Medlem
Emån

Det var dags att hårdtesta min GoPro och för det behöver man vatten. En jäkla massa vatten och gärna kallt och strömt vatten

Emån duger gott till sådana små roliga projekt! Det fanns också en möjlighet att vi skulle fånga någon lax på film eftersom det är lek-säsong just nu. Vi såg några som slog i vattnet men tyvärr blev det inga fiskar på film den här gången.

Det är otroligt vacker natur runt Emån och fisk eller inte är det helt klart värt en trip dit. Några kronhjortar såg vi däremot men de finns i mängder i skogarna runt ån.

För att få ut kameran i vattnet specialmonterade vi den på ett långt metspö och med en bly-tyngd undertill för stabilitet. Det hela gick bra så länge den var i vattnet, så fort den kom upp över ytan så ville den snurra i en jäkla fart. Att filmen inte visar särskilt mycket skoj förutom lite sandbotten av Emån det gör ingenting, det var ruskigt kul att hålla på och leka med kameran!

Det finns så många vackra träd där ute Kanske är det en fotobok om träd jag borde göra?

Med det önskar jag er ett gott nytt år, igen. För nu blir det nog inga fler inlägg innan tolv-slaget!

GOTT NYTT ÅR

#blogg

Medlem
Emån

Riktigt fina bilder! Du borde kolla in lite fiskefilmer på youtube för att få till det med GoPron, tror att du behöver ha den fastmonterad på spöt eller hellre en förlängningsarm utan svikt för att få bra undervattensfilmer. Kolla in Nyttfiske, Team Galant, Kanalgratisdotse och Zeebros på youtube för lite svenska fiskefilmer.

Gott nytt år!


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av Nocturne:

Riktigt fina bilder! Du borde kolla in lite fiskefilmer på youtube för att få till det med GoPron, tror att du behöver ha den fastmonterad på spöt eller hellre en förlängningsarm utan svikt för att få bra undervattensfilmer. Kolla in Nyttfiske, Team Galant, Kanalgratisdotse och Zeebros på youtube för lite svenska fiskefilmer.

Gott nytt år!

Superbra tips. Ska absolut kolla in och bli inspirerad. Det känns nästan som möjligheterna att fånga det som är under ytan är det mest spännande med en sån här kamera. Jag är alldeles för sällan i fjällen och att filma mig när jag fotograferar är inte så action-fyllt.
Synd att det är så långt till Småland annars hade jag kunnat få ihop en hel del fiskefilmer där med min styvfarsa. Jag får ta det där efterlängtade dyk-certet och bege mig ut på djupet.

1
Skriv svar