"MW2 kontroversiellt för sakens skull"

Medlem
Skrivet av Elhiss:

I dagens spel... vad gör man, jo man dödar. taaadaaa. ska vi censurera allt då?.
Sluta kolla nyheterna, det är ju fruktansvärt

Ni som hela tiden jämför med verkligheten kanske ska fundera en stund på varför soldater som skjuter soldater inte straffas, medan dom som skjuter civila hamnar i krigstribunalen i Haag....

Oavsett om man tycker det är skitsamma, det är bara pixlar eller om man är upprörd, så kan man väl inse att det är skillnad på att skjuta en som skjuter på dig och ett barn som springer skrikande för sitt liv?

Annars så är det nog inte spelet som är felet.

Medlem

det känns först o främst inte som ett PR-trick då man inte gått ut med bilder eller info om det tidigare... Det kom ju bara upp att folk satte sig emot det, innan dess visste jag iallafall inte om att scenen fanns. Så de kan inte lagt massor av PR-pengar på just den scenen...

Sen tyckte jag att det var lite kymigt att spela sekvensen. Det var något osm inte stod riktigt rätt till när man spelade den. Det kanske i sin tur var att det är SÅ jä-la bra gjort med musiken och stämningen som det kändes extra men det ÄR en lite kontroversiell scen.

Sen att GTA och alla de andra har haft liknande är väl sant men inte så påtagligt tycker jag.

Kommit en bit förbi och spelet blir bara bättre och bättre

Medlem
Skrivet av mrmanman:

det känns först o främst inte som ett PR-trick då man inte gått ut med bilder eller info om det tidigare... Det kom ju bara upp att folk satte sig emot det, innan dess visste jag iallafall inte om att scenen fanns. Så de kan inte lagt massor av PR-pengar på just den scenen...
...

Ja, spelet får mycket gratisreklam med den scenen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

123
Skriv svar