Simcity får offlineläge

Medlem

Okej, Grattis EA ni har gjort det igen!
Efter alla uttalanden om att det är omöjligt att få spelet att gå i offline mode så kanske det hade varit bäst att skippa att släppa just offline mode?
Iallafall ur en "PR"-synvinkel?


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Kommer med nästa DLC för 14.99euro...

kommer räddningen i form av ett Offline-läge. Det är dessutom gratis. ehm du kanske ska läsa igenom innan du snackar. x)

Inaktiv

Är det bara för mig som klippet hackar något fruktansvärt?'

Edit: I högupplöst version. Klippet verkar ha problem med buffringen...eller?

Medlem

Känner lite "yo-ho yo-ho a pirate's life for me!". Inte för att jag vill spela skiten, enbart för att jävlas.

Medlem

Bah... EA kan hoppa upp och sätta sig på något, samt rotera moturs.

För det var ju lite så det kändes när Dr. EAvil levererade denna bastard till uppföljare.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

EA.... blää! Ljuger så de tror sej själva.

nyss lät det "det är helt omöjligt att köra spelet offline"
och sen kommer det iallafall... ljugande giriga äckel >(

ps, ni dödade Westwood, förlåter er aldrig.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av Bizzy:

Nu fattas det bara större städer och korrekt simulering ?

Det kommer...du måste bara köpa 2-3 stycken DLC först.

Medlem

Mao EA planerar stänga ner onlineläget snart.

Frågan är när man kommer kunna bygga städer för den pyttelilla ytan man får att bygga på nu är patetisk.

Medlem
Skrivet av oOSTORMOo:
Skrivet av Pholiage:

Kommer med nästa DLC för 14.99euro...

kommer räddningen i form av ett Offline-läge. Det är dessutom gratis. ehm du kanske ska läsa igenom innan du snackar. x)

"Ehm" du kanske ska krypa fram från under stenen lite oftare. Maxis är kända för att pumpa ut dlc efter dlc. Om du hade vetat det så hade du förstått att mitt inlägg. Det var ett skämt alltså.

Medlem

MEN DET HÄR VAR JU TEKNISKT OMÖJLIGT

Så de har alltså bytt ut glasbox engine mot en helt ny motor? Wow, snacka isåfall om en passionerad patch till ett redan gammalt spel!

Ska bli spännande att få höra en full teknisk redogörelse på hur de överfört samtliga advancerade moln-beräkningar till klientsidan! Varning för att CPU'n fattar eld

Skämt åsidå, låt mig citera mig själv ur en tidigare tråd på samma ämne;

Skrivet av KatOne:

Värt att notera är det att sen dag 1 så har crack legat ute som fungerar via en s.k. dummy server, som skickar och tar emot data från spelet men utan att faktiskt göra några beräkningar. Den trafiken som själva spelet skickar är med avsikt inlagd av utvecklarna för att likt med tentakler binda spelet till en relativt onödig online-komponent.

Detta vet vi bland annat eftersom att reverse engineering av servermjukvaran gick så ofantligt fort (till skillnad från äkta piratservermjukvara som utvecklas i åratal) - allt crackarna behövde göra var att få sin dummy server att ge samma paket tillbaka som svar för att få igenom det - obehandlat. Som ett plank som returnerar tennisbollar.

Så servrarnas enda funktion är under själva spelandet att utan hjärna nicka ja till (på klientsidan) redan färdigprocessad information.

Med andra ord, detta tröskverk i laggighet och ohälsosam dataövevikt lades på för att försvara "alltid online"-läget, "alltid online"-läget var alltså inte inkluderat för att försvara något faktiskt behov av servertrafik (utöver DRM, mikrotransaktionsförsäljning och dylikt).

Vilket såklart bidrar till att förklara sammanbrottet av servrarna vid launch. De hade inte investerat i ordentliga servrar eftersom majoriteten av trafiken (utöver logins, achivement tracking m.m.) var ren junk data som bara ska speglas eller möjligen stämplas med några bytes först. Varför hyra/köpa dyra serverparker till skräpdata? Så vad som hände var att de föll i sin egen grävda grop, de blev DDoSade av sin egen helt onödiga UDP-trafik.

Gratulerar, EA. Gratulerar.

KoP
Medlem

Spela och vara offline? Är det 1992 eller?

