Nytt om Medal of Honor-serien "snart"

Medlem

Jag hoppas att det fixar något gött ... om mohaa ... för Spearhead och dem var fantastiska .. mena Airborne ... näää fyy

Medlem
Skrivet av Rubber Duck:

Airborne hade grymma banor, men det kändes för linjeärt, vilket är MOH stora problem; de borde kolla lite på CoD.

Så du menar att COD-kampanjer inte är linjära?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

och vilka andra EA-serier skulle du gärna se att företaget ruskar nytt liv i?

Mutant league serien skulle jag vilja se igen


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Jag tycker krig Swe VS Nor skulle va kul

Medlem
Skrivet av Rubber Duck:

Airborne hade grymma banor, men det kändes för linjeärt, vilket är MOH stora problem; de borde kolla lite på CoD.

Jag tycker du är rolig. Valfritt CoD är ju i princip det mest linjära spelet genom tiderna. Det är nästan så att det känns som det står någon bakom och puttar en i rätt riktning hela tiden. Men de gör det bra. Kolla i stället på Crysis som har linjära banor där du kan tackla olika situationer på massor av olika sätt.

Har stora förhoppningar om det här. Enda problemet är ju att de som gjorde Allied Assault hoppade ju av och gjorde Infinity Ward. Skall detta bli bra så gäller det dock att de tar spelet i rätt riktning. Det som i min åsikt gjorde Allied Assault helt överlägsen CoD serien är att de sket i realism och fokuserade på att skapa ett spel som faktiskt var kul i stället. Har nog spelat igenom Allied Assault 20 gånger vid det här laget och det är alltid lika underhållande att välja mellan 20 olika vapen som man bär med sig hela tiden och springa runt ensam bakom fiendens linjer. Det är detta som gjorde att Return to Castle Wolfenstein var så otroligt kul också. Det handlade inte om att "nu skall spelaren få uppleva så nära ett riktigt krig som möjligt" (visserligen fanns det ju sådana scener också) men snarare "nu skall spelaren få spela i mer än 5 timmar och få ha jävligt kul hela tiden".

Hur som helst hoppas jag de fokuserar mer på spelglädje än något annat vilket många andra utvecklare har glömt. Men med tanke på att det är EA som troligtvis utvecklar så lär vi inte ha så mycket tur där.

12
Skriv svar