The Banner Saga

Robot
The Banner Saga

Den vikingainfluerade sagan från Bioware-avhopparna gjorde Kickstarter-succé och är till sist här. The Banner Saga är mäktigt, modigt och snudd på mästerligt.

#stoic, #the-banner-saga, #bioware


Medlem
The Banner Saga

Hoppas på släpp till ipaden!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Ser fram mot att sätta mig med detta till helgen. Provade en beta eller liknande för länge sedan och det verkade bra.

Kul att det börja poppa upp fler kompetenta strategiska RPGs. FF Tactics är nog ett av de spel som jag spenderat mest tid med, både när det först släpptes till PS och även det senare släppet till PSP, riktigt grymt spel.

Redaktör
Ponny
Skrivet av ForsakenJester:

Kul att det börja poppa upp fler kompetenta strategiska RPGs. FF Tactics är nog ett av de spel som jag spenderat mest tid med, både när det först släpptes till PS och även det senare släppet till PSP, riktigt grymt spel.

Håller med! Final Fantasy Tactics är fantastiskt. Ett av de bästa strategispelen i mina ögon.


signatur

En Bamseponny av folket

har för mig att jag testade detta på pc för länge sedan och trots att jag gillar strategispel med turordning och liknande fastnade jag inte alls för detta. Kanske får se om det blir något på nästa steamrea.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

har för mig att jag testade detta på pc för länge sedan och trots att jag gillar strategispel med turordning och liknande fastnade jag inte alls för detta. Kanske får se om det blir något på nästa steamrea.

Det är ju släppt nu? Vet iofs inte om de har haft early access eller liknande.

Herr rygg

Jisses vad vackert det verkar. Eftersom jag är uppvuxen med "The lost vikings" innebär ett spel med vikingar ett direkt köp, på vinst eller förlust:)


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

phi
Medlem

Kul att fler och fler kickstarterspel börjar leverera. Kanske det får tyst på alla pessimistmuppar som varit så emot kickstarter tidigare.

Skrivet av shelter:
Skrivet av Vincent_graymore:

har för mig att jag testade detta på pc för länge sedan och trots att jag gillar strategispel med turordning och liknande fastnade jag inte alls för detta. Kanske får se om det blir något på nästa steamrea.

Det är ju släppt nu? Vet iofs inte om de har haft early access eller liknande.

Tror det var demo eller beta? Kommer inte ihåg


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av shelter:
Skrivet av Vincent_graymore:

har för mig att jag testade detta på pc för länge sedan och trots att jag gillar strategispel med turordning och liknande fastnade jag inte alls för detta. Kanske får se om det blir något på nästa steamrea.

Det är ju släppt nu? Vet iofs inte om de har haft early access eller liknande.

Tror det var demo eller beta? Kommer inte ihåg

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Banner_Saga

"The Banner Saga: Factions
The turn-based multiplayer combat component was released on Steam as a free standalone game, called The Banner Saga: Factions, prior to the release of the single-player game. Factions became available to backers on 18 February 2013 and to the public on 25 February.[6] It allow players to pit teams of six combatants, chosen from 16 classes, against each other."

k3m
Medlem

kul att se såna här spel igen har varit trött länge nu på de monotona fps spelen, med något få undantag.

tycker det fattas ett plus!! den underbara grafiken!


signatur

New life, New hope

FM-guru
F.d. Sisyr

Aldrig hört talas om, men det här verkar ju väldigt spännande!

Medlem

Hade helt missat det här, verkar väldigt intressant


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Skrivet av ForsakenJester:

Kul att det börja poppa upp fler kompetenta strategiska RPGs. FF Tactics är nog ett av de spel som jag spenderat mest tid med, både när det först släpptes till PS och även det senare släppet till PSP, riktigt grymt spel.

Matsuno är ju dessutom på G med ett nytt taktiskt RPG:
http://www.kickstarter.com/projects/482445197/unsung-story-ta...

Medlem

Jag hatar att det känns lite avtändande för mig ty de icke har något voice-acting :/

Vill spela det då det ser intressant ut!
Men har en tendens att vara för slö för att läsa igenom massa
konversationer, tyvärr...