Medlem

Ea=Svin


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

tyvärr asså.. men de är fortfarande inte kul när det tar 2 minuter att fylla kartan med hus för att sen bara starta om på en annan map... tar väck hela poängen med simcity för mig

Medlem
Skrivet av KatOne:

http://replygif.net/i/1404.gif

MEN DET HÄR VAR JU TEKNISKT OMÖJLIGT

Så de har alltså bytt ut glasbox engine mot en helt ny motor? Wow, snacka isåfall om en passionerad patch till ett redan gammalt spel!

Ska bli spännande att få höra en full teknisk redogörelse på hur de överfört samtliga advancerade moln-beräkningar till klientsidan! Varning för att CPU'n fattar eld

Skämt åsidå, låt mig citera mig själv ur en tidigare tråd på samma ämne;

Skrivet av KatOne:

Värt att notera är det att sen dag 1 så har crack legat ute som fungerar via en s.k. dummy server, som skickar och tar emot data från spelet men utan att faktiskt göra några beräkningar. Den trafiken som själva spelet skickar är med avsikt inlagd av utvecklarna för att likt med tentakler binda spelet till en relativt onödig online-komponent.

Detta vet vi bland annat eftersom att reverse engineering av servermjukvaran gick så ofantligt fort (till skillnad från äkta piratservermjukvara som utvecklas i åratal) - allt crackarna behövde göra var att få sin dummy server att ge samma paket tillbaka som svar för att få igenom det - obehandlat. Som ett plank som returnerar tennisbollar.

Så servrarnas enda funktion är under själva spelandet att utan hjärna nicka ja till (på klientsidan) redan färdigprocessad information.

Med andra ord, detta tröskverk i laggighet och ohälsosam dataövevikt lades på för att försvara "alltid online"-läget, "alltid online"-läget var alltså inte inkluderat för att försvara något faktiskt behov av servertrafik (utöver DRM, mikrotransaktionsförsäljning och dylikt).

Vilket såklart bidrar till att förklara sammanbrottet av servrarna vid launch. De hade inte investerat i ordentliga servrar eftersom majoriteten av trafiken (utöver logins, achivement tracking m.m.) var ren junk data som bara ska speglas eller möjligen stämplas med några bytes först. Varför hyra/köpa dyra serverparker till skräpdata? Så vad som hände var att de föll i sin egen grävda grop, de blev DDoSade av sin egen helt onödiga UDP-trafik.

Gratulerar, EA. Gratulerar.

Haha najs, tack för det

ELF
Medlem
Skrivet av doom:

dom ögonen .. ser ut som han har rökt crack

Det är så man ser ut efter att man en hel dag har räddat alla sina mudokon kompisar.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

För mej spelar det ingen roll att spelet är online. Är mer irriterad på att man bara kan bygga en by som är 2-3km bred i ett spel som heter "Sim City". Själva spelet har massor av möjligheter till att bli ett bättre spel men vägrar släppa kontrollen

Medlem

Var det inte så att spelets struktur inte tillät offline play... EA förnekar sig aldrig. Känns som rätt beslut men fel anledning.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Spelar gärna SimCity online. Att fixa så att de går att spela offline känns överflödigt när resten av spelet har så mycket problem. Fixa större kartor(vilket också är "omöjligt" tydligen) samt funktioner i städerna som buggar ur utan anledning.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Struggle:

Ännu en anledning till att bojkotta EA

Haha, gör du så. Passa på att hoppa Activision och Ubisofts spel också så kan du ha kul med dina halvtaskiga indielir medan vi andra avnjuter AAA-titlar.

Medlem

Allt som Sim City borde ha varit. Too little too late EA.

Cities XL Premium

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Struggle:

Ännu en anledning till att bojkotta EA

Haha, gör du så. Passa på att hoppa Activision och Ubisofts spel också så kan du ha kul med dina halvtaskiga indielir medan vi andra avnjuter AAA-titlar.

Det är väl där vi skiljer oss du och jag, jag tänker inte bara sitta och ta emot när någon ljuger mig rakt upp i ansiktet gång på gång för att sedan förvänta sig att jag ska vara lojal emot dem efteråt, enough is enough.

Ja, eller så kan man vända på steken, du kan avnjuta dina halvtaskiga (ofärdiga) s.k. AAA-titlar och jag kan lira mina indelir. De senaste åren så tycker jag indieliren har hållit högre kvalitet än vad många AAA-titlar kommit i närheten av. Det är inte alltid den bästa lösningen att kasta mera pengar på problemet.

