Modern Warfare 2 slår rekord

Medlem

Hur är spelet på pc? Ja och en polare funderar på att köpa de till pc..
Men de kmr väl ett till nytt cod snart så äre värt de?lol:S

Medlem

Världens bästa spel. Ett av dom bästa jag någonsin spelat. Spelat det alldeles för mycket men sitter med några kompisar och spelar och snackar via Teamspeak.

MP delen är det bästa. Jag saknar bara att score limiten skall kunna höjas betydligt högre på i stort sett alla delar.

Min "gamla" recension av spelet. Speciellt inriktad till er som tvivlar på PC versionen. Det är en del krångel lite här och var men lätt värt det.

http://www.pcgamer.se/bloggar/remus___romulus/p=20481

EDIT: Ni kan ju kolla in allting jag låste upp igår

Skryt skryt*

http://img230.imageshack.us/g/titles10.jpg/


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Eottt:
Skrivet av SuperTank:

Med andra ord; en uppföljare är att vänta.

Som ska innehålla vad? ännu en eftermiddags-singelplayer och ett redan utmjölkat mp?:down:

Det är ju ganska bevisat att det är vad folk vill ha, så förvänta dig ingen revolution i nästa spel... förutom mer av samma, eller, kanske, mindre av samma då...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

med tanke på att väldigt många inte ens får igång spelet då det låser sig på startup loggan är det amazing att det kan få så bra kritik.. dessutom är det ruskigt kort.. och multiplayer är rena skämtet.. nej fyfan.. det här va ett bottennapp


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Tänkte köpa det tills jag fick läsa om hur de totalt förstört allt som har med multiplayer att göra

Medlem

Det är otroligt frustrerande att läsa alla dessa onyanserade påhopp på detta spel.

En viktig sak man måste ha klart för sig (oavsätt om man gillar det eller inte): Majoriteten av världens datorspelare är inte med i någon clan och dedicerade servrar har dessa inte mycket användning av. Varför får inte IW släppa ett spel riktat till denna målgrupp? När man läser kritiken verkar det som att clanspelare anser sig vara mer värda, och det tycker jag är otroligt pinsamt på många sätt.

Vissa kanske tycker att spelet kunde vara ännu bättre, men jämför spelet med andra på marknaden så står det sig ganska bra. Mycket bra till och med, och försäljningssiffrorna pekar också på detta. Vad är problemet? Det är väl som med alla andra spel, passar det inte just din smak så behöver du inte köpa det.

Det verkar som att många känner sig svikna av deras tidigare älskade IW, som att det är en relation som rasat samman. Kanske är det några som har nytta av att backa tillbaka ett par steg och se det hela i ett större perspektiv.


signatur
Medlem
Skrivet av Thinner:

Det är otroligt frustrerande att läsa alla dessa onyanserade påhopp på detta spel.

En viktig sak man måste ha klart för sig (oavsätt om man gillar det eller inte): Majoriteten av världens datorspelare är inte med i någon clan och dedicerade servrar har dessa inte mycket användning av. Varför får inte IW släppa ett spel riktat till denna målgrupp? När man läser kritiken verkar det som att clanspelare anser sig vara mer värda, och det tycker jag är otroligt pinsamt på många sätt.

Vissa kanske tycker att spelet kunde vara ännu bättre, men jämför spelet med andra på marknaden så står det sig ganska bra. Mycket bra till och med, och försäljningssiffrorna pekar också på detta. Vad är problemet? Det är väl som med alla andra spel, passar det inte just din smak så behöver du inte köpa det.

Det verkar som att många känner sig svikna av deras tidigare älskade IW, som att det är en relation som rasat samman. Kanske är det några som har nytta av att backa tillbaka ett par steg och se det hela i ett större perspektiv.

bra talat
skrattar åt alla de som säger att spelet kommer suga och att de inte ska spela det, och sedan laddar ner det och spelar iaf


signatur

"Framtidens fascister kommer kalla sig Anti-fascister"
- Winston Churchill

Medlem

Men herregud, om spelet är så jäkla bra till konsolen, så betyder det att det är skit på pc bara för att pc V. är som konsol V. använd hjärnan, spelet blir lika kul på pc som det är på konsol.

