Xbox Lives höstuppdatering på tisdag

Robot
Xbox Lives höstuppdatering på tisdag
Medlem
Xbox Lives höstuppdatering på tisdag

Var det inte just en "dashboard" uppdatering för några veckor sedan?? Version 2.0.8955.0 släpptes ju 28Okt? Är det här en ännu nyare version?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Last.fm stöd verkar riktigt skönt, haft det till datorn i över 3 år nu, riktigt bra skit


signatur

AYY LMAO

Medlem

Ja, men kan ju hoppas att deras videotjänst funkar när dem väl drar igång allt live, för jag själv har inte kunnat komma åt zune marketplace på flera veckor, dem enda filmerna jag kommit åt är dem 5-6 filmerna som var som "preview" på förstasidan.

Sen ville dem att man skulle stresstesta marketplace genom att se utvalda filmer (för sverige var det matrix reloaded och harry potter 4, men är svårt när man inte kom åt deras tjänst.

Och när man skickar in en fråga till deras forum om vad som kan vara felet så fick man bara att frågan skickades vidare till "svarad" men inte var det svarat inte. Zune Marketplace is temprary unavailable please try later, i cirka 1 månad eller så.

Medlem

Det här känns ju inte jättenödvändigt direkt. Fixa mkv-stöd istället!

Medlem

I R LIKE THIS =D


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Det här känns ju inte jättenödvändigt direkt. Fixa mkv-stöd istället!

Haha precis vad jag tänkte skriva! +1 på den.

Air
Medlem

Ban wave på G eller?

Medlem

tråkigt att man ska behöva betala för att se heroes när de ändå sänder det gratis på tv. hmm eller jag kanske resonerar underligt här. nåja det e bra som fan att man kan hyra film iaf. hoppas detta funkar felfritt!

Medlem

Skönt att de väljer Capote från "Sony Pictures Classic" när de ska dema Zune på X360. haha


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Nocimar:

Ja, men kan ju hoppas att deras videotjänst funkar när dem väl drar igång allt live, för jag själv har inte kunnat komma åt zune marketplace på flera veckor, dem enda filmerna jag kommit åt är dem 5-6 filmerna som var som "preview" på förstasidan.

Sen ville dem att man skulle stresstesta marketplace genom att se utvalda filmer (för sverige var det matrix reloaded och harry potter 4, men är svårt när man inte kom åt deras tjänst.

Och när man skickar in en fråga till deras forum om vad som kan vara felet så fick man bara att frågan skickades vidare till "svarad" men inte var det svarat inte. Zune Marketplace is temprary unavailable please try later, i cirka 1 månad eller så.

Tillhör du någon testgrupp eller så? Tänkte bara för jag kan då inte använda något av det som du nämner.

Inaktiv

Kostar alla filmer/serier med zune? Eller finns det nånting man kan kolla på gratis?

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Var det inte just en "dashboard" uppdatering för några veckor sedan?? Version 2.0.8955.0 släpptes ju 28Okt? Är det här en ännu nyare version?

Om jag inte minns fel var det bara en förberedelse inför just den här kommande uppdateringen, dvs. ingenting som vi användare märkte av.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

dröjer inte länge innan pc'n kommer att kännas överflödig.

Medlem

Lagom tills man ska byta till PS3.:) Jävla larv dom hittar på.

Medlem

Att se streamed film på xboxen är iaf något som jag ser fram emot!

Skrivet av zwanco:

Kostar alla filmer/serier med zune? Eller finns det nånting man kan kolla på gratis?

Den där filmen som köptes i trailern kostade 300-något microsoft points. 500 Microsoft points kostar c.a 56 kr.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av wiki:

dröjer inte länge innan pc'n kommer att kännas överflödig.

haha

HAHAHAHA

hehe, världen kommer kanske bara behöva max 5 datorer snart oxå? 512kb RAM? osv osv

Men kul att de mest rabiata konsolkramarna får någon promille av den värld PC-ägarna tagit som given i flera år. Okey, de får betala för det(Gold) men ändå! KUL!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

360'n håller på att förvandlas till en social networking konsoll. Enda skillnaden är att ni får betala för det också.

Era tårar är så utsökta

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av wiki:

dröjer inte länge innan pc'n kommer att kännas överflödig.

haha

HAHAHAHA

hehe, världen kommer kanske bara behöva max 5 datorer snart oxå? 512kb RAM? osv osv

Men kul att de mest rabiata konsolkramarna får någon promille av den värld PC-ägarna tagit som given i flera år. Okey, de får betala för det(Gold) men ändå! KUL!

du får väl ursäkta mig. men jag har svårt att se poängen med att ha både en dator och en konsol i hemmet då konsolen tar 1/10 så mkt plats och kräver minimalt med maintenance. vad gör folk på sina datorer? , lyssnar på musik/film, spelar spel, mailar/messenger, surfar, shoppar etc etc. kan en konsol göra samma sak kan nog pcn komma att kännas väldigt överflödig. säger inte att den kommer försvinna, folk behöver väl den för att jobba. men jag tror att det blir allt vanligare att flytta in en konsol/multimedia-station i vardagsrummet och slopa datorhörnan.

