Spela Everquest Next Landmark nu

Robot
Medlem
Spela Everquest Next Landmark nu

Öppnade ögonen för det här MMO:t när dom tillkännagav spelet för ett tag sen. Tyckte det såg rätt bra ut men har sedan dess haft riktigt dålig koll på det.

Finns det någon insatt person som skulle kunna ge sin åsikt om det är värt att satsa på Landmark och ev. dessutom köpa in sig i betan av EQN?

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Öppnade ögonen för det här MMO:t när dom tillkännagav spelet för ett tag sen. Tyckte det såg rätt bra ut men har sedan dess haft riktigt dålig koll på det.

Finns det någon insatt person som skulle kunna ge sin åsikt om det är värt att satsa på Landmark och ev. dessutom köpa in sig i betan av EQN?

Av allt jag följt hittills, så ser jag ingen anledning att köpa sig in i alpha stadiet. Det verkar inte finnas speciellt mycket man kan göra ännu, och om det är nu bygga man vill, så vet jag att dom ändå kommer ta bort allt inför release...

Så tror du kan lugnt avvakta tills det är mer än bara ett skal.

Medlem

Okej, om jag förstått det rätt så kommer EQN vara ett seamless open world MMO i samma anda som WoW var pre-bc? Bara en sån sak har rätt stor betydelse för mig med tanke på att jag inte upplevt att många MMO:n har haft det på senare tid.

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Monstertarzan:

Öppnade ögonen för det här MMO:t när dom tillkännagav spelet för ett tag sen. Tyckte det såg rätt bra ut men har sedan dess haft riktigt dålig koll på det.

Finns det någon insatt person som skulle kunna ge sin åsikt om det är värt att satsa på Landmark och ev. dessutom köpa in sig i betan av EQN?

Av allt jag följt hittills, så ser jag ingen anledning att köpa sig in i alpha stadiet. Det verkar inte finnas speciellt mycket man kan göra ännu, och om det är nu bygga man vill, så vet jag att dom ändå kommer ta bort allt inför release...

Så tror du kan lugnt avvakta tills det är mer än bara ett skal.

Dem kommer inte att ta bort någonting inför releasen, har du ens tittat på deras livestreams?

@Monstertarzan

Everquest Next Landmark är gjort för att underlätta lite för utvecklarna då personer kan skapa unika platser och städer som utvecklarna senare möjligtvis kanske lägger in i själva MMORPG spelet som kommer ut senare i år vid namn Everquest next, jag kan säga så här om du älskar Minecraft så kommer du älska detta ännu mer, det finns så många möjligheter att skapa byggnader och förändra terrängen så att det nästan känns helt overkligt.
Denna videon visar hur man använder verktygen osv rekommenderar starkt att du tittar på den:

http://www.youtube.com/watch?v=n6irZrXGuqY

PS, Har följt spelet ända sedan det utannonserades förra året så om du har fler frågor så är det bara att fråga.

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Okej, om jag förstått det rätt så kommer EQN vara ett seamless open world MMO i samma anda som WoW var pre-bc? Bara en sån sak har rätt stor betydelse för mig med tanke på att jag inte upplevt att många MMO:n har haft det på senare tid.

Både jag och nej, spelet kommer också att innehålla byggsystemet från Landmark, man kommer att kunna placera ut flera områden i världen om jag minns rätt så är det ungefär 70mx100m som man kommer att kalla sitt hem och där bygger man upp sitt hus med resurser som man måste antingen köpa eller gå ut och hämta själv som ved och sten etc.

Medlem

Nån som vet om man kan lira everquest next när det kommer ut om man köper everquest landmark nu? alltså om man får next på köpet.
Eller är det 2 olika spel?

Medlem

Vad är detta med att betala för att hjälpa till att utveckla ett spel? Helt vansinnigt, man borde få betalt för tusan

Medlem

jag gjorde ett köp efter att ha tittat på

http://www.youtube.com/watch?v=n6irZrXGuqY
Tror det kommer bli skoj som fan, och det är en väldigt trevlig sak att du kan om du inte gillar alphan få dina pengar tillbaka.

Medlem

Försökte göra ett köp förut, men de stod att de inte gick längre i vissa länder inklusive Sverige..

Medlem

What? Jag köpte det för bara ett par timmar sedan...

