Zombie-succén DayZ uppdateras

Medlem

Realiasm är ju bara bra! Det brukar skrämma bort alla unga så det blir bättre stämning för andra som vill spela seriöst å ha det trevligt!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Keza:

Hysteriskt roligt spel! Idag så gjorde vi en hold up mot en stackars själ som sprang runt ensam. Jag hade förlorat mycket blod, så jag sade till honom, att om han rör sig så skjuter min vän ner honom, på plats. Och om han låter mig ta fram mitt medic kit och tappa honom på blod, så låter vi honom gå.

Stackarn hade inte mycket val, han satt stilla i shock. Jag tappade honom på blod, kikade inte ens blodtyp (vet inte ifall det funkar så i spelet ännu), kombinerade "blood bag" med "IV-kit". Jag lät stackarn springa iväg, nästan fullt tappad på blod. Jag och min vän sprang in i skogen, jag lade mig ner, lät min vän påbörja en blodtransfusion.. Allt gick som det skulle.

Efter några ögonblick insåg jag att min skärm blev vitare och vitare, tills jag blev helt medvetslös. Liggandes där ett tag så accepterade jag min död.

Jag har ingen aning ifall blodet jag tog var infekterat, för killen jag stal blodet av vart biten innan (vilket vi såg att han blev). Eller för att det inte var rätt blodtyp.

Hur som helst! Hela det här scenariot var hysteriskt! Som en nybörjare till den här genren, så skänker jag all min kärlek till spelet.

Det faktum att jag stal blod från en ensam stackare, at gunpoint.. underbart. Det kommer bli många speltimmar.

Haha du låter som en desperat blood junkie som drogar sig själv till oblivion utan någon som helst baktanke!

Blooddruggers, the new crocodile users?

Medlem
Skrivet av IceMan:

Realiasm är ju bara bra! Det brukar skrämma bort alla unga så det blir bättre stämning för andra som vill spela seriöst å ha det trevligt!

Ja visst är det trevligt att döda varandra

Medlem
Skrivet av karbon:

Vart lite trött nu när jag loggade in på min gubbe som jag spelat på hela dagen och hittat m4, armor och lite annat, vart disconnectad från servern och kunde inte joina någon annan, så startade om spelet nyss och fick uppdatera och nu när jag gick in på en server fick jag starta som en helt ny gubbe, någon mer som råkat ut för detta?. Finns det något sätt att få tillbaks sin gubbe på?. Vet att det bara är alpha och allt kan hända. Men ändå lite surt!

Det var server wipe inatt. Många sådana kommer komma under alphan.

http://forums.dayzgame.com/index.php?/topic/155358-security-v...

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av karbon:

Vart lite trött nu när jag loggade in på min gubbe som jag spelat på hela dagen och hittat m4, armor och lite annat, vart disconnectad från servern och kunde inte joina någon annan, så startade om spelet nyss och fick uppdatera och nu när jag gick in på en server fick jag starta som en helt ny gubbe, någon mer som råkat ut för detta?. Finns det något sätt att få tillbaks sin gubbe på?. Vet att det bara är alpha och allt kan hända. Men ändå lite surt!

Det var server wipe inatt. Många sådana kommer komma under alphan.

http://forums.dayzgame.com/index.php?/topic/155358-security-v...

Ok tack, då vet jag!. Så det var likadant för alla då antar jag

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Loltron:

äh, det är pvp. beror ju helt på vem du stöter på, därav charmen. träffat mängder med trevliga människor som hellre hjälper en.

På ett plan förstår jag vad du menar. När man t ex levlade upp en alt på en PvP-server i vanilla WoW var det ju precis som du beskriver.

Men det vi fick se, och höra, I klippet som länkades var exempel på rätt vidrigt beteende. Som dessutom resulterade i en misslyckad avrättning i slutet. Man skulle således bara acceptera själva "rånet" och tycka att den misslyckade avrättningen var kul? What goes around comes around I guess. Tack och lov att han fick smaka i slutet, men allt som ledde upp till "revanschen" var fullständigt osmakligt beteende. Oavsett vilka riktlinjer och "frihet" ett spel ger.

Herregud

Tänk om man hade energin att lägga moraliska värderingar i hur folk spelar sina spel...

Medlem
Skrivet av Dagonath:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Loltron:

äh, det är pvp. beror ju helt på vem du stöter på, därav charmen. träffat mängder med trevliga människor som hellre hjälper en.

På ett plan förstår jag vad du menar. När man t ex levlade upp en alt på en PvP-server i vanilla WoW var det ju precis som du beskriver.

Men det vi fick se, och höra, I klippet som länkades var exempel på rätt vidrigt beteende. Som dessutom resulterade i en misslyckad avrättning i slutet. Man skulle således bara acceptera själva "rånet" och tycka att den misslyckade avrättningen var kul? What goes around comes around I guess. Tack och lov att han fick smaka i slutet, men allt som ledde upp till "revanschen" var fullständigt osmakligt beteende. Oavsett vilka riktlinjer och "frihet" ett spel ger.

Herregud

Tänk om man hade energin att lägga moraliska värderingar i hur folk spelar sina spel...