Medlem
Skrivet av wiki:
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av wiki:

dröjer inte länge innan pc'n kommer att kännas överflödig.

haha

HAHAHAHA

hehe, världen kommer kanske bara behöva max 5 datorer snart oxå? 512kb RAM? osv osv

Men kul att de mest rabiata konsolkramarna får någon promille av den värld PC-ägarna tagit som given i flera år. Okey, de får betala för det(Gold) men ändå! KUL!

du får väl ursäkta mig. men jag har svårt att se poängen med att ha både en dator och en konsol i hemmet då konsolen tar 1/10 så mkt plats och kräver minimalt med maintenance. vad gör folk på sina datorer? , lyssnar på musik/film, spelar spel, mailar/messenger, surfar, shoppar etc etc. kan en konsol göra samma sak kan nog pcn komma att kännas väldigt överflödig. säger inte att den kommer försvinna, folk behöver väl den för att jobba. men jag tror att det blir allt vanligare att flytta in en konsol/multimedia-station i vardagsrummet och slopa datorhörnan.

Underhåll? Ja det enda jag gjort med min dator under sista tiden är att jag har bytt till en SSD.

Vad menar du med datorhörna? Jag har min PC direkt kopplad till HDTVn i vardagsrummet.
Att ens argumentera för att en konsoll ska kunna ta över datorns användningsområde är direkt efterblivet.

Fin textvägg för övrigt.

Medlem
Skrivet av ROFLMAO:

Underhåll? Ja det enda jag gjort med min dator under sista tiden är att jag har bytt till en SSD.

Vad menar du med datorhörna? Jag har min PC direkt kopplad till HDTVn i vardagsrummet.
Att ens argumentera för att en konsoll ska kunna ta över datorns användningsområde är direkt efterblivet.

Fin textvägg för övrigt.

VARNING MYCKET TEXT, ROFLMAO KANSKE INTE FÖRSTÅR OCH DET KANSKE ÄR FLER SOM INTE GÖR DET. FÖRST KOMMER TOO LONG DIDN'T READ-VERSIONEN!

Korkat att kalla någon efterbliven när man inte förstår dess argument.

LONG VERSION:
Känns något efterblivet att inte kunna sätta sig in i andras argument och synvinklar. Med ett bra gränssnitt och bra inputmodul så skulle de mesta saker kunna slå ut stora delar av hemdatorn.
Ta en titt på casualanvändarna!
Jag har en HDTV men jag har inte den uppkopplad till tv:n, fast pga dålig planlösning på lägenheten så är de ändå bredvid varandra. Varken min far eller min mor har kopplat upp datorn till sin tv. (Divorced)
Min far använder datorn till att kolla upp flugfiskebindningsinstruktioner, spela något spel då och då, youtube och aftonbladet.se.
Min mor använder datorn till att använda facebook, communities allmänt, youtube, MSN och inte särskilt mycket mer. Min lillasyster likaså.
De båda kan snart göra de på både PS3:an och Xbox360 och min far är dessutom på jakt efter en Blu-rayspelare.

(Varför känns de som att "Hardcore"-folket är de som är mest socialt missanpassade ever?)


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Tänk om det stod I Windows användaravtal att de hade rätt att låsa din dator och stänga av internet utan anledning.

Det gör det nämligen i Xbox live avtalet
Have fun!

Medlem
Skrivet av ROFLMAO:
Skrivet av wiki:
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av wiki:

dröjer inte länge innan pc'n kommer att kännas överflödig.

haha

HAHAHAHA

hehe, världen kommer kanske bara behöva max 5 datorer snart oxå? 512kb RAM? osv osv

Men kul att de mest rabiata konsolkramarna får någon promille av den värld PC-ägarna tagit som given i flera år. Okey, de får betala för det(Gold) men ändå! KUL!

du får väl ursäkta mig. men jag har svårt att se poängen med att ha både en dator och en konsol i hemmet då konsolen tar 1/10 så mkt plats och kräver minimalt med maintenance. vad gör folk på sina datorer? , lyssnar på musik/film, spelar spel, mailar/messenger, surfar, shoppar etc etc. kan en konsol göra samma sak kan nog pcn komma att kännas väldigt överflödig. säger inte att den kommer försvinna, folk behöver väl den för att jobba. men jag tror att det blir allt vanligare att flytta in en konsol/multimedia-station i vardagsrummet och slopa datorhörnan.

Underhåll? Ja det enda jag gjort med min dator under sista tiden är att jag har bytt till en SSD.

