Utvecklarna svarar på frågor om Oculus Rift

Robot
Utvecklarna svarar på frågor om Oculus Rift
Medlem
Utvecklarna svarar på frågor om Oculus Rift

Det skulle vara guld om man kunde höra frågorna som ställs också.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Det skulle vara guld om man kunde höra frågorna som ställs också.

de sätter upp frågorna i annotations

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:

Det skulle vara guld om man kunde höra frågorna som ställs också.

Frågorna har sammanfattade undertexter.

Medlem
Skrivet av IceKing:
Skrivet av Puscifer:

Det skulle vara guld om man kunde höra frågorna som ställs också.

de sätter upp frågorna i annotations

Åh, tack.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Underbar passion som sprudlar när de snackar om sitt arbete.

Medlem

Stabila killar, känns väldigt trovärdigt och bra!

Tiden får utvisa hur det blir i praktiken men ändå, I can't wait for the CV

Medlem

Jag har väntat i säkert 30 år på en sån här produkt. Var riktigt nöjd med min O.R och vet att jag kommer älska Retail produkten!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Detta är next gen inom spelindustrin.
Inte PS4 och Xbox One med plagierad teknik från förgående versioner mer eller mindre. Oculus kommer placera oss inne i spelvärdar i kombination med högupplösta skärmar och mer datorkraft i framtiden, det är nästa generation teknik det.
Tack gud den allsmäktiga för Kickstarter och eldsjälar här i världen.

Medlem

Sen när har de haft problem med tearing (har ju använt V-sync från första början)?

Blandar redaktionen ihop det med suddiga texturer (smearing) som uppstår vid snabba huvudrörelser, som deras nya "low-persistence" teknik ska lösa?

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Detta är next gen inom spelindustrin.
Inte PS4 och Xbox One med plagierad teknik från förgående versioner mer eller mindre. Oculus kommer placera oss inne i spelvärdar i kombination med högupplösta skärmar och mer datorkraft i framtiden, det är nästa generation teknik det.
Tack gud den allsmäktiga för Kickstarter och eldsjälar här i världen.

Håller med om allt tills det där med gud. Tacka istället människorna bakom kickstarter.

Medlem

Hoppas OculusRift släpps lagaom dags till Star Citizen

Medlem

Svaret på första frågan var ju lite oroande för mig då jag inte tror att det kommer vara möjligt att bygga in kompensering för alla synfel. Hade jag kunnat ha linser hade jag redan skaffat det men det går inte där heller att skapa linser som helt kompenserar för mitt brythingsfel.

Medlem

Hur bra är det för ögonen och stirra på en skärm som sitter 5 cm framför ansiktet?

Medlem
Skrivet av hidayat:

Hur bra är det för ögonen och stirra på en skärm som sitter 5 cm framför ansiktet?

Så länge alla inställningar är rätt så är det inte värre än att titta på en skärm 10 meter bort.

har i många många många år funnits vapensystem där ett eller båda ögon håller fokus på en skärm bara cm från ögat/ögonen och ingen har fått ögonskador av detta vad jag vet iaf.

Medlem
Skrivet av Komured:

Svaret på första frågan var ju lite oroande för mig då jag inte tror att det kommer vara möjligt att bygga in kompensering för alla synfel. Hade jag kunnat ha linser hade jag redan skaffat det men det går inte där heller att skapa linser som helt kompenserar för mitt brythingsfel.

...men det funkar bra med glasögon och oculus rift DK1.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Komured:

Svaret på första frågan var ju lite oroande för mig då jag inte tror att det kommer vara möjligt att bygga in kompensering för alla synfel. Hade jag kunnat ha linser hade jag redan skaffat det men det går inte där heller att skapa linser som helt kompenserar för mitt brythingsfel.

...men det funkar bra med glasögon och oculus rift DK1.

Ställer mig tveksam till det med den remmen liggandes precis ovanför öronen. Är inte själva apparaten jag är skeptiskt till. Snarare fästet runt huvudet. Sen om det funkar bra eller ej med glasögon i övrigt vet jag inget om då jag inte prövat.

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Komured:

Svaret på första frågan var ju lite oroande för mig då jag inte tror att det kommer vara möjligt att bygga in kompensering för alla synfel. Hade jag kunnat ha linser hade jag redan skaffat det men det går inte där heller att skapa linser som helt kompenserar för mitt brythingsfel.

...men det funkar bra med glasögon och oculus rift DK1.

Ställer mig tveksam till det med den remmen liggandes precis ovanför öronen. Är inte själva apparaten jag är skeptiskt till. Snarare fästet runt huvudet. Sen om det funkar bra eller ej med glasögon i övrigt vet jag inget om då jag inte prövat.

Jag talar av egen erfarenhet. Jag, min sambo och min son använder alla glasögon och vi har inga problem med Oculus Rift.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar