Star Citizen siktar mot stjärnorna med 37 miljoner dollar

phi
Medlem
Skrivet av KatOne:

Döpte de helt seriöst stjärnsystemet till tanga?

Det är ju ett något lustigt namn men EVE's system "Fittakan" tar ändå priset.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av KatOne:

Döpte de helt seriöst stjärnsystemet till tanga?

Det är ju ett något lustigt namn men EVE's system "Fittakan" tar ändå priset.

Detta får mig att tänka på Honda, vars bil ursprungligen skulle ha hetat "Fitta", men bytte senare till "Jazz".
Det blev ju inte mycket bättre när deras slogan för bilen var "Small on the outside but big on the inside”.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Luktar Boo.com... Kommer skratta om detta floppar som det andra rymdspelet gjorde som släpptes nyligen. Garanterat att ni som sponsrat projektet även har sponsrat minst 1 ferrari, en lyxvilla och en hel del kokain fester.

Medlem

Jag har redan slängt mina pengar på dom, men jag är rädd för att det inte kan nå upp till hypen. Det är ju inte lite förväntningar på spelet precis.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Lord Pingu:

Men vad är det för spel egentligen? De gånger jag letat info har jag gett upp för att det är en sån krånglig sida att förstå sig på.

Tänk dig EVE Online i förstaperson.

Eller inte, de har sagt ett flertal gånger att det här är inte EVE 2.0..

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Hoppas spelet kan leva upp till dem oändliga förväntningar som kommer med denna enorma summa pengar.

Mycket spännande!

Hoppas spelet kan leva upp till HÄLFTEN av allt de lovat, då blir det ändå ett fantastiskt spel!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av KatOne:

Döpte de helt seriöst stjärnsystemet till tanga?

Det är ju ett något lustigt namn men EVE's system "Fittakan" tar ändå priset.

Skall vi gå off topic kan jag peka ut Fitta Fuji Sports clubs facebook sida. Om man nu tycker sådant är lustigt.

On topic:
SC har all potential till att bli ett riktigt bra spel, dock finns ju nu rädslan för att folk förväntar sig mer än vad som är möjligt att leverera. Skillnaden här är att fansen tror på guld och grönaskogar medans de på SC i bland känns som om de försöker tona ner det hela lite. Till skillnad från vad Peter Molyneux har gjort tidigare. Men, men, det är bara att hoppas på att det blir game of the year 2015

Medlem
Skrivet av weidas:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Lord Pingu:

Men vad är det för spel egentligen? De gånger jag letat info har jag gett upp för att det är en sån krånglig sida att förstå sig på.

Tänk dig EVE Online i förstaperson.

Eller inte, de har sagt ett flertal gånger att det här är inte EVE 2.0..

Jaså? På vilka sätt skiljer de sig åt från varandra? Jag besitter bara en grundläggande kunskap om båda spelen, så jag är inte alltför insatt i något av dem.

Som jag förstår det går båda spelen ut på att utforska ett enormt universum, där man får välja roller fritt, och där alla roller är beroende av varandra - allt från transportskepp till pirater och gruvarbetare. Fokuset ligger i en levande och dynamisk marknad/ekonomi som påverkas av allt detta.

Har jag missuppfattat det?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av weidas:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Lord Pingu:

Men vad är det för spel egentligen? De gånger jag letat info har jag gett upp för att det är en sån krånglig sida att förstå sig på.

Tänk dig EVE Online i förstaperson.

Eller inte, de har sagt ett flertal gånger att det här är inte EVE 2.0..

Jaså? På vilka sätt skiljer de sig åt från varandra? Jag besitter bara en grundläggande kunskap om båda spelen, så jag är inte alltför insatt i något av dem.

Som jag förstår det går båda spelen ut på att utforska ett enormt universum, där man får välja roller fritt, och där alla roller är beroende av varandra - allt från transportskepp till pirater och gruvarbetare. Fokuset ligger i en levande och dynamisk marknad/ekonomi som påverkas av allt detta.

Har jag missuppfattat det?

Nejdå, du har helt rätt så långt.

En av de största skillnaderna är att i Star Citizen styr du skeppet på liknande sätt som i en flygsimulator och du kan gå omkring skeppet, sätta dig i ett kanontorn, etc. När du landat skeppet kan du gå ut ur skeppet, gå omkring på rymdstationen eller planeten, gå till en bar och snacka med de andra piloterna och så vidare.

Du kan docka med ett annat skepp i rymden och gå över till det andra skeppet via en luftsluss. Du kan även ta dig ut ur skeppet och ta en rymdpromenad. Det går att borda fiendeskepp och ta över det, förutsatt att man segrar i FPS-striderna som utbryter då.

För att styra skeppet måste du gå och sätta dig i cockpiten. Styrningen i dogfights kräver reflexer och avancerade manövrar. Det är ändå relativt lätt att styra, tack vare IFCS (Intelligent Flight Control System). Det går att koppla bort IFCS och styra helt manuellt om man vill, vilket gör det möjligt att utföra extrema manövrar i dogfights eller tävlingar (det kommer att finnas rallytävlingar i vissa solsystem i SC, dvs snabbaste skepp vinner).

Det finns inga XP- eller skill-poäng du kan samla på dig. Hur du lyckas i dogfights beror enbart på din skicklighet bakom joysticken (eller vad du nu styr med) och vilka prylar du installerat i skeppet, t ex bättre sköldar, vapen och liknande.

Det finns en hel del andra skillnader, men simulator- och FPS-mekanismerna ovan är väl några av de mest utmärkande.

Medlem

Vågar inte gå in och kolla, känns som jag bidragit med tillräckligt med pengar...

