De digitala spelen som sålde bäst till Sonys konsoler

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Bojkott:

Känns ju nice att det enda exklusiva PS4-spelet på listan hamnade på 8:e plats. Kan ju lika gärna köpa en dator. För krångligt? Köp en Steam Machine. För krångligt? Skaffa en ny hobby!

kan ju ha med att ps4 är billigare, om du säger att så inte är fallet, länka gärna en dator som är billigare med samma prestanda

edit: sen är det ju digitala nerladdningar, så dom flesta kan ju köpa på skiva

Nog för att framtiden ser ljus ut för PS4 men man ska inte hymla om att det just nu är en rätt poänglös maskin när spelutbudet är så knapert. Tyvärr.

Nej det säger jag inget om . Men att säga att PC är billigare är sånt skräpsnack så det inte är sant, men att PC är bättre däremot, det är en annan femma

Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Bojkott:

Känns ju nice att det enda exklusiva PS4-spelet på listan hamnade på 8:e plats. Kan ju lika gärna köpa en dator. För krångligt? Köp en Steam Machine. För krångligt? Skaffa en ny hobby!

kan ju ha med att ps4 är billigare, om du säger att så inte är fallet, länka gärna en dator som är billigare med samma prestanda

edit: sen är det ju digitala nerladdningar, så dom flesta kan ju köpa på skiva

Du vet om att PS4:ans SoC kommer ut på PC-marknaden nästa vecka, och att den inte kommer vara särskilt dyr? Och innan både PS4 och Xbone går att få tag på utan att ha förbokat så kommer det ha släppts nåt ännu bättre. Folk verkar tro att hårdvaran i både PS4 och Xbone är banbrytande. Det är gammal sketen x86 arkitektur som jag personligen undrar över varför vi fortfarande använder när det finns betydligt effektivare alternativ.

Nu tycker jag dock inte att det är hårdvaran som avgör, utan spelen, vilket gör mig väldigt besviken när jag ser att Killzone hamnar på 8:e plats. Men jag anser att varken PS4 eller Xbone har tillräckligt många spel för att motivera ett köp av en 4000kr maskin. Vill man slänga ut 4000kr på en konsol för att köra BF4 eller AssCreed 4 så gör det, men jag anser att man satsar på helt fel plattform om det är dessa spel som lockar till ett köp.

Jaha, så då med tanke på att när jag idag försökte "bygga ihop" en dator som skulle vara likvärdig en ps4 så hamnade prislappen på 8300:-, du menar då att priset då kommer halveras? Pyttsan säger jag! Men däremot som du säger så är det inte direkt värt att skaffa en i dagsläget med det knapra spelutbudet. Angående Killzone så ingick den väl ändock i vissa bundels, såååå jag tror nog knappast dom köper även den digitala versionen, vilket i sin tur även påverkar spelets "plats" i listan över nerladdade spel. Inget konstigt där

Vad plockade ihop då? Processor räcker med en medelmåttig Piledriver (ex A8-5500) för runt 700kr då väldigt få spel utnyttjar processorkraft idag, och köper man ett Radeon R7 260X för drygt en tusenlapp så får man en kraftigare GPU. 8GB RAM kan man få tag på för 500kr, likaså moderkort. Då är vi uppe i bara 2700kr. Chassi är en smaksak, nätagg kan man få bra för 3-400kr då det inte krävs mer än 400W, har man tur kan man hitta ett chassi där nätagg följer med. Så några 8300kr behövs verkligen inte för att få ihop en dator som ska driva sina spel i för det mesta 720p och 30 FPS.

BF4 på PS4 körs på Medium med en upplösning på 900p. 260X klarar Ultra i 1080p med acceptabel FPS och kommer klara det ännu bättre när Mantle släpps. Vill man göra det enkelt för sig så kan man köpa den där Steam Machinen från iBuyPower för $499. Visserligen dyrare men den är också bättre.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4461556/2014-01-09 . Insåg att Ram minnet kunde fås ner lite om jag tog 2 4gb istället för 1 8gb, men det handla bara om ca 150 kr. Nätagget är bara en placeholder, men priset lär ligga någorlunda ändå. Chassit, ja för om du vill ha den i tv bänken (vilket är en av fördelarna med konsol). Processorn du skrev om, visste inte det fanns något så okey för det priset. Där sjönk det med 1000kr ungefär i pris på en gång. Så då är vi nere i 7100kr ungefär, och om det integrerade grafikkortet är något att ha (har inte tid kolla upp det, dom första 2 länkarna jag hitta på google sa mer eller mindre nada) så sjunker ju priset med 2590kr, och ja då har vi hamnat på en lapp runt ps4ans och xbones pris. (Jag visste inte vilket grafikkort jag skulle ta, men tror jag tog lite för starkt)