Väl mött.


signatur

Nämen!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ichinin:

Allt som Sim City borde ha varit. Too little too late EA.

Cities XL Premium

Va? Cities XL har en fullständigt värdelös simulering som får SimCitys att framstå som helt genial. Med det sagt har Cities XL skön, realistisk grafik med möjlighet att skapa jävligt stora och "snygga" (dvs realistiska till utseendet) städer, så visst är det ett alternativ.

Medlem

Verkar som EA börjat fatta hur dom behöver röra sig iallafall. Jag har lite halvtro på att EA kommer bli mer av ett företag att räkna med framöver. Men vi får se.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Antar jag är den enda som tycker det är bra att dom gjort så det funkar offline? Inte för jag kommer köpa det, men varför klaga när det va ett stort hinder för många att inte köpa det. Undra hur ni ska klaga ifall det kommer större kartor

Medlem
Skrivet av bavver:

Antar jag är den enda som tycker det är bra att dom gjort så det funkar offline? Inte för jag kommer köpa det, men varför klaga när det va ett stort hinder för många att inte köpa det. Undra hur ni ska klaga ifall det kommer större kartor

Du kanske skulle ta och läsa vad folk faktiskt skriver. Att påpeka att det, ena stunden är omöjligt med offline för att sedan göra det möjligt, är inte att klaga.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Allt som Sim City borde ha varit. Too little too late EA.

Cities XL Premium

*host* memoryleaks *host*

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Struggle:

Ännu en anledning till att bojkotta EA

Haha, gör du så. Passa på att hoppa Activision och Ubisofts spel också så kan du ha kul med dina halvtaskiga indielir medan vi andra avnjuter AAA-titlar.

AAA? spel som släpps 50% färdiga osv.. är väll knappast en AAA titel? Finns EXTREMT många EA spel som är så.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Struggle:

Ännu en anledning till att bojkotta EA

Haha, gör du så. Passa på att hoppa Activision och Ubisofts spel också så kan du ha kul med dina halvtaskiga indielir medan vi andra avnjuter AAA-titlar.

AAA? spel som släpps 50% färdiga osv.. är väll knappast en AAA titel? Finns EXTREMT många EA spel som är så.

Det mest ofärdiga av AAA-spel (räknar högbudgetspel som AAA) innehåller fortfarande grafik, miljöer, uppdragsstruktur och ofta även narrativ på en nivå inget av alla generiska, "quirky", 2D-indiespel når upp till. Indie är till 90% folk som försöker göra någonting de inte har resurser till, det är vad man har kvar om man skall bojkotta alla "stora" utgivare och ärligt talat så handlar det i bästa fall om spel som bara är bra "för att vara indie".

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av oOSTORMOo:
Skrivet av Pholiage:

Kommer med nästa DLC för 14.99euro...

kommer räddningen i form av ett Offline-läge. Det är dessutom gratis. ehm du kanske ska läsa igenom innan du snackar. x)

"Ehm" du kanske ska krypa fram från under stenen lite oftare. Maxis är kända för att pumpa ut dlc efter dlc. Om du hade vetat det så hade du förstått att mitt inlägg. Det var ett skämt alltså.

"Ehm", det här med stenen... det har vart massa skriverier om att EA ställer sådana krav på sina spelstudios, så jag skulle nog faktiskt snarare anklaga EA och inte Maxis

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av IceMan:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Struggle:

Ännu en anledning till att bojkotta EA

Haha, gör du så. Passa på att hoppa Activision och Ubisofts spel också så kan du ha kul med dina halvtaskiga indielir medan vi andra avnjuter AAA-titlar.

AAA? spel som släpps 50% färdiga osv.. är väll knappast en AAA titel? Finns EXTREMT många EA spel som är så.

Det mest ofärdiga av AAA-spel (räknar högbudgetspel som AAA) innehåller fortfarande grafik, miljöer, uppdragsstruktur och ofta även narrativ på en nivå inget av alla generiska, "quirky", 2D-indiespel når upp till. Indie är till 90% folk som försöker göra någonting de inte har resurser till, det är vad man har kvar om man skall bojkotta alla "stora" utgivare och ärligt talat så handlar det i bästa fall om spel som bara är bra "för att vara indie".

Your Argument is Invalid.


signatur

Nämen!

123
Skriv svar