DayZ och Rust dominerar på Steam

Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av neohasse:

*whine whine whine*

*poop poop poop*

Ja, orkar man inte läsa det jag faktiskt skriver så bryr jag mig inte heller vad du tycker.

Det du skriver är att spelet är skit för det känns för alpha, samtidigt som du säger att du vet att det är alpha. Ditt klagomål makes no sense

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av neohasse:

*whine whine whine*

*poop poop poop*

Ja, orkar man inte läsa det jag faktiskt skriver så bryr jag mig inte heller vad du tycker.

Det du skriver är att spelet är skit för det känns för alpha, samtidigt som du säger att du vet att det är alpha. Ditt klagomål makes no sense

Att du använder ordet klagomål bevisar att du inte läst, så jag förstår att du tycker att det "makes no sense"

Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av neohasse:

*whine whine whine*

*poop poop poop*

Ja, orkar man inte läsa det jag faktiskt skriver så bryr jag mig inte heller vad du tycker.

Det du skriver är att spelet är skit för det känns för alpha, samtidigt som du säger att du vet att det är alpha. Ditt klagomål makes no sense

Att du använder ordet klagomål bevisar att du inte läst, så jag förstår att du tycker att det "makes no sense"

Om det inte var ett klagomål, vad var det då? att klaga på att ett alpha känns för alpha är som att klaga på att plasbestick känns för plastiga

Medlem
Skrivet av neohasse:

Köpte både Rust och DayZ igår. Rust var då inte alls imponerande, en tydlig alpha och faktiskt rätt fult. DayZ var som modden, också väldigt alpha.

Min slutsats är simpel: Väldigt många har blivit lurade av hypen runt dessa spel. Hade det funnits en "unbuy-knapp" på steam så hade jag lämnat tillbaka dessa spel illa kvickt.

Så du köper en tydlig Alpha-version och du klagar på att det var väldigt alpha?

Hypen till trots så har det alltid funnits information som talat om för dig att det är en väldigt buggig och begränsad upplevelse. Till och med Dean Hall, som är hjärnan bakom DayZ, gick ut och sa att bara de mest dedikerade spelarna som vill vara en del av utvecklingen borde köpa spelet nu. Har man inte tid/ork/vilja att göra det är det bäst att vänta.

Du har faktiskt ingen annan att skylla på än dig själv i den här situationen.

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av neohasse:

Köpte både Rust och DayZ igår. Rust var då inte alls imponerande, en tydlig alpha och faktiskt rätt fult. DayZ var som modden, också väldigt alpha.

Min slutsats är simpel: Väldigt många har blivit lurade av hypen runt dessa spel. Hade det funnits en "unbuy-knapp" på steam så hade jag lämnat tillbaka dessa spel illa kvickt.

Så du köper en tydlig Alpha-version och du klagar på att det var väldigt alpha?

Hypen till trots så har det alltid funnits information som talat om för dig att det är en väldigt buggig och begränsad upplevelse. Till och med Dean Hall, som är hjärnan bakom DayZ, gick ut och sa att bara de mest dedikerade spelarna som vill vara en del av utvecklingen borde köpa spelet nu. Har man inte tid/ork/vilja att göra det är det bäst att vänta.

Du har faktiskt ingen annan att skylla på än dig själv i den här situationen.

Nej nej, du har inte läst vad han skrivit, för då skulle du veta att det inte var något klagomål ifrån honom. (Hans ord, jag misstänker att han inte vet vad klagomål är för något. Att alpha kommer kännas som alpha verkar han ju inte förstå heller)

Medlem
Skrivet av Gzek:
Skrivet av Jozo:

Inte många "AAA-spel" på den listan

Varför detta hat mot AAA-titlar ? AAA-spel kan ju ge en grym upplevelse som vi sett gång på gång om och om igen. För tillfället kan jag inte slita mig från Skyrim vilket jag inte hade fått spela om inte AAA fanns.
Självklart finns det många dåliga AAA-titlar med som man helst hade sett att de aldrig släppts men handen på hjärtat så är inte alla indie-släpp så jävla heta dom heller.

Antar att det är hip att gnälla bara...

Jag hatar inte AAA, tvärtom så finns det många riktigt bra så kallade AAA-spel. Men listan visar att vi nuförtiden inte behöver stirra oss blinda på de stora företagens årliga releaser för att hitta spel. De små spelutvecklarna har klivit fram och syns allt mer i och med att steam och liknande sidor sätter strålkastarljuset även på dessa.