Medlem

Skumt, då måste jag ha gjort fel konstigt nog haha.. Gör ett nytt försök senare

Medlem
Skrivet av theotherguy92:

Nån som vet om man kan lira everquest next när det kommer ut om man köper everquest landmark nu? alltså om man får next på köpet.
Eller är det 2 olika spel?

Två olika spel oturligt nog

Medlem
Skrivet av theotherguy92:

Nån som vet om man kan lira everquest next när det kommer ut om man köper everquest landmark nu? alltså om man får next på köpet.
Eller är det 2 olika spel?

Jag tror everqeust next inte kommer att inkluderas.. jag har absolut noll info om detta med det känns ganska logiskt eftersom detta känns lite som ett "light" dev-kit/hype-stuff för att skapa innehåll för ett deras kommande (next.. inte landmark) spel som svåvitt jag vet inte har något riktigt släppdatum ännu. Jag är fortfarande rätt taggad inför denna titel dock. Dels för att jag missade minecraft-hysterian (även fast jag lyckades träffa terraria, och gillade den som tusan) och för att gillar vad jag antar kallas cassual-mmos (eftersom jag gillar gw2 tusan.. och det klassas cassual).

Så nej, jag tror det är två helt olika spel. Det första är mer casuall, crafting och /dance. Det andra är nog ett "fullblodigt mmo"där du även antagligen tar del av det som everquest landmark var och byggdes i.

Medlem
Skrivet av Natrium:

jag gjorde ett köp efter att ha tittat på

http://www.youtube.com/watch?v=n6irZrXGuqY
Tror det kommer bli skoj som fan, och det är en väldigt trevlig sak att du kan om du inte gillar alphan få dina pengar tillbaka.

Berätta gärna vad du tycker efter lite testande!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av simpa975:
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Monstertarzan:

Öppnade ögonen för det här MMO:t när dom tillkännagav spelet för ett tag sen. Tyckte det såg rätt bra ut men har sedan dess haft riktigt dålig koll på det.

Finns det någon insatt person som skulle kunna ge sin åsikt om det är värt att satsa på Landmark och ev. dessutom köpa in sig i betan av EQN?

Av allt jag följt hittills, så ser jag ingen anledning att köpa sig in i alpha stadiet. Det verkar inte finnas speciellt mycket man kan göra ännu, och om det är nu bygga man vill, så vet jag att dom ändå kommer ta bort allt inför release...

Så tror du kan lugnt avvakta tills det är mer än bara ett skal.

Dem kommer inte att ta bort någonting inför releasen, har du ens tittat på deras livestreams?

@Monstertarzan

Everquest Next Landmark är gjort för att underlätta lite för utvecklarna då personer kan skapa unika platser och städer som utvecklarna senare möjligtvis kanske lägger in i själva MMORPG spelet som kommer ut senare i år vid namn Everquest next, jag kan säga så här om du älskar Minecraft så kommer du älska detta ännu mer, det finns så många möjligheter att skapa byggnader och förändra terrängen så att det nästan känns helt overkligt.
Denna videon visar hur man använder verktygen osv rekommenderar starkt att du tittar på den:

http://www.youtube.com/watch?v=n6irZrXGuqY

PS, Har följt spelet ända sedan det utannonserades förra året så om du har fler frågor så är det bara att fråga.

https://www.eqnlandmark.com/founders-pack

scrolla ner och håll över "head start open beta access", där står det "when we wipe betwen closed and open beta, everyone will lose their claim".

Så ja, efter öppna betan antar jag att det är grönt, men än så länge skulle jag passa mig för att investera någon tid i det.

Medlem
Skrivet av Superior:

Vad är detta med att betala för att hjälpa till att utveckla ett spel? Helt vansinnigt, man borde få betalt för tusan

Det får man också. Ens kreationer om de är tillräckligt bra kommer kunna köpas senare i Everquest Next och på så sätt får folk betalt för sina skapelser.

Medlem
Skrivet av theotherguy92:

Nån som vet om man kan lira everquest next när det kommer ut om man köper everquest landmark nu? alltså om man får next på köpet.
Eller är det 2 olika spel?

2 olika spel. Landmark är ett "spel" för de som vill skapa en massa innehåll till Everquest Next. Det man skapar kommer sedan kunna säljas i Everquest Next och det blir möjligt att tjäna riktiga pengar på sina skapelser.

1
Skriv svar