Hur ska ni fira nyår?

Medlem
Hur ska ni fira nyår?

Hur ska alla här på FZ fira in det nya året ikväll? Stor fest? Middag med familjen? Smällare och rakter för tiotusentals kronor?

Själv ska jag, min vana trogen, sitta hemma och ta det lugnt. Jag har aldrig firat nyår med något större spektakel. Ikväll tänkte jag kolla på Blade Runner Final Cut som jag fick i julklapp av en vän och käka chips på soffan. Fram till dess blir det lite spel under dagen och förhoppningsvis lyckas jag reta upp någon här på FZ så jag får mitt dagliga gräl också.

KoP
Medlem

I lugn och ro, kontemplerandes över det gångna året.

Medlem

Viltmiddag med vännerna, avslutas på torget till kommunens raketer vid tolvslaget!


signatur

Burn in the light.

Medlem

Vanligtvis med vänner, middag och öl...
Men i år känner jag mig bara less och ovillig inför nyårsfirande så det finns en chans att jag bara stannar hemma och sölar framför tv/dator istället. Har aldrig känt något speciellt inför nyår.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Framför tv:n med Star Wars trilogin på laserdisc, must i glaset och potatisskruvar i skålen.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Skönt att höra att jag inte är ensam om att fira nyår på soffan.

Medlem

Jag ska käka middag med föräldrarna och senare iväg för engångsskull och fira med kompisar.
Med både alkohol och fyrverkeri så får vi väl se om man har alla fingrar i behåll imorgon!
Gott nytt år på er!

Medlem

Tre-rätters (med studentbudget) hos en kompis, hemmablandad snaps och goda vänner.

Medlem

Själv inväntar jag gästerna som ska komma över och inmundiga en trerätters och fest efter maten.

Som vanligt börjar jag nästa år med huvudvärk, illamående, blandat med ångest och rökhosta.


signatur

IDKFA

Medlem

Ska senare bort till en kompis där det väntar, middag med vänner samt snaps öl och fyrverkeri! Önska er alla ett gott nytt år !

Medlem

Jag har aldrig varit mycket för högtider överhuvudtaget. De är helt vanliga dagar för min del.

23:55 kommer jag att luta mig ut från balkongen för att beundra fyrverkerierna. Möjligen röka en cigarill i ett vågat försök att celebrera tillfället för att smälta in. Efter 5-10 minuter går jag tillbaka in igen och fortsätter med mitt vardagliga liv.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Softar dag med tjejen. Lite finare middag, Film i soffan
Vi drar nog någon bana "Lara Croft : guardian of Light" som vi spelar om nu.

Klappar vovven som är lite små skraj när det smäller
Öppnar en Magnum Pommac bara för att demonstrativt och som vanligt ha ett nyktert nyår (är så trött på alla som bara ska supa, SUPA)

Slår över på tv:n kl 23:50 och lyssnar på Filip & Fredrik´s säkerligen gapiga stämmor
Tittar över nejden på alla färgglada fyrverkerier i 5 min tills man tröttnar


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Under the influence av både det ena och det andra.

Medlem

Det blir myskväll i soffan med min sambo och 4mån gamla son, om han är vaken dvs Jag har festat in det nya året allt för många gånger, så det ska bli skönt att bara ta det lugnt och för en gångs skull höra vad fan Jan Malmsjö säger

Medlem

Som dom senaste 5-6 åren.
Spela nåt spel eller se nån film, antagligen sova runt 23

Medlem

Häng med vänner och dricka, fylla och lugn i en härligt diffus kombination.

Toppar kvällen med lite khom loy's vid midnatt

Medlem

Ja.. fira den i grovt förkylt tillstånd allena, då tanken var att man skulle jobba 06:45 imorgon. Skulle egentligen käkat hos morsan, men hon hamnade på sjukan för inflammerad gallblåsa...

Näe, inviger året med en sjukanmälan och en whisky ståendes vid den franska balkongen och glo på lilla Beirut när det brakar loss.

Gott nytt år på er, FZ-kamrater!

Valåret 2014 är snart här. Blir underbart att garva åt valfläsket.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Det blev såhär:

Käka med polare dricka så in åt helvete på en kort tid och sen åka runt bland en massa hemmafester fram till klockan 5 på morgonen. Ta första tåget så man kommer hem till runt 7 på morgonen! Bra natt!

Medlem
Skrivet av vTune:

Det blev såhär:

Käka med polare dricka så in åt helvete på en kort tid och sen åka runt bland en massa hemmafester fram till klockan 5 på morgonen. Ta första tåget så man kommer hem till runt 7 på morgonen! Bra natt!

Och ändå är du vaken och sitter vid datorn nu? Good job!

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av vTune:

Det blev såhär:

Käka med polare dricka så in åt helvete på en kort tid och sen åka runt bland en massa hemmafester fram till klockan 5 på morgonen. Ta första tåget så man kommer hem till runt 7 på morgonen! Bra natt!

Och ändå är du vaken och sitter vid datorn nu? Good job!

Japp! och käkar oxflié mums!