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Nej nej, du har inte läst vad han skrivit, för då skulle du veta att det inte var något klagomål ifrån honom. (Hans ord, jag misstänker att han inte vet vad klagomål är för något. Att alpha kommer kännas som alpha verkar han ju inte förstå heller)

Jo jag läste alla inläggen ovan och såg att du hade läget under kontroll Tänkte att om lite fler pers kanske påpekar att det han säger faktiskt tolkas som klagomål att han reagerar på det och tänkte lite själv på vad han skrivit. Det förvirrar ju trots allt alla inblandade när någon blir feltolkad.

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av Smoo87:

Nej nej, du har inte läst vad han skrivit, för då skulle du veta att det inte var något klagomål ifrån honom. (Hans ord, jag misstänker att han inte vet vad klagomål är för något. Att alpha kommer kännas som alpha verkar han ju inte förstå heller)

Jo jag läste alla inläggen ovan och såg att du hade läget under kontroll Tänkte att om lite fler pers kanske påpekar att det han säger faktiskt tolkas som klagomål att han reagerar på det och tänkte lite själv på vad han skrivit. Det förvirrar ju trots allt alla inblandade när någon blir feltolkad.

Fast klagomål kan ju vara berättigat, (vilket iofs inte är fallet med hans klagomål). Det han gör uppfattas ju som klagomål pga att det just är det :-). Det jag tycker han kan göra är att inse vart det blir fel med att klaga på att alpha är för mkt alpha, vad kommer härnäst annars, jordgubbar smakar för mycket jordgubbar, barnprogram är för barnsliga, bussar fungerar för mycket som bussar, prototyper är för mycket prototyp. Om det här ser ut som jag klankar ner på dig så ber jag om ursäkt (är lite dålig på att formulera mig för det mesta )

Medlem
Skrivet av Draug:

Ingen vet ens vad ordet betyder. Det har bara blivit en flytande signifikant som folk använder subjektivt.

Nja.. det betyder samma som Blockbuster..
Oh.. wait..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av neohasse:

För övrigt skrev jag mitt inlägg utifall det var någon som läser och tvekar på att köpa något av dessa spel, men borde ha vetat bättre att det bara är fanboys som hugger direkt.

Vad du SKULLE gjort var isåfall att påpeka för dem som du försöker hjälpa att de bör läsa vad som står på STEAM-sidan innan de trycker på Buy.

Något du skulle gjort själv för övrigt.

Edit: Jag föreslår att du försöker få pengarna tillbaka för DayZ ALPHA med motivationen att det var en alfa. Posta svaret från STEAM här så vi kan få oss ett gott skratt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Draug:
Skrivet av Jozo:

Inte många "AAA-spel" på den listan

Definera AAA.

Googla definitionen.

(http://en.wikipedia.org/wiki/AAA under sektionen "Games").

"AAA game, a term in the video game industry for games developed for major platforms with marketing budgets."

Definera major platfroms
Definera enormous

Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av neohasse:

Köpte både Rust och DayZ igår. Rust var då inte alls imponerande, en tydlig alpha och faktiskt rätt fult. DayZ var som modden, också väldigt alpha.

Min slutsats är simpel: Väldigt många har blivit lurade av hypen runt dessa spel. Hade det funnits en "unbuy-knapp" på steam så hade jag lämnat tillbaka dessa spel illa kvickt.

Såå du köpta två alpha-versioner och är nu besviken över att spelen faktiskt presterar som alha-versioner och inte fullständiga spelupplevelser?

Och du läste heller inte texten från DayZ-utvecklaren, som faktiskt rekommenderar dig att inte köpa spelet om du inte är med på vad det innebär? Du borde debiteras dubbla beloppet som straff för att inte ha koll på läget och sen komma här och beklaga dig.

"DayZ Early Access is your chance to experience DayZ as it evolves throughout its development process. Be aware that our Early Access offer is a representation of our core pillars, and the framework we have created around them. It is a work in progress and therefore contains a variety of bugs. We strongly advise you not to buy and play the game at this stage unless you clearly understand what Early Access means and are interested in participating in the ongoing development cycle."

Ja, jag läste? Vad i min text är det du inte förstår? Jag skrev tydligt att bägge kändes väldigt alpha. Jag bara påpekade att om det hade funnits en undo-knapp så hade jag klickat på den dirr.

Varning 1 :

Varning 2 : "WARNING: THIS GAME IS EARLY ACCESS ALPHA. PLEASE DO NOT PURCHASE IT UNLESS YOU WANT TO ACTIVELY SUPPORT DEVELOPMENT OF THE GAME AND ARE PREPARED TO HANDLE WITH SERIOUS ISSUES AND POSSIBLE INTERRUPTIONS OF GAME FUNCTIONING."

varning 3 ::

Varning 4 :

om man inte förstår att det är en alpha och per automatik bör kännas som en alpha efter alla dessa varningar så är allt hopp ute.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av neohasse:

Köpte både Rust och DayZ igår. Rust var då inte alls imponerande, en tydlig alpha och faktiskt rätt fult. DayZ var som modden, också väldigt alpha.

