Apple TV är ju rätt nice

Medlem
Apple TV är ju rätt nice

Jag vill göra tydligt att jag inte äger något av detta och inga av apparaterna står i mitt eget hem. Det är helt taget ur fantasin och en dröm jag har.

Drömscenario:
En tid har gått sedan Apple-TV gjorde intåg i mitt liv. Aldrig förr har jag tittat så mycket på Youtube. Att dessutom slippa kablar för bild och ljud då jag ser annan film är helt magiskt.

Att kunna sitta vid middagsbordet [hos någon annan] och låta Meya se en tecknad film (för matfriden) och sen då middagen är uppäten gå ut i vardagsrummet och med en enkel knapptryckning fortsätta filmen på TV'n är fantastiskt!

Ni suckar kanske och tänker... herregud det där var ju en nyhet för flera år sedan. Men jag är helt lycklig av att äntligen ha upptäckt detta lilla kraftpaket. TV on steroids helt enkelt

nåja... drömma kan man ju alltid.

#blogg

Medlem
Apple TV är ju rätt nice

Jag använder istort sett min AppleTV varje dag, både för att streama film, netflix och hyr även film där. Det är typ den bästa maniken jag äger. Funderar nästan på att köpa en till sovrummet också. Men saknar vissa appar till den... HBO Nordic bland annat

Medlem

Netflix ska utvärderas en månad, får se hur det blir. Känns inte som filmerna är särskilt kul men eventuellt om serie-utbudet är bättre. Men är det inte Netflix som funkar bättre med någon USA-app? Så man får deras serier?

Medlem

Jag äger 2 st, en i sovrummet och en i vardagsrummet.
Kör med amerikanska inställningar på den i vardagsrummet och svenska i sovrummet, och dom används flitigt var dag


signatur

Konsol is tha shite, pc naah crap

Medlem

Har ingen själv men farsgubben har en, sjukt praktisk.
Hade jag tittat mer på tv hade jag helt klart köpt en


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Redaktör

Airplay är fantastiskt, jag använder det en hel del för att få ut musik i förstärkaren. Fattas bara att Ios-prylar kunde funka utan Itunes inblandning. Jag hade gärna sett en lika smidig lösning till Android.


signatur
Medlem
Skrivet av tycke:

Jag äger 2 st, en i sovrummet och en i vardagsrummet.
Kör med amerikanska inställningar på den i vardagsrummet och svenska i sovrummet, och dom används flitigt var dag

Hur funkar det och vad gör det för skillnad rent praktiskt? Får du in andra kanaler?

Medlem
Skrivet av manuelek:
Skrivet av tycke:

Jag äger 2 st, en i sovrummet och en i vardagsrummet.
Kör med amerikanska inställningar på den i vardagsrummet och svenska i sovrummet, och dom används flitigt var dag

Hur funkar det och vad gör det för skillnad rent praktiskt? Får du in andra kanaler?

Jag får det amerikanska utbudet på Netflix, och även Vimeo funkar.
Sen är där massa andra appar som jag inte titta så där närmre på, och hur det funkar i sverige kan jag inte svara på.

Länk till hur du går till väga.
http://rajkovic.com/2012/11/26/netflix-med-amerikansk-innehal...


signatur

Konsol is tha shite, pc naah crap

1
Skriv svar