Stora svärd och döda kroppar i Deep Down

Robot
Stora svärd och döda kroppar i Deep Down
Medlem
Stora svärd och döda kroppar i Deep Down

Fast, även om spelet utspelar sig i New York år 2094, så är det ju inte drakar och riddare där. Utan man utforskar ju minnen som "lämnats" i/på föremål från förr, vilket i sin tur låter en återuppleva dessa minnen.

edit: Tänk Assassins Creed


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Skribent
Skrivet av Dajnamajt:

Fast, även om spelet utspelar sig i New York år 2094, så är det ju inte drakar och riddare där. Utan man utforskar ju minnen som "lämnats" i/på föremål från förr, vilket i sin tur låter en återuppleva dessa minnen.

edit: Tänk Assassins Creed

Ja just det, ändrar!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Japaner och deras titlar på spel...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Så man spelar i framtida US och får uppleva "medeltida europa"?

Och kan vi inte skrota idén med jätte stora tvåhands svärd.
Är så trött på svärd 4ggr större en min karaktär. Lika så med bepansrade Bh:ar och string. Tycker verkligen den stora massan det är bättre en realistiska rustningar och arsenal?


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Så man spelar i framtida US och får uppleva "medeltida europa"?

Och kan vi inte skrota idén med jätte stora tvåhands svärd.
Är så trött på svärd 4ggr större en min karaktär. Lika så med bepansrade Bh:ar och string. Tycker verkligen den stora massan det är bättre en realistiska rustningar och arsenal?

Håller med. Om det ska vara tvåhandsvärd, tycker jag att den ska vara mer realistk gjort. Inte lika stora som clouds.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Skrivet av Annanaz:

Så man spelar i framtida US och får uppleva "medeltida europa"?

Och kan vi inte skrota idén med jätte stora tvåhands svärd.
Är så trött på svärd 4ggr större en min karaktär. Lika så med bepansrade Bh:ar och string. Tycker verkligen den stora massan det är bättre en realistiska rustningar och arsenal?

4 gånger är nog att ta i. mer ungefär samma storlek som en karaktär (i längd alltså) på de flesta "överdimensionerade svärd" om man inte pratar om mechavapen etc :P.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Så man spelar i framtida US och får uppleva "medeltida europa"?

Och kan vi inte skrota idén med jätte stora tvåhands svärd.
Är så trött på svärd 4ggr större en min karaktär. Lika så med bepansrade Bh:ar och string. Tycker verkligen den stora massan det är bättre en realistiska rustningar och arsenal?

Medeltida tvåhandssvärd fanns i varianter som var runt 2 meter långa. Däremot tror jag inte att dom var så praktiska eller användes på det sättet vi ser i många spel.

Och när det gäller rustningarna så tror jag inte att en realistisk rustning ger direkt inspirerande karaktärsdesign.

Men visst håller jag med dig till viss del. Sen beror det på spelet. Skulle mina soldater i Total War springa runt med bepansrade BH:ar så skulle det se skrattretande ut.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Medeltida tvåhandssvärd fanns i varianter som var runt 2 meter långa. Däremot tror jag inte att dom var så praktiska eller användes på det sättet vi ser i många spel.

Och när det gäller rustningarna så tror jag inte att en realistisk rustning ger direkt inspirerande karaktärsdesign.

Men visst håller jag med dig till viss del. Sen beror det på spelet. Skulle mina soldater i Total War springa runt med bepansrade BH:ar så skulle det se skrattretande ut.

Alla har rätt till sin åsikt. Men

http://25.media.tumblr.com/9bd291f57c3f7cb32a3dd44272a2d6eb/t...
>
http://jbwid.com/img_02/100802a.jpg


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Alla har rätt till sin åsikt.

Ok, point taken. Det finns naturligtvis ytterligheter i båda ändarna av skalan.

Jag skrattade så kaffet rann ut över tangentbordet när jag läste ditt inlägg med bilderna så nu ska jag gå och hämta en servett att torka med. Tack för dagens garv.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Annanaz:

Alla har rätt till sin åsikt.

Ok, point taken. Det finns naturligtvis ytterligheter i båda ändarna av skalan.

Jag skrattade så kaffet rann ut över tangentbordet när jag läste ditt inlägg med bilderna så nu ska jag gå och hämta en servett att torka med. Tack för dagens garv.

Härligt att man kan sprida lite glädje över denna, annars så muntra sida.


signatur

Rwa?

Medlem

Gratis smakar bäst ! =P

1
Skriv svar