Min slutsats är simpel: Väldigt många har blivit lurade av hypen runt dessa spel. Hade det funnits en "unbuy-knapp" på steam så hade jag lämnat tillbaka dessa spel illa kvickt.

Såå du köpta två alpha-versioner och är nu besviken över att spelen faktiskt presterar som alha-versioner och inte fullständiga spelupplevelser?

Och du läste heller inte texten från DayZ-utvecklaren, som faktiskt rekommenderar dig att inte köpa spelet om du inte är med på vad det innebär? Du borde debiteras dubbla beloppet som straff för att inte ha koll på läget och sen komma här och beklaga dig.

"DayZ Early Access is your chance to experience DayZ as it evolves throughout its development process. Be aware that our Early Access offer is a representation of our core pillars, and the framework we have created around them. It is a work in progress and therefore contains a variety of bugs. We strongly advise you not to buy and play the game at this stage unless you clearly understand what Early Access means and are interested in participating in the ongoing development cycle."

Ja, jag läste? Vad i min text är det du inte förstår? Jag skrev tydligt att bägge kändes väldigt alpha. Jag bara påpekade att om det hade funnits en undo-knapp så hade jag klickat på den dirr.

Varning 1 : http://i39.tinypic.com/2s6917t.jpg

Varning 2 : "WARNING: THIS GAME IS EARLY ACCESS ALPHA. PLEASE DO NOT PURCHASE IT UNLESS YOU WANT TO ACTIVELY SUPPORT DEVELOPMENT OF THE GAME AND ARE PREPARED TO HANDLE WITH SERIOUS ISSUES AND POSSIBLE INTERRUPTIONS OF GAME FUNCTIONING."

varning 3 :: http://i42.tinypic.com/2ug1mw2.jpg

Varning 4 : http://i41.tinypic.com/1zvej51.jpg

om man inte förstår att det är en alpha och per automatik bör kännas som en alpha efter alla dessa varningar så är allt hopp ute.

Det är inte så fruktansvärt obvious hur "ofungerande" en beta är , kolla vad TB säger om early access http://www.youtube.com/watch?v=CyGbbIB5eaM.

Men i DayZ fallet så kan jag hålla med att det är glasklart vad för typ av produkt man köper.

Medlem
Skrivet av Kuci:

Det är inte så fruktansvärt obvious hur "ofungerande" en beta är , kolla vad TB säger om early access http://www.youtube.com/watch?v=CyGbbIB5eaM.

Men i DayZ fallet så kan jag hålla med att det är glasklart vad för typ av produkt man köper.

Nu menar jag inte att vara paragrafryttare, men tycker ändå att det är viktigt att markera skillnaden på en alpha och beta-version. Om inte för din skull, så i alla fall för andra som läser. Betan är mycket närmare en färdig produkt och är egentligen under en mer slutlig testfas inför release. Alphan, som vi talar om nu, är i utvecklingsstadiet och är helt enkelt en spelbar version av det utvecklarna arbetar med för tillfället. Syftet med att få in spelare under alphan är för att ge utvecklarna värdefull feedback så att de utvecklar ett spel som faktiskt önskas av spelarna, istället för att bara lyssna på utgivaren.

Jag var med som pre-alpha-testare av svenskutvecklade Krater och det var verkligen ingen rolig historia. Det var inte mycket till spel, utan det var bara att börja med att sitta och anteckna alla problem man drabbades av Alpha-versioner brukar iaf vara spelbara men man kan inte direkt hävda att huvudsyftet är att det ska vara underhållande. Om ett spel får en vettig community är det ofta roligt att delta som alpha-testare just på grund av det, och det är gärna den vägen det går genom Kickstarter-titlar som släpper alpha-versioner till entusiasterna. Själv har jag ingen koll på varken Rust eller DayZ i sammanhanget.

Medlem

Vad ni nötter inte orkar tänka fram till är jag skrev från början att det är på grund av den här hypen kring spelen som gör att de toppar försäljningen, och som jag skrev efter var att om folk fick testa "alphan" först en dag ist för att oåterkalleligt behöva köpa produkten för att förstå sig på vad denna hype handlar om så hade försäljningen sett helt annorlunda ut eftersom de är, rent ut sagt, skräp.

12
Skriv svar