Medlem

Shit!
2 MILJARDER på 2 DYGN!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Har inte en aning om hur mkt det kostade att utveckla detta spel men 2.1 miljarder är grymt mycket pengar, Sen betalar man ju 400-600 för ett spel.
Känns som rena ockerpriserna

Medlem

Ser framemot måndag, då jag förhoppningsvis får mitt exemplar.

Medlem
Skrivet av Mathias:
Skrivet av Samurai237:
Skrivet av StrongBad:

Jag postade en bild nyligen i forumet, tycker den passar väl till den här nyheten:

[http://img5.imageshack.us/img5/6062/1258035395841.jpg]

Oj hela 833 medlemmar. Det var nog mycket pengar IW förlorade på denna grupp.

Hmm, de flesta i den där gruppen verkar ju sitta och spela MW2. Lite underligt om de nu bojkottar det

[http://data.fuskbugg.se/skalman01/--facepalm.JPG]

Inaktiv
Skrivet av Er3c10nrr:

Håller med dig Mathias på den listan är det 19 st som spelar modern warfare 2 Tycker det är lite roligt Hehe Det är borde bra och dåligt att dem har Dedicated servrar;) Jag sitter och spelar detta spelet varje dag har inte varit med om något sånt här bra spel på länge även om jag inte är så gamal;) Aja man får ju säga/skriva vad man tycker;) För min del GRYMT SPEL

Borde finnas en gräns på hur många smilies man kan ha i varje inlägg... >.>

Det måste ju vara bra många av alla "bojkottare" som köpt spelet eftersom det sålt så bra som det har...


signatur

CZorg will rise again...

Skrivet av DAoG:

Har inte en aning om hur mkt det kostade att utveckla detta spel men 2.1 miljarder är grymt mycket pengar, Sen betalar man ju 400-600 för ett spel.
Känns som rena ockerpriserna

När ett helt manskap har snajdat på nåt i 2 år dag ut och dag in tycker jag 400-600 är en självklarhet ...
Översätt det till att tex jag som svetsare eller en snickare kostar 300-400 kr i timmen minst


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av DAoG:

Har inte en aning om hur mkt det kostade att utveckla detta spel men 2.1 miljarder är grymt mycket pengar, Sen betalar man ju 400-600 för ett spel.
Känns som rena ockerpriserna

När ett helt manskap har snajdat på nåt i 2 år dag ut och dag in tycker jag 400-600 är en självklarhet ...
Översätt det till att tex jag som svetsare eller en snickare kostar 300-400 kr i timmen minst

Låt nu säga att ett helt manskap suttit och filat på detta i två år. För skoj skull säger vi 100 man. Och så överdriver vi lönen och säger att dom fått ½ mille per man och år.
Då är vinsten 1,9 miljarder.... (ja jag vet, licenskostnader och distribution går ifrån)
Bra för aktiehållarna, men jag tycker också det är ockerpris.

Inaktiv
Skrivet av Gagoff:

Kalla mig gnällig om ni vill, men jag har mina åsikter om hur ett trofast community ska behandlas, och detta är inte rätt.

Allt du säger stämmer till 100%. En handikappad konsol-generation har fördummat spelmarknaden rejält. Låter hårt? Men så är det.

Detta spel är verkligen inte värt pengar. Är trött på scriptade linjära storymodes, där man placeras i en miljö som erbjuder en och samma lösning varje gång.
Utvecklaren satsar stenhårt på det visuella (som såklart är 10/10 möjliga), men faller på realism.

Men så blir det när det handlar om pengar i första hand, vaurmärke i andra och fansen någonstans längst bak som ett onödigt måste.

Medlem

Konsollspelare som inte berörs av den markanta försämringen i kvalitet jämfört med tidigare delar i serien borde inte bry sig tycker man. Tar de illa upp för att man kritiserar försämringar på en helt annan plattform? Märkligt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

dmn
Medlem
Skrivet av Pstar:

Detta spel är verkligen inte värt pengar. Är trött på scriptade linjära storymodes, där man placeras i en miljö som erbjuder en och samma lösning varje gång.
Utvecklaren satsar stenhårt på det visuella (som såklart är 10/10 möjliga), men faller på realism.