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Vad plockade ihop då? Processor räcker med en medelmåttig Piledriver (ex A8-5500) för runt 700kr då väldigt få spel utnyttjar processorkraft idag, och köper man ett Radeon R7 260X för drygt en tusenlapp så får man en kraftigare GPU. 8GB RAM kan man få tag på för 500kr, likaså moderkort. Då är vi uppe i bara 2700kr. Chassi är en smaksak, nätagg kan man få bra för 3-400kr då det inte krävs mer än 400W, har man tur kan man hitta ett chassi där nätagg följer med. Så några 8300kr behövs verkligen inte för att få ihop en dator som ska driva sina spel i för det mesta 720p och 30 FPS.

BF4 på PS4 körs på Medium med en upplösning på 900p. 260X klarar Ultra i 1080p med acceptabel FPS och kommer klara det ännu bättre när Mantle släpps. Vill man göra det enkelt för sig så kan man köpa den där Steam Machinen från iBuyPower för $499. Visserligen dyrare men den är också bättre.

Assassins Creed 4 på PS4 spelas i 1080p med stabila 30fps

För att få det på PC i 1080p med stabila 30fps krävs ett Radeon 7870 och en FX 4300.
Men med ett FX 4300 kommer du inte kunna streama musik eller spela in video samtidigt som du spelar så verkligheten ligger nog närmare FX 6300. Men har du inget intresse att spela in video eller streama musik genom spotify så borde ett FX 4300 räcka.

X1 versionen körs i 900p stabila 30fps där duger nog ett söligare grafikkort än 7870. Möjligtvis ett 7850.

EDIT: Men om man nu ska spela på PC så ser jag ingen mening med att snåla och bygga sig en "konsol" när man kan spela Assassins Creed med 4xMSAA vilket konsolversionen saknar. Det kommer kräva många gånger mer prestanda men helt klart värt det.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Xepheros:

Jag blir fan gråtfärdig bara av att tänka tanken att min resa genom Persona 4 är över och att jag inte kommer kunna träffa mina vänner igen :C De spelen har en immersion som jag aldrig varit med om i en annan spelserie alltså.

Urk, säg inte så! Jag är i dungeon 2 nu, och jag älskar alla mina vänner redan :<

Jag har ett par tips till dig isåfall! Lägg en extra sparning precis innan du kommer in i december, och när du är på sista dagen så leta upp en spoiler-free guide som berättar hur du kommer åt True Ending snarare än Normal, det är enoooooorm skillnad på sluten, och allt faller på plats först då, och processen för att nå det är makalöst knepigt ifall en inte vet vad en letar efter!

Okej, det ska jag minnas! Just nu sitterj ag och suger ur varje droppe av spelet. Frågan är om det är värt att spela om det efteråt, det känns som det aksnke finns replayvärde, men samtidigt så känns det lite som att det är min historia när jag spelar ,och att man inte borde rucka på det

Nog finns där en viss form av replay value, med rätt många slut och en gömd boss som enbart finnes i New Game+, men samtidigt tror jag att det hade krossat inlevelsen lite ifall man börjar om resan för fort igen, så jag tror jag skulle säga att det är smartare att isåfall sätta upp flera sparningar mot slutet så du kan testa dig fram med de olika sluten (med true ending sist?), för att få se maximalt antal content.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Bojkott:

Känns ju nice att det enda exklusiva PS4-spelet på listan hamnade på 8:e plats. Kan ju lika gärna köpa en dator. För krångligt? Köp en Steam Machine. För krångligt? Skaffa en ny hobby!

kan ju ha med att ps4 är billigare, om du säger att så inte är fallet, länka gärna en dator som är billigare med samma prestanda

edit: sen är det ju digitala nerladdningar, så dom flesta kan ju köpa på skiva

Nog för att framtiden ser ljus ut för PS4 men man ska inte hymla om att det just nu är en rätt poänglös maskin när spelutbudet är så knapert. Tyvärr.

Nej det säger jag inget om . Men att säga att PC är billigare är sånt skräpsnack så det inte är sant, men att PC är bättre däremot, det är en annan femma

Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Bojkott:

Känns ju nice att det enda exklusiva PS4-spelet på listan hamnade på 8:e plats. Kan ju lika gärna köpa en dator. För krångligt? Köp en Steam Machine. För krångligt? Skaffa en ny hobby!

kan ju ha med att ps4 är billigare, om du säger att så inte är fallet, länka gärna en dator som är billigare med samma prestanda

edit: sen är det ju digitala nerladdningar, så dom flesta kan ju köpa på skiva

Du vet om att PS4:ans SoC kommer ut på PC-marknaden nästa vecka, och att den inte kommer vara särskilt dyr? Och innan både PS4 och Xbone går att få tag på utan att ha förbokat så kommer det ha släppts nåt ännu bättre. Folk verkar tro att hårdvaran i både PS4 och Xbone är banbrytande. Det är gammal sketen x86 arkitektur som jag personligen undrar över varför vi fortfarande använder när det finns betydligt effektivare alternativ.