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Lord Pingu:

Men vad är det för spel egentligen? De gånger jag letat info har jag gett upp för att det är en sån krånglig sida att förstå sig på.

Tänk dig EVE Online i förstaperson.

Som jag förstog det skulle det vara singleplayer med co-op läge.

Medlem
Skrivet av krythorian:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Lord Pingu:

Men vad är det för spel egentligen? De gånger jag letat info har jag gett upp för att det är en sån krånglig sida att förstå sig på.

Tänk dig EVE Online i förstaperson.

Som jag förstog det skulle det vara singleplayer med co-op läge.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Men vad är det för spel egentligen? De gånger jag letat info har jag gett upp för att det är en sån krånglig sida att förstå sig på.

Man kan ha ett akvarium i sitt rymdskepp och samla exotiska fiskar. Det är vad jag snappat upp hittills i alla fall.

Medlem

Som jag förstår det så är det ett "Aqua World System" vid 39 miljoner, och att 40 miljoner röstas fram nu.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Happys666:
Skrivet av conthox:

I rymden kan ingen, uhm, höra dig drunkna i pengar?

Trevligt att höra att det går bra för dom, men när är spelet tänkt att komma ut egentligen? Känns som man vill se något spelbart snart.

Det är tänkt att släppas till 100 % tidigt nästa år. Men i april kommer dogfight modulen och augusti kommer alphan till PU (den öppna världen) och november betan, som dom har sagt att det är som det fulla spelet fast då satsar dom på att optimera och bug fixes.

Aldrig någonsin att spelet släpps tidigt nästa år. Jag ska äta mina strumpor med bestick och ketchup om det blir så. Räknar med minst tre år from. nu.

Det kommer inte vara 100% vid release nästa år. Mer kontent kommer läggas till efter release. Kommer du äta dina strumpor om det tar mindre än tre år?

Jag tror det kommer nästa år, men kanske inte första kvartalet.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Happys666:
Skrivet av conthox:

I rymden kan ingen, uhm, höra dig drunkna i pengar?

Trevligt att höra att det går bra för dom, men när är spelet tänkt att komma ut egentligen? Känns som man vill se något spelbart snart.

Det är tänkt att släppas till 100 % tidigt nästa år. Men i april kommer dogfight modulen och augusti kommer alphan till PU (den öppna världen) och november betan, som dom har sagt att det är som det fulla spelet fast då satsar dom på att optimera och bug fixes.

Aldrig någonsin att spelet släpps tidigt nästa år. Jag ska äta mina strumpor med bestick och ketchup om det blir så. Räknar med minst tre år from. nu.

Det kommer inte vara 100% vid release nästa år. Mer kontent kommer läggas till efter release. Kommer du äta dina strumpor om det tar mindre än tre år?

Jag tror det kommer nästa år, men kanske inte första kvartalet.

Early access är inte ett släpp. Och jag tänker definitivt inte äta några strumpor om det tar mindre än tre år. Det är en helt annan fråga

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Happys666:
Skrivet av conthox:

I rymden kan ingen, uhm, höra dig drunkna i pengar?

Trevligt att höra att det går bra för dom, men när är spelet tänkt att komma ut egentligen? Känns som man vill se något spelbart snart.

Det är tänkt att släppas till 100 % tidigt nästa år. Men i april kommer dogfight modulen och augusti kommer alphan till PU (den öppna världen) och november betan, som dom har sagt att det är som det fulla spelet fast då satsar dom på att optimera och bug fixes.

Aldrig någonsin att spelet släpps tidigt nästa år. Jag ska äta mina strumpor med bestick och ketchup om det blir så. Räknar med minst tre år from. nu.

Det kommer inte vara 100% vid release nästa år. Mer kontent kommer läggas till efter release. Kommer du äta dina strumpor om det tar mindre än tre år?

Jag tror det kommer nästa år, men kanske inte första kvartalet.

Early access är inte ett släpp. Och jag tänker definitivt inte äta några strumpor om det tar mindre än tre år. Det är en helt annan fråga

Vem har pratat om early access? Så WOW är early access för att det lägger till mer kontent då?

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Lord Pingu:

Men vad är det för spel egentligen? De gånger jag letat info har jag gett upp för att det är en sån krånglig sida att förstå sig på.

Tänk dig EVE Online i förstaperson.

Jämföra med EVE är helt fel. Rymden är den enda gemensamme nämnaren här, dogfights, fps osv, inget är likadant.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Happys666:
Skrivet av conthox:

I rymden kan ingen, uhm, höra dig drunkna i pengar?

Trevligt att höra att det går bra för dom, men när är spelet tänkt att komma ut egentligen? Känns som man vill se något spelbart snart.

Det är tänkt att släppas till 100 % tidigt nästa år. Men i april kommer dogfight modulen och augusti kommer alphan till PU (den öppna världen) och november betan, som dom har sagt att det är som det fulla spelet fast då satsar dom på att optimera och bug fixes.

Aldrig någonsin att spelet släpps tidigt nästa år. Jag ska äta mina strumpor med bestick och ketchup om det blir så. Räknar med minst tre år from. nu.

Det kommer inte vara 100% vid release nästa år. Mer kontent kommer läggas till efter release. Kommer du äta dina strumpor om det tar mindre än tre år?

Jag tror det kommer nästa år, men kanske inte första kvartalet.

Early access är inte ett släpp. Och jag tänker definitivt inte äta några strumpor om det tar mindre än tre år. Det är en helt annan fråga

Vem har pratat om early access? Så WOW är early access för att det lägger till mer kontent då?

Wow var 100% vid release. Att man lägger till nya expansioner betyder inte att det inte är 100%. Inte heller patchar. I så fall är inget spel färdigt vid release i princip.

12
Skriv svar