Medlem

Spelet verkar ljusår bättre än Dishonored, vilket inte är så svårt. Ser ut som de tagit formulan för Thief och lagt till mer fartfyllda element. Kul!


signatur

I drank what?

Medlem

"the bank heist preorder" Åh vad eggad jag blev till att förboka, NOT.

Blev avtrubbad att ens köpa spelet när dom ska hålla på sådär.

Jag gör en Tom Cruise och hoppar i soffan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Rakoon:

Alldeles för mycker praise av dishonored i texten. Det spelet var inget att hänga i granen imo och säga detta är "sämre" gör ju att jag inte ens vill testa det.

Håll gärna de flesta av dessa åsikter utanför texten.

Jag gillar verkligen Dishonored och har inget emot att Thief lånar influenser från det. Däremot ska Thief naturligtvis handla om att smyga i första hand.

nu är det ju dishonored som lånar av thief och inte tvärtom thief uppfann hela genren


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Rakoon:

Alldeles för mycker praise av dishonored i texten. Det spelet var inget att hänga i granen imo och säga detta är "sämre" gör ju att jag inte ens vill testa det.

Håll gärna de flesta av dessa åsikter utanför texten.

Jag gillar verkligen Dishonored och har inget emot att Thief lånar influenser från det. Däremot ska Thief naturligtvis handla om att smyga i första hand.

nu är det ju dishonored som lånar av thief och inte tvärtom thief uppfann hela genren

Ja, så kan man också se det.

Medlem

En förhandstitt av en ny del i ett av historiens mest ikoniska PC-spel och de referenser som artikelförfattaren använder sig av är olika tv-spel. Inte en enda referens till någon av de tidigare delarna. Inte en enda del av artikel berör de punkter som Thief-fans har varit oroade över.

Victor är en mycket bra skribent och jag är alltid litet avundsjuk på det där skägget men att låta någon som till synes inte är bekant med Thiefserien och vars naturliga referenspunkter är tv-spel testa Thief 4 känns bara så synd.

Det hade varit jättebra att från en svensk sida man ändå litar på få höra om:
* FOV
* QTE
* Hammerites
* Pagans
* Är Garrett fortfarande Philip Marlowe eller är hans personlighet förändrad?
* Hur fördummat är spelet vad gäller våld kontra ghosting?

Etc.

Vore intressant att få reda på om Victor har spelat de två första spelen och i sådana fall om han gjorde det när de släpptes.

Skrivet av arkhanari:

En förhandstitt av en ny del i ett av historiens mest ikoniska PC-spel och de referenser som artikelförfattaren använder sig av är olika tv-spel. Inte en enda referens till någon av de tidigare delarna. Inte en enda del av artikel berör de punkter som Thief-fans har varit oroade över.

Victor är en mycket bra skribent och jag är alltid litet avundsjuk på det där skägget men att låta någon som till synes inte är bekant med Thiefserien och vars naturliga referenspunkter är tv-spel testa Thief 4 känns bara så synd.

Det hade varit jättebra att från en svensk sida man ändå litar på få höra om:
* FOV
* QTE
* Hammerites
* Pagans
* Är Garrett fortfarande Philip Marlowe eller är hans personlighet förändrad?
* Hur fördummat är spelet vad gäller våld kontra ghosting?

Etc.

Vore intressant att få reda på om Victor har spelat de två första spelen och i sådana fall om han gjorde det när de släpptes.

Det är ju en reboot där många av de tidigare spelens fokuspunkter har försvunnit...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Rakoon:

Alldeles för mycker praise av dishonored i texten. Det spelet var inget att hänga i granen imo och säga detta är "sämre" gör ju att jag inte ens vill testa det.

Håll gärna de flesta av dessa åsikter utanför texten.

Jag gillar verkligen Dishonored och har inget emot att Thief lånar influenser från det. Däremot ska Thief naturligtvis handla om att smyga i första hand.

nu är det ju dishonored som lånar av thief och inte tvärtom thief uppfann hela genren

Nog för att jag gillar Thief men MG kom före så det var inte Thief som började med Stealth. Thief och MGS blev stora framgångar, Thief var det första PC spelet som fokuserade på att inte synas medan MGS var det förrsta konsol spelet.