Nu tycker jag dock inte att det är hårdvaran som avgör, utan spelen, vilket gör mig väldigt besviken när jag ser att Killzone hamnar på 8:e plats. Men jag anser att varken PS4 eller Xbone har tillräckligt många spel för att motivera ett köp av en 4000kr maskin. Vill man slänga ut 4000kr på en konsol för att köra BF4 eller AssCreed 4 så gör det, men jag anser att man satsar på helt fel plattform om det är dessa spel som lockar till ett köp.

Jaha, så då med tanke på att när jag idag försökte "bygga ihop" en dator som skulle vara likvärdig en ps4 så hamnade prislappen på 8300:-, du menar då att priset då kommer halveras? Pyttsan säger jag! Men däremot som du säger så är det inte direkt värt att skaffa en i dagsläget med det knapra spelutbudet. Angående Killzone så ingick den väl ändock i vissa bundels, såååå jag tror nog knappast dom köper även den digitala versionen, vilket i sin tur även påverkar spelets "plats" i listan över nerladdade spel. Inget konstigt där

Vad plockade ihop då? Processor räcker med en medelmåttig Piledriver (ex A8-5500) för runt 700kr då väldigt få spel utnyttjar processorkraft idag, och köper man ett Radeon R7 260X för drygt en tusenlapp så får man en kraftigare GPU. 8GB RAM kan man få tag på för 500kr, likaså moderkort. Då är vi uppe i bara 2700kr. Chassi är en smaksak, nätagg kan man få bra för 3-400kr då det inte krävs mer än 400W, har man tur kan man hitta ett chassi där nätagg följer med. Så några 8300kr behövs verkligen inte för att få ihop en dator som ska driva sina spel i för det mesta 720p och 30 FPS.

BF4 på PS4 körs på Medium med en upplösning på 900p. 260X klarar Ultra i 1080p med acceptabel FPS och kommer klara det ännu bättre när Mantle släpps. Vill man göra det enkelt för sig så kan man köpa den där Steam Machinen från iBuyPower för $499. Visserligen dyrare men den är också bättre.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4461556/2014-01-09 . Insåg att Ram minnet kunde fås ner lite om jag tog 2 4gb istället för 1 8gb, men det handla bara om ca 150 kr. Nätagget är bara en placeholder, men priset lär ligga någorlunda ändå. Chassit, ja för om du vill ha den i tv bänken (vilket är en av fördelarna med konsol). Processorn du skrev om, visste inte det fanns något så okey för det priset. Där sjönk det med 1000kr ungefär i pris på en gång. Så då är vi nere i 7100kr ungefär, och om det integrerade grafikkortet är något att ha (har inte tid kolla upp det, dom första 2 länkarna jag hitta på google sa mer eller mindre nada) så sjunker ju priset med 2590kr, och ja då har vi hamnat på en lapp runt ps4ans och xbones pris. (Jag visste inte vilket grafikkort jag skulle ta, men tror jag tog lite för starkt)

Jo både CPU och GPU var något överdimensionerad jämfört med PS4an, speciellt GPUn som hör till AMD's värstingar och är nästan dubbelt så kraftfull som den i PS4 Nätagg är även den något för överdimensionerad. Den är mer riktad mot datorer med dubbla grafikkort. Blu-ray är väl mest för den som är i behov av det. Jag har ingen optisk enhet i min dator då jag kör allt digitalt och OS installerar jag via USB, men är man ute efter alla funktioner som PS4an har så måste det ju så klart räknas in

Resten tycker jag dock är något man får räkna med kostnadsvis. Chassi finns väl i billigare alternativ där utseendet är helt okej, men ca: 700kr är ändå inte så farligt. Vill man ha något i PS4-stil så finns ju alltid http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/188790-antec_isk_600-...

Kanske inte lika slimmad, men det finns nog tunnare alternativ nånstans också med samma ljuslist

Medlem

VIlken torftig (men trots det rätt välskriven) nyhet. Jag ville ju veta under vilket tidsintervall som just de här spelen sålde bäst.

När jag såg rubriken tänkte jag att det gällde 2014 och att Battlefield 4 vunnit. Men det hade ju varit konstigt om det slagit t.ex. GTA V

Inaktiv

DU FÖRTJÄNAR FRAMGÅNG SONY:up:

12
Skriv svar