Call of Duty är och har alltid varit en form av interaktiv cinematisk upplevelse. Förväntar man sig nånting annat är man dum. Det är ingen soldatsimulator. Det har aldrig varit tal om att försöka uppnå realism, så jag vet inte riktigt hur du kan tycka att det faller på grund av avsaknaden av det. Fast du kanske anser att filmer du ser är dåliga om dom inte är realistiska?

MW2 (SP) är utan tvekan den bästa upplagan av serien hittils. Grymt kul att spela igenom.
Gillar också MP-delen - har faktiskt inget att klaga på. Helt ärligt.

BF:BC2 kommer att överglänsa detta enormt, dock...hardcore-fan av BF-serien som man är

Medlem

Grenade of Grenade: Grenade Warfare 2.

Inaktiv
Skrivet av Slashneed:
Skrivet av realin:

ps. älskar att döda folk med skölden.

Döda folk med skölden är skiten! Måste kännas så förnedrande när det kommer en spelare dundrandes med en fet glasbit och slår in ansiktet på en

Hehe jo det är skit kul.. fast tyvärr så kan man inte jämföra det med att gå rambo med ett assault rifle.. fast då jag har fått högsta lvln så blir det mera sköld lir.

Medlem

Jag undrar om dom redovisar försäljning av individuella spel eller om dom räknar alla ex som stora kedjor har beställt och inte såld till konsument än. Så som skivindustrin gjorde för...

Medlem
Skrivet av Pstar:

Detta spel är verkligen inte värt pengar. Är trött på scriptade linjära storymodes, där man placeras i en miljö som erbjuder en och samma lösning varje gång.

Det kan du väl knappast beskylla konsolspelarna för, Call of Duty 1 var ju precis likadant

Sedan visst, jag tycker också att det är trist att pc:n inte är kung längre, men man kan inte direkt beskylla konsolSPELARNA för det, det är väl snarare bara den vägen utvecklingen gått.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Bevisar bara på hur dumma folk är. Företagen kan behandla oss hur som helst men folk köper ändå. Boycott är så jädrans slöseri med tid eftersom folket ändå är dumma nog och kommer köpa spelet sen ändåså.

Fattar dock inte hur det kunde ha sålt så bra, så bra är inte spelet.

detta spel är väldigt väldigt bra,..det är bara att titta på försäljningen,,siffror ljuger inte...

Medlem
Skrivet av SorbP:

Hur funkar det online då ni som har testat?

fungerar väldigt bra

Medlem
Skrivet av Slashneed:
Skrivet av Hardboiled15:

Sitter och spelar nu satan vad simpelt de har lyckats gjort ett spel som i grunden är ganska simpelt redan. Köpte jag det? Aldrig har laddat hem det och kör SP.

Är det något att vara stolt över? Det är inte så jäkla coolt som du kanske tror.

I det här fallet så är det något att vara stolt över.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av BPR Cisco:
Skrivet av Fr0gg0.:

Bevisar bara på hur dumma folk är. Företagen kan behandla oss hur som helst men folk köper ändå. Boycott är så jädrans slöseri med tid eftersom folket ändå är dumma nog och kommer köpa spelet sen ändåså.

Fattar dock inte hur det kunde ha sålt så bra, så bra är inte spelet.

detta spel är väldigt väldigt bra,..det är bara att titta på försäljningen,,siffror ljuger inte...

Jaha, alla spel såld första dagen kan då inte räknas alls, dom som köpte dom hade ju ingen aning om hur det var....

Inaktiv

Nya säljrekord (såg länken på http://www.neowin.net )

http://investor.activision.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=42...

Citat:

SANTA MONICA, Calif., Nov 18, 2009 /PRNewswire-FirstCall via COMTEX News Network/ -- Activision Blizzard, Inc. (Nasdaq: ATVI) announced today that Infinity Ward's Call of Duty: Modern Warfare 2 continues to shatter theatrical box office and video game sales records for five-day worldwide sell through in dollars. The biggest entertainment launch in history set a new worldwide estimated five-day sell-through record of approximately $550 million, according to internal Activision estimates.

Så på fem dagar har de dragit in drygt en halv miljard dollar. Inte illa.

123
Skriv svar