But perhaps!!!

Medlem

Taktikbaserad RPG? Men hur ska jag skrika på människor online och snurra runt snabbt med vapen och skjuta dem ihåliga? Jag är förvirrad.

Medlem

Gillar grafiken!

Inaktiv

Stort plus för vackra karaktärer och omgivning.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av ForsakenJester:

Kul att det börja poppa upp fler kompetenta strategiska RPGs. FF Tactics är nog ett av de spel som jag spenderat mest tid med, både när det först släpptes till PS och även det senare släppet till PSP, riktigt grymt spel.

Håller med! Final Fantasy Tactics är fantastiskt. Ett av de bästa strategispelen i mina ögon.

Killen bakom FFT har en kickstarter på gång nu.
http://www.kickstarter.com/projects/482445197/unsung-story-ta...

Redaktör
Ponny
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av ForsakenJester:

Kul att det börja poppa upp fler kompetenta strategiska RPGs. FF Tactics är nog ett av de spel som jag spenderat mest tid med, både när det först släpptes till PS och även det senare släppet till PSP, riktigt grymt spel.

Håller med! Final Fantasy Tactics är fantastiskt. Ett av de bästa strategispelen i mina ögon.

Killen bakom FFT har en kickstarter på gång nu.
http://www.kickstarter.com/projects/482445197/unsung-story-ta...

Jag såg det igår kväll. Och ja, jag skrek av glädje!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Förstår verkligen inte hur ni kunde ge detta spelet så högt betyg. Känns fruktansvärt rushat och billigt och det finns inget djup alls i spelet.

2/5 enligt mig, mediokert men absolut inte mer

Skrivet av Stapleboy:
Skrivet av ForsakenJester:

Kul att det börja poppa upp fler kompetenta strategiska RPGs. FF Tactics är nog ett av de spel som jag spenderat mest tid med, både när det först släpptes till PS och även det senare släppet till PSP, riktigt grymt spel.

Matsuno är ju dessutom på G med ett nytt taktiskt RPG:
http://www.kickstarter.com/projects/482445197/unsung-story-ta...

Hygglig fart på det också; 300k på de första 48 timmarna.

Medlem
Skrivet av Cane:

Förstår verkligen inte hur ni kunde ge detta spelet så högt betyg. Känns fruktansvärt rushat och billigt och det finns inget djup alls i spelet.

2/5 enligt mig, mediokert men absolut inte mer

Hur mycket djup som helst tycker jag! Det som skulle gjort spelet klart mycket bättre är dock mer varierade strider, möjligheter till sido-quests där man kan få mer supplies/renown genom t.ex jakt osv.
Sen lite illa med sista bossen som, på normal/hard, behöver ett rätt så specifikt party, som man i princip måste investera i från början då det blir så sjukt tunt med renown mot slutet ifall man inte totaldissar alla och är en riktigt grym jävel som stjäl och mördar i allmänhet ^^
För övrigt tycker jag grafiken och bildspråket passar spelets tema och värld perfekt.

Medlem

Det är smått intressant att läsa ort- och platsnamnen på kartan, de flesta är nordiskt inspirerade och begripliga för oss svenskar. "Ormdalr", "Karlhus", "Stromlund" etc.

För övrigt kan jag bara säga, gött mos, fler spel inspirerade av nordisk mytologi säger jag inte nej till.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Hade verkligen förväntat mig mer. Karaktärs utvecklingen var inte mycket att hurra för. Max lvl 5
Gillar miljöerna och storyn men det är bara för mycket text. Strids systemet med rustning är bra men det hade behövts mycket mer. 2/5

Inaktiv

Köpte det idag efter att ha läst denna recension (hade aldrig hört talas om det innan). Men jag är svag för turbaserade strider. Älskade Xcom osv. Har spelat en timme och gillar det än så länge (Det är inte ofta jag köper spel till fullpris men turbaserade rpg:s är svåra att motstå).

Medlem

Köpte det btw! Gillade det skarpt!

1
Skriv svar