Veckans betyg – Fin och ful nostalgi

Medlem
Veckans betyg – Fin och ful nostalgi

m&m <3


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Videorna är i helt oordning.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Väljer old school eftersom det oftast är mer innovation i dem spelen.

k3m
Medlem

jag säger bara att, tack vare kickstarter och indie scenen så fortsätter jag spela. utan de hade jag gått vidare till något annat.

Medlem

Old school eller innovation kvittar, bara spel slutar vara där de är idag. Storspel är oftast astråkiga.
Det är indies och kickstarter som gäller.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Innovation trumfar old school, men lååångt ifrån allt är innovativt idag till skillnad från vad det var när old school var det nya. man kan inte köra i samma hjulspår hela tiden, och ibland skiter det sig när man ska vara innovativ. Utveckling>stagnation.

Medlem

När jag ser kommentaren "Det var bättre för!" så tänker jag alltid på detta

Medlem

Old school var ju sin tids innovation. Vill ha massive open world spel som inte är på rails, full loot och pvp me aim och stat managing

. En innovation är väl att skapa laggfria servrar där flera hundratals spelare kan mötas i en enorm öppen värld. Se Darkfall Unholy wars men problemet är att sådana spel är för hardcore för de flesta.

Många spel känns som tråkiga varianter på korridorskjutare eller wow-cloner. Mest intressanta ideerna hittar man ju hos indi devs.

1
Skriv svar