till skillnad från Dice så erkänner utvecklarna bakom DayZ att vi har med en alpha att göra åtminstonde.

Medlem
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av Thunderhawk:

Flickering !

http://www.youtube.com/watch?v=7QZqJgjsf2Q !

DICE verkar inte ens testa sina egna patcher FFS !

Börjar bli lite trött på allt gnäll. Dice gör sitt bästa för att fixa till alla problemen, jobbar säkert stenhårt i flera timmar i sträck. Det är inte så enkelt som alla verkar tro att fixa buggar, och att äns koda ett spel över huvud taget, speciellt ett spel som battlefield 4. Det är näst intill OMÖJLIGT för dice att pröva en ny patch på varenda systemkonfiguration som existerar, sen måste man ju pröva på olika operativsystem dessutom! Det skulle ta ett bra tag innan patcher skulle komma ut om dom skulle bli tvugna att pröva en patch på varenda systemkonfiguration som existerar!
Alla verkar tro att det finns en magisk knapp som gör att allt fixas helt magiskt. Det tar kanske flera timmar att fixa en simpel bugg..
Skärpning!

Skärpning säger du? Det här är fan inte skolan de går på. Vi snackar om en spelstudio med över femton års erfarenhet och den högsta budgeten man i princip kan få för spelutveckling. BF3 kostade väl mer än 10 gånger så mycket som Sveriges genom tiderna dyraste film och det var bara utvecklingsbudgeten. Lägger man till marknadsföringspengar så är man löjligt nära vad Avatar kostade.

Poängen är den att de har resurser att släppa ett enormt bra spel som konsumenterna betalar dyra pengar för. För dessa pengar får konsumenterna en trasig sörja som för 10 år sedan knappt hade godkänts som intern alpha. Att döma av den här tråden, så verkar Dice bara blivit sämre med tiden på att patcha. Andra utvecklare i vissa fall faktiskt lyckas släppa fungerande produkter så blir det snabbt ganska uppenbart att Dice inte gör sitt jobb. Du tycker att det gnälls för mycket på Dice. Jag tycker att Dice borde ge sig på något annat om de inte klarar av att hantera spelutveckling. Är fruktansvärt nöjd att jag inte lagt pengar på skiten. Funkar det om ett halvår och det kostar en spottstyver så kan jag tänka mig prova det, men det är upp till Dice...

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av xyanide:
Skrivet av Loltron:

dayz standalone släpptes idag, så jag lär inte röra bf på månader, sorry dice.

Vilken förlust för Dice. Ha så kul i ditt ännu buggigare spel.

Till skillnad från Dice så erkänner utvecklarna bakom DayZ att vi har med en alpha att göra åtminstonde.

Värt att tillägga så har jag inte kraschat en enda gång än, buggar kan jag stå ut med, men kraschar är betydligt mer frustrerande.

Inaktiv

ÄNLIGEN KAN JAG SPELA MINA 4 NYA KARTOR

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av xyanide:
Skrivet av Loltron:

dayz standalone släpptes idag, så jag lär inte röra bf på månader, sorry dice.

Vilken förlust för Dice. Ha så kul i ditt ännu buggigare spel.

Till skillnad från Dice så erkänner utvecklarna bakom DayZ att vi har med en alpha att göra åtminstonde.

Så långt är jag med. Jag försvarar inte Dice på något sätt. Jag har själv lagt BF4 på hyllan tills de fixar all dynga.

Medlem

Äntligen kan jag spela "End Game" på BF3. Efter en ominstallation i Win8, 64bit. Bättre sent än aldrig.
Vet inte vad felet var i Win7, men det funkade aldrig. Laddningen av End Game-kartorna stannade varje gång.
Hoppas att BF4 snart blir som DICE pratade om att det skulle bli i deras olika trailers innan släppet. Det är bra att ha visioner! Keep up the good work!


signatur

autograph

Medlem

Nu ska jag spela BF: Bad Company 2!


signatur

autograph

Medlem

https://twitter.com/Striterax_

"Ali Hassoon ‏@Striterax_ 22m
PC Patch will go live tomorrow morning, fixes issues with SLI & Crossfire and some other fixes, patch notes to be posted in the control room"

Medlem

http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2979150...

"Just a quick note that we aim to fix the recent SLI/CrossFire flickering issue in a custom patch planned to go live Dec 20 (this might change.) We will get back with full patch notes as the update rolls out. During this deploy, there will be a period of downtime in multiplayer on all platforms. As always, visit the BF4 Control Room for the latest info."

MULTIPLAYER WILL BE UNAVAILABLE FOR UP TO 1 HOUR DEC 20, STARTING 2013-12-20 10:00 (UTC+1)

123
Skriv svar