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Själv inväntar jag gästerna som ska komma över och inmundiga en trerätters och fest efter maten.

Som vanligt börjar jag nästa år med huvudvärk, illamående, blandat med ångest och rökhosta.

Man skall börja det nya året på absoluta botten, då kan det bara bli bättre därefter!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd

Stödjer inte raketer då jag tar hänsyn till hundar och andra djur då jag och tjejen äger själv en hund. Firade hos farsan och hans sambo på landet i lugnan ro långt från raketerna. Aldrig varit skönare nyår någonsin.

Medlem

första nyåret sedan jag var 14 år som jag var nykter Kändes väldigt uppfriskande

Well.. Var på tre fester, vid 12-slaget stod jag och kollade på idioter som sköt fyrverkerier rakt in i folkmassan, och vid tre däckade jag på en kompis soffa! Har haft bättre Nyår, men även betydligt sämre!


signatur

rock n roll aint noise pollution

Medlem

Hade tänkt o hänga med en polare och dricka lite öl och eventuellt njutit lite av det gröna samt lagat en god maträtt och helt enkelt softa.
Men det blev nada, zip, zero då jag åkte på influensa så blev liggandes och tyckte livet var allt annat än spännande.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Vart magsjuk när jag blev bjuden på julbordsrester, låg still i soffan och knaprade på Baconlindade daddlar med grönmögelost (riktigt goda), och kollade på Hotell Transylvanien och Arthur och julklappsrushen, Sköna filmer speciellt Arthur, en framtida julklassiker.

Och chipps i mängder! Om jag nu ändå vart kopplad till toan så kan jag lika väll tugga chipps i mängder.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Vart magsjuk när jag blev bjuden på julbordsrester, låg still i soffan och knaprade på Baconlindade daddlar med grönmögelost (riktigt goda), och kollade på Hotell Transylvanien och Arthur och julklappsrushen, Sköna filmer speciellt Arthur, en framtida julklassiker.

Och chipps i mängder! Om jag nu ändå vart kopplad till toan så kan jag lika väll tugga chipps i mängder.

Ja, baconlindade daddlar och chips är säkert en jättebra kur om man är magsjuk. Är inte det som att bota lungcancer med skorstensrök?

Skrivet av Bennii:
Skrivet av Traveller in time:

Vart magsjuk när jag blev bjuden på julbordsrester, låg still i soffan och knaprade på Baconlindade daddlar med grönmögelost (riktigt goda), och kollade på Hotell Transylvanien och Arthur och julklappsrushen, Sköna filmer speciellt Arthur, en framtida julklassiker.

Och chipps i mängder! Om jag nu ändå vart kopplad till toan så kan jag lika väll tugga chipps i mängder.

Ja, baconlindade daddlar och chips är säkert en jättebra kur om man är magsjuk. Är inte det som att bota lungcancer med skorstensrök?

Jag skulle ju ta med mig snaxet som medlemmar här på FZ rekommenderade, men så blev jag magsjuk och fick njuta av det själv, det var goa grejer det. Är man redan sjuk och har så mycket chips så är det bara att köra på. Blir ju toalettbunden oavsett.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Avstängd
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Traveller in time:

Vart magsjuk när jag blev bjuden på julbordsrester, låg still i soffan och knaprade på Baconlindade daddlar med grönmögelost (riktigt goda), och kollade på Hotell Transylvanien och Arthur och julklappsrushen, Sköna filmer speciellt Arthur, en framtida julklassiker.

Och chipps i mängder! Om jag nu ändå vart kopplad till toan så kan jag lika väll tugga chipps i mängder.

Ja, baconlindade daddlar och chips är säkert en jättebra kur om man är magsjuk. Är inte det som att bota lungcancer med skorstensrök?

Jag skulle ju ta med mig snaxet som medlemmar här på FZ rekommenderade, men så blev jag magsjuk och fick njuta av det själv, det var goa grejer det. Är man redan sjuk och har så mycket chips så är det bara att köra på. Blir ju toalettbunden oavsett.

Är man redan magsjuk så behåller inte magen något Bennii

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Traveller in time:

Vart magsjuk när jag blev bjuden på julbordsrester, låg still i soffan och knaprade på Baconlindade daddlar med grönmögelost (riktigt goda), och kollade på Hotell Transylvanien och Arthur och julklappsrushen, Sköna filmer speciellt Arthur, en framtida julklassiker.

Och chipps i mängder! Om jag nu ändå vart kopplad till toan så kan jag lika väll tugga chipps i mängder.

Ja, baconlindade daddlar och chips är säkert en jättebra kur om man är magsjuk. Är inte det som att bota lungcancer med skorstensrök?

Jag skulle ju ta med mig snaxet som medlemmar här på FZ rekommenderade, men så blev jag magsjuk och fick njuta av det själv, det var goa grejer det. Är man redan sjuk och har så mycket chips så är det bara att köra på. Blir ju toalettbunden oavsett.

Är man redan magsjuk så behåller inte magen något Bennii

Ja, jag vet vad magsjuka är.

1
Skriv svar