Ja tänk om. Nu handlar det ju inte om hur folk spelar sina spel, utan om ett klipp som lagts ut på tuben där det enda roliga ska vara en misslyckad avrättning efter ett rån. Det är inte NPCer som står där och blir rånade. Det är två andra spelare. Diskussionen som pågår över voicechat, och sen avslutas med en misslyckad avrättning, är tämligen avskyvärd. Om du inte inser det så är du redan rejält avtrubbad avseende empati och normalt beteende.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Loltron:

äh, det är pvp. beror ju helt på vem du stöter på, därav charmen. träffat mängder med trevliga människor som hellre hjälper en.

På ett plan förstår jag vad du menar. När man t ex levlade upp en alt på en PvP-server i vanilla WoW var det ju precis som du beskriver.

Men det vi fick se, och höra, I klippet som länkades var exempel på rätt vidrigt beteende. Som dessutom resulterade i en misslyckad avrättning i slutet. Man skulle således bara acceptera själva "rånet" och tycka att den misslyckade avrättningen var kul? What goes around comes around I guess. Tack och lov att han fick smaka i slutet, men allt som ledde upp till "revanschen" var fullständigt osmakligt beteende. Oavsett vilka riktlinjer och "frihet" ett spel ger.

Visst var det vidrigt beteende, det kan man inte hålla sig från, men jag är övertygad om att samma vidriga beteende hade utspelat sig i en verklig apokalyps också, förmodligen ännu vidrigare, våldtäkt, kannibalism osv, så jag har inget emot det rent så, det är ju inte immersion breaking på något sätt.

Det ger en viss nervositet i spelet när man inte vet ifall den här personen jag just träffade är ett potentiellt psyko eller ifall han är en vänlig själ, vilket jag gillar.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Loltron:

äh, det är pvp. beror ju helt på vem du stöter på, därav charmen. träffat mängder med trevliga människor som hellre hjälper en.

På ett plan förstår jag vad du menar. När man t ex levlade upp en alt på en PvP-server i vanilla WoW var det ju precis som du beskriver.

Men det vi fick se, och höra, I klippet som länkades var exempel på rätt vidrigt beteende. Som dessutom resulterade i en misslyckad avrättning i slutet. Man skulle således bara acceptera själva "rånet" och tycka att den misslyckade avrättningen var kul? What goes around comes around I guess. Tack och lov att han fick smaka i slutet, men allt som ledde upp till "revanschen" var fullständigt osmakligt beteende. Oavsett vilka riktlinjer och "frihet" ett spel ger.

Visst var det vidrigt beteende, det kan man inte hålla sig från, men jag är övertygad om att samma vidriga beteende hade utspelat sig i en verklig apokalyps också, förmodligen ännu vidrigare, våldtäkt, kannibalism osv, så jag har inget emot det rent så, det är ju inte immersion breaking på något sätt.

Det ger en viss nervositet i spelet när man inte vet ifall den här personen jag just träffade är ett potentiellt psyko eller ifall han är en vänlig själ, vilket jag gillar.

Det förstår jag absolut.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Dagonath:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Loltron:

äh, det är pvp. beror ju helt på vem du stöter på, därav charmen. träffat mängder med trevliga människor som hellre hjälper en.

På ett plan förstår jag vad du menar. När man t ex levlade upp en alt på en PvP-server i vanilla WoW var det ju precis som du beskriver.

Men det vi fick se, och höra, I klippet som länkades var exempel på rätt vidrigt beteende. Som dessutom resulterade i en misslyckad avrättning i slutet. Man skulle således bara acceptera själva "rånet" och tycka att den misslyckade avrättningen var kul? What goes around comes around I guess. Tack och lov att han fick smaka i slutet, men allt som ledde upp till "revanschen" var fullständigt osmakligt beteende. Oavsett vilka riktlinjer och "frihet" ett spel ger.

Herregud

Tänk om man hade energin att lägga moraliska värderingar i hur folk spelar sina spel...

Ja tänk om. Nu handlar det ju inte om hur folk spelar sina spel, utan om ett klipp som lagts ut på tuben där det enda roliga ska vara en misslyckad avrättning efter ett rån. Det är inte NPCer som står där och blir rånade. Det är två andra spelare. Diskussionen som pågår över voicechat, och sen avslutas med en misslyckad avrättning, är tämligen avskyvärd. Om du inte inser det så är du redan rejält avtrubbad avseende empati och normalt beteende.

Va gulligt när folk leker hobbypsykologer och ger diagnoser till samtliga Dayz-spelare i en diskussionstråd på ett spelforum.

Medlem

När det gäller etik, moral och hur folk beter sig i spel så är det inte beteende som orsakas av spelet. Ett spel lär ingen att bete sig på ett visst sätt.
Däremot visar det människans natur när när man sätter vissa eller alla regler ur spel.

Ni som menar att spelet skulle orsaka att vissa spelare är grymma mot andra utan någon direkt anledning behöver nog ta er ut och lära er lite om världen, för det här beteendet är inte alls ovanligt och pågår dagligen i många delar av världen som befinner sig i kris.

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Jag säger bara, allt kan hända!

https://www.youtube.com/embed/Zlr6WQAZLdE

Karma is a bitch


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Köpte detta i morse, grymt kul än så länge. Svårt men kul


signatur

Gradixio!

12
Skriv svar