Vad menar du med datorhörna? Jag har min PC direkt kopplad till HDTVn i vardagsrummet.
Att ens argumentera för att en konsoll ska kunna ta över datorns användningsområde är direkt efterblivet.

Fin textvägg för övrigt.

hade ingen aning att mitt inlägg skulle väcka så pass starka känslor. välkomnar gärna en diskussion, men behöver du verkligen kalla mina åsikter för efterblivna? jag kan ju förstås ha väldigt fel i det jag skriver, men nu ser det ju faktiskt ut som så att vi är väldigt många människor på den här planeten med väldigt olika behov. så bara för att Du är aldrig skulle byta ut din pc mot en mindre mer kompakt multimediamaskin/konsol, om än mindre anpassningsbar, så betyder det inte att
andra tycker likadant. när jag skrev att pcn skulle kännas överflödig gjorde jag en generalisering av alla användare. jag tycker verkligen inte framtiden är så glasklar som du vill få den att verka. där du ser potentialen i en PC med alla valmöjligheter kanske majoriteten ser strul och krångel med allt det medför. folk är ofta bekväma av sig och gillar att få saker serverade, hatar strul och att behöva göra för många val.

Inaktiv

Varför kan man inte välja själv om man vill lägga dyr konsol-hdd plats på att installera dylika fluff-tjänster? Boxen skaffades för spel, inte för att farsebooka från soffan.

Undrar hur man kopplar en TV till en HDTV...

Medlem

Fan va sweet, undra vad det kommer att kosta att hyra film och serier osv. intressant!

Medlem

Så vi i Europa kommer också kunna streama filmer nu? Har väl bara varit för USA o sånt hittills eller?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Nästa xbox/ps kommer man kunna använda mus och tangentbord också. Sen uppgradera den så spelen flyter bättre. Kanske till och med installera olika operativsystem.. hmm..

Medlem

Ser fram emot filmtjänsterna iaf. Ja, det kanske är lite dyrt, men trevligt att det kommer finnas där, väntat på något liknande här sen de annonserade netflix-stöd i USA.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av mrburner:

Tillhör du någon testgrupp eller så? Tänkte bara för jag kan då inte använda något av det som du nämner.

Ja, man kunde ansöka om att få testa den i förtid, likadant som med alla större uppdateringarna.
Jag är också med o testar, det enda som verkar kunna vara något e streaming 1080p film, hoppas bara utbudet blir lite större.

Lunarstorm 2.0, F'låt Facebook (som fenomen) e ju bara tragiskt så det går bort.
Twitter vettifan, har inget konto så jag har inte testat det.

Last.Fm - Kommer inte fungera i sverige afaik.
Är regionslåst i preview:en iallafall.. går bort hursomhelst då det inte går att använda i spel.

Skrivet av Zerp:

Tänk om det stod I Windows användaravtal att de hade rätt att låsa din dator och stänga av internet utan anledning.

Det gör det nämligen i Xbox live avtalet
Have fun!

Du borde läsa igenom Liveavtalet om du verkligen tror det.

1. Xbox LIVE är inte internet, det är ett slutet nätverk som tunnlar via internet.

2. Du blir inte avstängd från det utan anledning, tycker du att du blivit det, ring supporten.

3. Genom att starta konsollen och koppla upp den via internet har du godkänt deras användarvillkor vilket ger dom rätt att banna skiten ur dig om du på något sätt bryter mot användaravtalet
(chippar, hackar, uppför sig som ett arshle m.m.)

-godkänner man inte villkoren, ja då ger man fan i o trycka accept då den frågar första gången man kopplar upp sig på live, så enkelt är det.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av wiki:

dröjer inte länge innan pc'n kommer att kännas överflödig.

haha

"dröjer inte länge innan alla börja åka moppe istället för bil"

för xboxen är ju inte en liten dator med VÄLDIGA restriktioner?

finns det verkligen folk som seriöst HELLRE har ett xbox eller ps3 ISTÄLLET för en pc?
sist jag kollade så hade dom flesta börjat byta till laptop, och dom verkar vara mycket mindre i storlek än en spelkonsoll.. hmm..

såklart så finns det som skrev i inlägg senare: människor som är dumma och lata och inte pallar att lära sig något om saker dom använder. men jag tror nog inte att dom tänker så mycket att dom väljer en spelkonsoll istället för en pc.

det här är ju bara ett sätt för microsoft att göra det dom vill mest, STYRA över människor. bestämma vad vi får göra och inte får göra.
visst är det inte kass att dom börjar få filmbranschen att sluta sitta och whina över piratisering. att dom kanske börjar se nya vägar att gå.

MEN en spelkonsoll kommer inte ersätta datorn i hemmet.

(jag kände mig otroligt seriös en stund. ni får ursäkta om något jag skrev ser väldigt argt ut. jag har druckit mycket kaffe idag)

12
Skriv svar