Testpilot

Tack för alla länkar , kollade IGN videos och det såg smaskens ut. Hoppas bara det inte känns lika instängt som många av nivåerna på Dishonored kändes , men annars ser det bra ut.

k3m
Medlem
Skrivet av Blozzard:
Skrivet av Rakoon:

Alldeles för mycker praise av dishonored i texten. Det spelet var inget att hänga i granen imo och säga detta är "sämre" gör ju att jag inte ens vill testa det.

Håll gärna de flesta av dessa åsikter utanför texten.

Handlar ju mer om att jämföra två likvärdiga spel, knappast att marknadsföra dishonored. Tror ingen här är intresserad av vad du tycker om dis så du kan hålla det utanför också.

de flesta kommentarer här handlar ju om vad vi tycker, så vad är ditt problem egentligen?

Medlem

Låter som de slaktat ännu ett IP. Thief var aldrig ett spel för folk som vill spela tillbakalutat, med en påse ostbågar på magen.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Blozzard:
Skrivet av Rakoon:

Alldeles för mycker praise av dishonored i texten. Det spelet var inget att hänga i granen imo och säga detta är "sämre" gör ju att jag inte ens vill testa det.

Håll gärna de flesta av dessa åsikter utanför texten.

Handlar ju mer om att jämföra två likvärdiga spel, knappast att marknadsföra dishonored. Tror ingen här är intresserad av vad du tycker om dis så du kan hålla det utanför också.

de flesta kommentarer här handlar ju om vad vi tycker, så vad är ditt problem egentligen?

Att hon neggar på artikeln och jämförelsen och sedan själv kommer med orelevanta kommentarer som inte har med det hela att göra

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av arkhanari:

En förhandstitt av en ny del i ett av historiens mest ikoniska PC-spel och de referenser som artikelförfattaren använder sig av är olika tv-spel. Inte en enda referens till någon av de tidigare delarna. Inte en enda del av artikel berör de punkter som Thief-fans har varit oroade över.

Victor är en mycket bra skribent och jag är alltid litet avundsjuk på det där skägget men att låta någon som till synes inte är bekant med Thiefserien och vars naturliga referenspunkter är tv-spel testa Thief 4 känns bara så synd.

Det hade varit jättebra att från en svensk sida man ändå litar på få höra om:
* FOV
* QTE
* Hammerites
* Pagans
* Är Garrett fortfarande Philip Marlowe eller är hans personlighet förändrad?
* Hur fördummat är spelet vad gäller våld kontra ghosting?

Etc.

Vore intressant att få reda på om Victor har spelat de två första spelen och i sådana fall om han gjorde det när de släpptes.

Det är ju en reboot där många av de tidigare spelens fokuspunkter har försvunnit...

Exakt. De talar om en reboot och att de ändå vill tilltala riktiga Thieffans. Därför hade det varit intressant att läsa en recension av någon som spelat de första två spelen när de kom och vars naturliga referenspunkter är datorspel i stället för tv-spel. Som det är nu har jag bara hittat vettiga artiklar via Kotaku och RPS där riktiga Thieffans spelat spelet - och där är omdömena inte nådiga.

De många valmöjligheterna, dvs. att kunna ställa in hur man vill spela spelet, det är guld. Jag har aldrig sett så många val tidigare i något spel, förutom om de var moddade.

Mycket bra initiativ.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot
Skrivet av walter_iego:

De många valmöjligheterna, dvs. att kunna ställa in hur man vill spela spelet, det är guld. Jag har aldrig sett så många val tidigare i något spel, förutom om de var moddade.

Mycket bra initiativ.

Kan bara hålla med , fanns massor med inställningar, mer än jag sett i nåt spel !

Medlem

Nja.. blir nog rea backen. Fått nog efter Dishonored (dock ett jävligt coolt spel).


signatur

"High life on low budget"

Ase
Medlem

Hade hoppas på ett nervkittlande icka aktionspeckat spel där man spelar i 3d utan filmsekvenser där det gällde att smyga, inte ses, utan våld, intriger men i dessa tider så får man bara fördummade spel med tryck på en knapp slå ner allt i din väg bossfighter & andra konsollfjanterier att dom inte kan fatta att det finns en marknad för mognare svåra spel har förbokat men blir väl 1 timme av besvikelse & sen inget mer Assasin creed är det sämmsta spel jag spelat där man bara trycker på en knapp (jämförelsen gör en mörkrädd)

12
Skriv svar